flag-en-small

اجزای باسکول جاده ای

اجزای باسکول جاده ای

اجزای باسکول جاده ای

در ابتدا به تعریف باسکول جاده ای می‌پردازیم؛ با یک نگاه اجمالی می‌توان گفت باسکول جاده ‌ای ابزاری است که وسایل نقلیه جاده‌ای را توزین می‌کند. از باسکول جاده ‌ای جهت توزین ماشین های سنگین استفاده می‌شود که آن ها را با نام هایی نظیر باسکول ۵۰ تنی یا باسکول کامیون کش، باسکول ۶۰ تنی یا باسکول تریلی کش، باسکول خاورکش، باسکول نیسان کش، باسکول دامپ تراک می‌شناسند. باسکول جاده ای در واقع یک ترازوی دیجیتال است که به شکل یک پل طراحی شده و وسیله‌ی نقلیه با عبور و قرار گرفتن بر روی آن توزین می‌شود.

این باسکول با ظاهری پل مانند به طور کلی از دو بخش اساسی مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است که در هماهنگی با هم وظیفه توزین را انجام می‌دهند. در ادامه این مقاله این دو بخش به صورت جداگانه با معرفی اجزا توضیح داده شده است.

باسکول جاده ای از دو بخش مکانیک و الکترونیک تشکیل شده است که هر یک از این دو بخش شامل مواردی می‌باشد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

بخش مکانیک باسکول جاده ای

این بخش از دو جز تشکل شده است که شامل فونداسیون و پلتفرم است؛

فونداسیون

قبل از هر چیز بایستی به فکر یک بستر مطمئن برای نصب سازه بتنی یا فلزی چند تنی باسکول جاده ای بود. فونداسیون باسکول نقش تحمل این بار سنگین را به عهده می‌گیرد و کلیه بارها و نیروهای اعمالی به صفحه باسکول از طریق فونداسیون به زمین منتقل می‌شود. بنابراین رعایت استانداردهای تولید قطعات بتنی به منظور تامین استحکام لازم و نصب دقیق این قطعه در زیر باسکول در عملکرد باسکول جاده ای تاثیر به سزایی دارد. اصولا فونداسیون به صورت قطعات بتنی مستطیل شکل تولید می‌شوند و در زیر صفحه باسکول به منظور قرار گرفتن لودسل بر روی آنها کار گذاشته می‌شوند. ​
فونداسیون

پلتفرم

این بخش یکی از مهمتری اجزای باسکول جاده ای و همان سازه باسکول است که بنا به نوع باسکول یک صفحه، دو صفحه یا سه صفحه با ابعاد مختلف خواهد بود و در پروژه‌های خاص تعداد آن متناسب با نیاز طراحی و تعیین می‌گردد. جنس صفحات به صورت فلزی و بتنی تولید می‌شوند. اصولا صفحات باسکول بتنی با عرض ۳ متر و طول ۸ متر تولید می‌شوند اما صفحات فلزی به صورت عرض تقریبی ۳ متر و طول تقریبی ۵.۵ متر تولید می‌شوند. صفحات باسکول از حساسیت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی برخوردارند که به همین دلیل همیشه از بهترین متریال تولید می‌شوند.
پلتفرم

بخش الکترونیک باسکول جاده ای

بخش الکترونیک باسکول جاده ای از ۴ جز اصلی تشکیل شده است که هر یک وظیفه‌ی خاصی در توزین به عهده‌ دارند اما در هماهنگی با هم کار می‌کنند:

جانکشن باکس

جعبه ای که وظیفه حفاظت از بردشیر در مقابل رطوبت و گرد و غبار را بر عهده دارد، یکی دیگر از اجزای باسکول جاده ای است و به نام جانکشن باکس شناخته می شود. در باسکول های جاده ای که از لودسل آنالوگ استفاده می‌شود جعبه اتصال کاربرد دارد، چرا که ابتدا سیگنال از لودسل به جانکشن باکس و سپس به نمایشگر فرستاده می‌شود.
جانکشن باکس

چاپگر

به منظور چاپ عدد وزن نمایش داده شده، پرینتر یا چاپگر به نمایشگر (اندیکاتور) متصل می شود و عدد وزن چاپ می‌گردد. البته با توجه به نمایشگری که خریداری می‌کنید قابلیت چاپ آیتم‌های دیگر هم بر روی رسید توزین قابل چاپ است. ​
چاپگر
برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک