flag-en-small

آشنایی با لودسل هیدرولیک

لودسل هیدرولیک

در باسکول جاده ای از مدل های مختلفی لودسل استفاده می‌شود؛ یکی از این انواع، هیدرولیک است. این لودسل ها در مقایسه با لودسل های آنالوگ و دیجیتال، دارای عملکردی متفاوتی است و در انواعی از باسکول جاده ای که باید در محیط های دارای شرایط خاص نصب شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله، به معرفی این لودسل و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب لودسل هیدرولیک

·        تنوع لودسل ها در باسکول های جاده ای، دامنه انتخاب این قطعات برای شرایط خاص طراحی یا محل نصب این باسکول ها را افزایش می دهد. لودسل هیدرولیک، یکی از نمونه های پرکاربرد لودسل ها در باسکول های صنعتی به ویژه باسکول جاده ای است که به دلیل مزایایی مانند:

·        مقاومت در برابر رطوبت

·        امکان استفاده در محیط های خطرناک

·        مقاومت در مقابل مشکلات ناشی از برخورد صاعقه

لودسل هیدرولیک

مورد توجه تولیدکنندگان این باسکول ها قرار می گیرد. این مزایا، برای یک لودسل قابل توجه است اما در کنار این موارد، لودسل هیدرولیک دارای معایبی نیز هست که بهتر است از آنها نیز، اطلاعات کافی داشته باشید. این معایب به شرح زیر هستند:

·        قیمت بالاتر در مقایسه با لودسل آنالوگ

·        امکان نشتی از خطوط سیال این لودسل ها و کاهش دقت اندازه گیری در آنها

·        دارای سیستم مکانیکی و فاقد امکانات پیشرفته مانند سیستم های نظارتی و تشخیصی

انواع لودسل هیدرولیک، از دسته دستگاه‌های غیر الکتریکی هستند که از پیستون، پایه، سیلندر و دیافراگم تشکیل شده‌اند. در این لودسل ها، یک سطح نازک از مایعات بین پایه و دیافراگم قرار دارد. پس از اعمال وزن به لودسل هیدرولیک، پیستون به دیافراگم فشار وارد کرده و در نتیجه، تغییر فشار هیدرولیکی ایجاد می‌شود که مایعات را در پیستون به حرکت در می آورد.

عملکرد لودسل هیدرولیک

در مدل های مختلف باسکول های جاده ای، لودسل هیدرولیک با یک خط سیال به صورت جداگانه به یک واحد توتالایزر که در اتاقک باسکول قرار دارد، وصل شده است. این مسیر ارتباطی، در برخی موارد در یک باسکول جاده ای به بالاتر از ۱۵۰ متر هم می‌رسد.

در توتالایزر، فشار سیالی که از هر لودسل دریافت شده است، به صورت یک نیروی واحد ترکیب شده و به صورت عمودی به یک لودسل آنالوگ فشار وارد می‌کند. این لودسل آنالوگ، به نمایشگر باسکول متصل شده و برای تبدیل فشار سیال به وزن کالیبره شده است.

نکاتی در مورد استفاده از لودسل هیدرولیک

یکی از مهمترین نکاتی که بهتر است در مورد لودسل های هیدرولیک به یاد داشته باشید این است که هر نوع استفاده از هر نوع لودسل هیدرولیک در مناطق پرخطر مانند مکان‌هایی که جرقه الکتریکی ناشی از فرایند تولید وجود دارد؛ می تواند منجر به آتش سوزی و انفجار شود. در این محیط ها، معمولا از لودسل های با فشار پایین (low-powered strain- gauge load cells) به جای مدل های دارای فشار بالاتر استفاده می شود.   

لودسل هیدرولیک

لودسل هیدرولیک به دلیل استحکام بالا؛ یکی از پرکاربردترین مدل های لودسل در تاسیساتی مانند پردازشگرهای زباله جامد است. یکی از مهمترین برتری های لودسل هیدرولیک در مقایسه با لودسل های آنالوگ در این است که در این مدل، به دلیل انتقال فشار وارد شده به لودسل توسط سیال به توتالایزر، خطایی در عدد توزین ایجاد نخواهد شد. به عبارت دیگر، این لودسل‌ها دقت بالایی دارند و کمتر تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرند.

انواع لودسل هیدرولیک، مقاومت بسیار خوبی در برابر صاعقه دارند و در مواردی که باسکول جاده‌ای در محیط باز نصب می شود؛ بهترین انتخاب خواهند بود. در کنار این مزایا، نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که انواع لودسل هیدرولیک، به طور دائمی توسط پیشرفت های تکنولوژی مورد تهدید قرار می گیرند و با گذشت زمان، لودسل هایی به عنوان رقیب آنها به بازار می آیند که کارایی بسیار بیشتری از این مدل خواهند داشت.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک