flag-en-small

آشنایی با انواع فونداسیون باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

همیشه به ما توصیه می‌شود که اگر هر بنایی بر روی یک پی محکم و استوار بنا شود، طول عمر بالا و عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت؛ برخی هم معتقدند که فونداسیون هر سازه‌ به مراتب به اندازه خود بنایی که ساخته می‌شود و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. بنابراین می‌توان گفت اگر این موضوع در ساخت و سازهای عمرانی تا این درجه اهمیت دارد، برای باسکول جاده ای هم بایستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

اهمیت فونداسیون استاندارد در عملکرد صحیح باسکول جاده ای

هر حرکت یا نشست فونداسیون در باسکول های جاده ای، ممکن است باسکول را از حالت تنظیم و کالیبره بودن خارج کند و برای بازگشت آن به حالت استاندارد، نیاز به کالیبراسیون مجدد داشته باشید. اگر این حرکت ها و نشست های فونداسیون به صورت پیوسته رخ دهد، تنظیم لودسل ها بهم می خورد و باسکول نیز به شکل مداوم به کالیبراسیون نیاز پیدا می کند. در این حالت و با گذشت زمان، ناپایداری فونداسیون می تواند به حدی پیشروی کند که از ظرفیت اصلاحی باسکول فراتر رفته و دقت باسکول جاده ای مختل شود؛ در این صورت، باید همه چیز را از نو شروع کنید و یک پایه جدید بسازید که هزینه و زمان قابل توجهی را به شما تحمیل می کند.

باسکول جاده ای

این موارد، اهمیت پایداری و مناسب بودن فونداسیون باسکول جاده ای را بیش از قبل مشخص می کند؛ از این رو بهتر است فراموش نکنید که فونداسیون باسکول باید با توجه به جنس خاک و ظرفیت آن و به درستی طراحی و نصب شود. در این مورد، می توانید برای بهینه سازی فرآیند طراحی و اجرای فونداسیون، همکاری و همفکری نزدیکی با تامین کننده باسکول خود داشته باشید. شرکت تامین کننده می توانید طرح های متنوع و استانداردی را برای احرای فونداسیون به شما پیشنهاد کند یا در نهایت، پیمانکار مورد قبولی را به شما پیشنهاد دهد؛ البته در برخی از موارد، در شرکت های تامین کننده بزرگ مانند شرکت فناوری پند کاسپین، تمامی عوامل نصب باسکول و طراحی و اجرای فونداسیون، از سوی شرکت تامین می شوند. در ادامه، چند نمونه از روش های اجرای فونداسیون باسکول جاده ای را معرفی خواهیم کرد تا شما، آشنایی کافی با انواع فونداسیون های قابل اجرا برای نصب باسکول های جاده ای داشته باشید.

فونداسیون ستونی در ابتدا و انتهای باسکول

این طراحی کم هزینه ترین نوع فونداسیون باسکول جاده ای است که از پایه هایی با عمق متغیر تولید می‌شود؛ این پایه های بتنی در زیر هر یک از نقاط اتصال باسکول ساخته می‌شوند. حداکثر ظرفیت باسکول، محل و تعداد پایه ها را تعیین می‌کند و پس از آن، بخشی از تیر در خاک آرماتور بندی شده و بر روی آن بتن ریزی خواهد شد. در این مدل فونداسیون، حداقل ظرفیت بار باید ۱۲۲۰۰ کیلوگرم بر متر مربع باشد. در فونداسیون های بتنی، گنجاندن یک کانال نازک شستشو که در اطراف پایه ها طراحی می‌شود، ضروری و مفید است.

باسکول جاده ای

ساخت فونداسیون با استفاده از تیرهای بتنی

این نوع فونداسیون‌ در باسکول های جاده ای، دارای حفاری های اضافی است که با هدف پشتیبانی بیشتر و بهتر سازه باسکول از طریق به کار گذاشتن تیرهای بتنی ایجاد می‌شود. ساختار این نوع فونداسیون معمولا شامل تیرهایی است که برخی از آنها در امتداد هر ضلع باسکول و برخی دیگر در عرض گودال قرار می گیرند. در فرم کلی فونداسیون های تیر بتنی، این تیرها یک حالت نردبانی را در گودال ایجاد می‌کنند.

باسکول جاده ای

حداقل ظرفیت بار در این مدل فونداسیون باسکول جاده ای، باید برابر ۷۳۰۰ کیلوگرم بر متر مربع باشد؛ به دلیل طراحی خاص این مدل؛ فونداسیون ساخته شده با استفاده از تیرهای بتنی از فونداسیون نوع قبل قوی‌تر است. 

فونداسیون گودالی

این فونداسیون یکی از پر کاربردترین مدل های فونداسیون باسکول جاده ای است. در این مدل، بخش داخلی گودال ممکن است به شکلی طراحی شود که فضای کافی برای دسترسی تکنسین های به اجزای زیر باسکول را فراهم کند. ظرفیت بار خاک توصیه شده در این حالت، مشابه فونداسیون تیرهای بتنی است.   

باسکول جاده ای
برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک