flag-en-small

استانداردهای تعیین کننده دقت باسکول جاده ای

دقت باسکول جاده ای

در بخش های مختلف صنعت، باسکول جزو ابزار دقیق محسوب می‌شود و عملکرد آن، با میزان دقتی که ارائه می‌دهد سنجیده می‌شود. به عبارت دیگر، ارائه میزان بالاتری از دقت باسکول جاده ای، اصلی ترین هدف از تولید این محصول است. در همین راستا، سازمان‌هایی که این امر را رصد کرده و در رابطه با آن قانون گذاری می‌کنند؛ برای تعیین دقت باسکول، چندین دستورالعمل گوناگون را تعیین می کنند که تولید کنندگان، ملزم به رعایت آنها خواهند بود. در این مقاله، با تعریف درست “دقت باسکول جاده ای” و سازمان‌هایی که محدوده دقت باسکول را مشخص می‌کنند، آشنا خواهیم شد.

دقت باسکول جاده ای

در رابطه با موضوع دقت اندازه گیری وزن در باسکول های مختلف به ویژه باسکول جاده ای، اطلاعات مختلفی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنایی کافی داشته باشید. این اطلاعات عبارتند از:

• میزان دقت باسکول بر کسب و کار شما تاثیر می گذارد.

• ممکن است همیشه باسکولی که عمل توزین را انجام می‌دهد، عدد دقیقی را نمایش ندهد.

• خطا در دقت باسکول جاده ای می تواند شما را به سود دلخواه نرسانده و حتی باعث ایجاد ضرر و زیان برای شما شود.

• همه باسکول ها، میزان دقت یکسانی را ارائه نمی ‌دهند.

علاوه بر دقت توزین لحظه‌ای باسکول، بایستی به دقت کلی که در یک فرآیند تجاری وجود دارد نیز، توجه داشته باشید زیرا این دقت بر میزان موجودی شما و مدیریت کیفیت امور در کسب و کار شما تاثیرگذار خواهد بود.

تلرانس خطای توزین از نظر قانون گذار

یک ترازو بایستی به طور منظم توسط موسسات کنترل کننده ابزار دقیق مورد بازرسی، آزمایش و تایید مجدد قرار گیرد. برخی از مالکان انواع باسکول تصور می کنند که با یک مرتبه بررسی باسکول و تایید میزان دقت آن،  باسکول آنها مدت‌ها بدون ایراد و خطا کار خواهد کرد اما این تصور اشتباهی است زیرا باسکول ها به طور روزمره در معرض شرایطی هستند که می تواند دقت آنها را کاهش دهد.

دقت باسکول جاده ای

تعیین دقت باسکول جاده ای بر اساس موقعیت جغرافیایی شما تعیین می‌شود. در کشور آمریکا، سازمان تعیین کننده دقت توزین در باسکول های جاده ای، دو سازمان NIST و NTEP و در کشورهای اروپایی و آسیایی، سازمان OIML است. این دو سازمان بر اساس ظرفیت هر باسکول، محدوده تلرانس (خطا) خاصی را برای دقت این محصول تعریف می‌کنند و بر اساس آن، میزان دقت باسکول را می‌ سنجند. به عبارت دیگر، تعیین تلرانس دقت باسکول تابعی از ظرفیت توزین باسکول است. دقت داشته باشید که تعیین تلرانس بر اساس ظرفیت توزین باسکول است و وزن کل باسکول معیار تعیین این موضوع نیست.

تعیین تلرانس دقت با استفاده از استانداردهای NIST و NTEP

هندبوک 44 استاندارد، تلرانس دقت را برای هر ظرفیت توزین به صورت جداگانه ارائه کرده است. در جدول زیر خطای قابل تایید برای دقت باسکول جاده ای با ظرفیت  ۹۰ تن با وزن‌های مختلف سازه باسکول ذکر شده است. ممکن است شما باسکولی با ظرفیت توزین حدودی ۹۰ تن تولید کنید ولی وزن سازه به دلیل تغییر جنس صفحه و متریال به کار گرفته شده، متغیر باشد. تعیین تلرانس در این استاندارد بر اساس سیستم اندازه گیری پوند است که در این جدول برای درک بهتر به کیلوگرم تبدیل شده است.

ظرفیت باسکول (تن)وزن باسکول (تن)خطای قابل تایید (کیلوگرم)
۹۰۱۸ تا ۲۲۴۵
۹۰۲۲ تا ۲۷۵۴
۹۰۲۷ تا ۳۱۶۳
۹۰۳۱ تا ۳۶۷۲

تعیین تلرانس دقت با استفاده از استاندارد OIML

تلرانس دقت باسکول جاده ای، در استاندارد OIML بر اساس کلاسهای مختلفی از قبیل C3، C4 و C6 تعیین می‌ گردد. در این ساختار، استاندارد  C6 ‌بیشترین دقت اندازه گیری را دارد.

دقت باسکول جاده ای

همانند سیستم توزین NIST/NTEP، این سیستم نیز، هم ظرفیت باسکول و هم وزن آن را برای تعیین خطای قابل پذیرش در نظر می‌گیرد. مبنای سیستم اندازه گیری در این استاندارد، واحد کیلوگرم است.

ظرفیت باسکول (تن)وزن باسکول (تن)خطای قابل تایید (کیلوگرم)
۶۰۱۰ تا ۴۰۴۰
۶۰۴۰ تا ۶۰۶۰
۸۰۱۴.۵ تا ۵۳۴۰
۸۰۵۳ تا ۸۰۶۰

فراموش نکنید که دقت یا محدوده خطای توزین، یکی از موارد بسیار مهم برای خرید باسکول جاده ای است. از این رو بهتر است که برای این موضوع زمان کافی را در نظر داشته باشید و با شناخت کامل از محصولی که نیاز دارید و همچنین، تاثیر دقت باسکول جاده ای بر کسب‌ و کارتان، اقدام به خرید این محصول کنید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک