flag-en-small

باسکول روکار چیست؟

باسکول روکار

باسکول ها به روش های مختلفی و با استفاده از طراحی فونداسیون های متنوعی امکان نصب دارند. اصولا مدل نصب را به دو گروه نصب برجسته و نصب همسطح تقسیم بندی می‌کنند. باسکول روکار هم همان باسکول برجسته است که در این مقاله توضیحاتی در این مورد ارائه شده است.

باسکول روکار، باسکول برجسته، باسکول روی زمین، و باسکول پلیس راهی چیست؟

باسکول روکار یا برجسته، در واقع همان باسکول جاده ای است و صرفا شیوه نصب آن متفاوت است. در این حالت، موقعیت قرار گیری صفحه باسکول جاده ای از سطح زمین بالاتر است. دلیل بکارگیری این نوع نصب، شرایط استفاده از باسکول توسط خریدار و همچنین میزان فضای موجود برای نصب این نوع باسکول است. 

باسکول روکار

باسکول برجسته برای چه صنایعی مناسب است؟

باسکول روکار، تنها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال، در حالتی که بار وسایل نقلیه عبوری از روی باسکول جاده ای دارای ریزش باشند (مانند معادن، سنگ شکن ها، معادن شن و ماسه، کارگاه‌های بتن آماده، کارخانه های آسفالت و…) یا در مواردی که محل نصب باسکول در محیط خاکی و دارای گل و لای قرار گرفته باشد و امکان ریزش سنگ، کلوخ و… از محیط اطراف به محوطه زیر باسکول وجود دارد، بهتر است باسکول جاده ای به صورت برجسته نصب گردد (به شرط دارا بودن فضای کافی برای نصب) تا مواردی مانند نصب، تعمیرات، نگهداری و نظافت باسکول به آسانی انجام شود.

دقت داشته باشید که در شرایط خاص مانند زمانی که  مواد مورد توزین به صورت مایع و در تانکرها نگهداری می‌شوند، بهتر است باسکول جاده ای را به صورت برجسته نصب نکنیم. علت این موضوع جلوگیری از ایجاد تلاطم در مایع داخل تانکر به هنگام عبور از رمپ ورودی باسکول روکار است که می‌تواند عملیات لودینگ وزن را با خطا مواجه کند.

مزایای نصب باسکول جاده‌ ای روکار

  • دسترسی آسان به لودسل ها: برای پرسنل تعمیر و نگهداری بهترین حالت این است که بدون اینکه وارد گودال زیر باسکول شوند به قطعات الکتریکی دسترسی داشته باشند.
  • زهکشی راحت تر: بر خلاف زهکشی گودال های زیر باسکول همسطح، دفع آب جمع شده اطراف باسکول برجسته راحت تر است.
  • ایمنی بالاتر: حفر گودال همیشه بایستی همراه با اقدامات ایمنی باشد و با حساسیت بالا و جلوگیری از آسیب رساندن به زیرساخت ها باشد. 
باسکول روکار

آیا باسکول روکار محدودیت نصب دارد؟

نصب باسکول جاده ای به صورت برجسته، فضای بیشتری را در مقایسه با نصب این محصول به صورت همسطح اشغال می کند. (به ازای هر 10 سانتی متر ارتفاع باسکول از سطح زمین، یک متر به طول رمپ ورودی و خروجی اضافه می‌شود) در حالتی که علیرغم محدودیت فضا، تصمیم خریدار مبنی بر نصب باسکول روکار جدی باشد، معمولا بهتر است که برای جلوگیری از ریزش مواد به فضای زیر باسکول، از روش های محافظتی مانند نوار درزگیر برای پوشاندن بخش های حساس استفاده شود.

یکی دیگر از نکاتی که در نصب باسکول روکار حائز اهمیت است، پرهیز از بکارگیری صفحات باسکول جاده ای لبه دار در نصب این نوع باسکول است. این مدل صفحات، در اثر برخورد چرخ های وسایل نقلیه با قسمت دیواره یا لبه کناری صفحه باسکول، باعث انتقال تنش به لودسل ها می‌شود که می‌تواند باعث خروج آنها از حالت تراز، آسیب دیدگی لودسل ها و در نهایت بر هم خوردن کالیبراسیون باسکول شود. در مقابل، گاردهای فلزی که بر روی شناژ کناری باسکول نصب می‌شوند، انتخاب بهتر و ایمن تری برای هدایت وسایل نقلیه خواهند بود.

باسکول روکار

چه مدل از باسکول جاده ای، قابلیت استفاده به صورت باسکول پلیس راهی را دارد؟

تمامی تناژهای باسکول جاده ای مانند باسکول جاده ای ۵۰ تن (باسکول کامیون کش)، باسکول جاده ای ۶۰ تن (باسکول تریلی کش) و باسکول دامپ تراک را می‌توان به صورت روکار یا برجسته نصب کرد. البته در تمامی این باسکول ها، لازم است تا فضای مورد نیاز برای نصب آنها در نظر گرفته شود تا محدودیت فضا، مشکلی در نصب باسکول ایجاد نکند. در صورت تمایل به خرید انواع باسکول روکار و دریافت مشاوره درباره خرید و انتخاب این محصول، می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش، تماس حاصل فرمایید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک