flag-en-small

باسکول جاده ای

باسکول جاده‌ای وسایل نقلیه جاده‌ای را توزین می نمایند. از باسکول جاده‌ای جهت توزین ماشین های سنگین استفاده می شود که آن ها را با نام هایی نظیر باسکول تریلی کش، باسکول کامیون کش و باسکول دامپ تراک می شناسند. نصب، راه اندازی و کار با باسکول جاده‌ای شبیه باسکول های فروشگاهی و باسکول های صنعتی نیست و بسیار با آن ها متفاوت است.

این باسکول باید در زمین قرار گیرد و به دو روش مرسوم توکار و یا روکار نصب شود. باید به این نکته نیز توجه داشت که پروسه‌ی عبور و قرار گرفتن ماشین ها بر روی کفه‌ی باسکول به راحتی انجام شود و در حین آن مشکلی ایجاد نشود. از این رو نیز محل قرارگیری باسکول اهمیت بالایی دارد.

باسکول-جاده-ای-پند

لودسل مورد استفاده در باسکول جاده ای، لودسلی است که لودسل فشاری نام دارد. در این نوع دستگاه استفاده از لودسل کششی آنالوگ نسبت به لودسل کششی دیجیتال معمول‌تر است چرا که در ساخت لودسل فشاری از اتصالات و قطعات جوشی بیشتری استفاده می‌شود که این موضوع می تواند باعث بروز اختلالاتی در محیط های داخلی و خارجی باسکول شود که رفع و ترمیم آن‌ها هزینه و وقت زیادی را از ما خواهد گرفت.
در لودسل فشاری به دلیل کمتر بودن این گونه اتصالات و مقاومت بسیار بالایی که در برابر نیروهای خارجی دارد، این مشکلات بسیار کم تر پیش می‌آید و از این نظر لودسل کششی آنالوگ برای باسکول جاده ای مناسب تر خواهد بود.

انواع باسکول جاده ای

باسکول تریلی کش

این باسکول به باسکول ۶۰ تنی هم معروف است

باسکول کامیون کش

همچنین بعنوان باسکول ۵۰ تنی شناخته می‌شود

باسکول دامپ تراک

این باسکول به باسکول ۳۰۰ تنی هم معروف است

ساختار مکانیکی باسکول جاده ای

باسکول جاده ای در واقع یک ترازوی دیجیتال است که به شکل یک پل طراحی شده و وسیله‌ی نقلیه با عبور و قرار گرفتن بر روی آن توزین می‌شود. بنابر این باسکول در واقع به صورت یک پل طراحی شده است که در آن موادی نظیر فلز، بتن و یا ترکیبی از فلز و بتن مورد استفاده قرار گرفته است. این ساختار مکانیکی معمولاً روی یک فونداسیون بتنی قرار می‌گیرد.
باسکول جاده ای دیجیتال دو نوع دارد و به انواع هم سطح زمین و یا بالاتر از زمین تقسیم می‌شود. باسکول های هم سطح زمین کفه‌ای شبیه به یک حوضچه دارند که در وسط آن قرار گرفته است. هم چنین باسکول می تواند به صورت ثابت و یا قابل حمل طراحی شود.

باسکول-جاده-ای-۳

ابعاد باسکول بر حسب نوع استفاده از آن ها می تواند متفاوت باشد. به طور مثال عموماً باسکول تریلی کش با ابعاد ۳ در ۱۶ متر طراحی و تولید می شود و باسکول های کامیون کش با ابعادی نظیر ۳ در ۸ متر ساخته می شوند. بر حسب نوع استفاده‌ای که می‌خواهیم از این باسکول ها داشته باشیم، این اعداد می توانند متفاوت (بیشتر یا کمتر) باشند. ظرفیت باسکول نیز از مواردی است که باعث می‌شود تفاوت‌هایی میان باسکول‌های مختلف صورت پذیرد.
برای توزین نیسان یا خاور از باسکول هایی با ظرفیت ۳ تن استفاده می کنند و این عدد در مورد دستگاه هایی که برای توزین واگن مورد استفاده قرار می گیرد، تا رقم ۱۵۰ تن نیز بالا می رود که عدد بسیار بزرگی است. هم چنین باسکول های تریلی کش نیز ظرفیتی تا حدود ۶۰ تن دارند.
در گذشته نمایشگر باسکول ها به صورت آنالوگ بود و وزن مورد نظر با عقربه نشان داده می شد. اما با پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفت و با ظهور باسکول های دیجیتال، نمایشگرهای الکترونیکی جایگزین این عقربه ها شد. باسکول های دیجیتال علاوه بر نمایش دیجیتال اوزان می توانند ویژگی هایی نظیر ذخیره اطلاعات، چاپ اطلاعات و غیره را دارا باشند.

خرید باسکول جاده ای

جهت خرید باسکول جاده ای پند با ما تماس بگیرید

سالن-پند-کاسپین

15 پاسخ

    1. سلام، لطفاً جهت استعلام قیمت با شماره های ۰۹۱۲۰۴۵۵۲۵۰ و یا ۰۲۱۸۳۸۰۲۰۰۰ تماس حاصل فرمایید.

  1. سلام 2 سوال از حضورتون دارم:
    1- برای کنترل ورود و خروج کامیون ها چه تدابیری اندیشیده شده؟ توضیح اینکه آیا نرم افزار باسکول توانایی کنترل و ثبت هر یک از کامیونها هنگام ورود به مثلا معدن، خروج از معدن و تعیین وزن بار محموله را داشته و ارائه گزارش کامل از فرآیند فوق را داراست؟
    2- در صورتی که باسکول در معدنی در خارج از کشور مستقر باشد برای کالیبره کردن آن، چه باید کرد؟
    سپاسگزارم

    1. سلام، دقیقاً تمامی این امکانات موجود می‌باشد. جهت ارائه توضیحات بیشتر با شما تماس گرفته خواهد شد.

  2. سلام من میخوای ی باسکول ۶۰ تنی تریلی کش با ملکش رو از یکی دوستان بخرم میشه محبت کنید قیمت ۶۰ تنی رو بهم بگید

  3. قیمت باسکول هاتون مناسبه، به امید خدا برای ماه بعد اقدام به خرید باسکول ۶۰ تنی میکنم

    1. سلام دوست عزیز، قیمت باسکول متناسب با نوع باسکول انتخابی می‌باشد که با توجه به ظرفیت مورد نیاز، صنعتی که در اون فعال هستید و عوامل متعدد دیگری تعیین می‌گردد. لطفاً جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های ۰۲۱۸۳۸۰۲۰۰۰ و یا ۰۹۱۲۰۴۵۵۲۵۰ تماس بگیرید و یا از طریق صفحه تماس با ما اطلاعات تماس خودتون رو برای ما ارسال کنید. بعد از تشخیص نوع باسکول مورد نیاز قیمت اعلام می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک