flag-en-small

رنج دمای عملکرد باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

یک از عوامل تاثیر گذار بر طول عمر و دقت باسکول جاده ای، دمای محیطی است که باسکول در آن کار می‌کند. شناخت رنج دمای عملکرد باسکول به ما کمک می‌کند تاثیراتی که باسکول از دمای محیط می‌گیرد را تشخیص دهیم و در مواقع ضروری برای تغییر دما به منظور افزایش دقت و بهره‌وری باسکول اقدام کنیم. در ادامه این مقاله، به بررسی تاثیر تغییر دما بر عملکرد باسکول جاده ای خواهیم پرداخت.

تاثیر تغییر دما بر عملکرد باسکول جاده ای

دلیل اصلی تاثیر پذیری باسکول جاده ای از دمای محیط استفاده از قطعات الکترونیکی در لودسل است. کارکرد برد الکتریکی به کار برده شده در لودسل دیجیتال به شدت متاثر از دمای محیط است. البته دقت داشته باشید منظور تغییرات دمایی اندک و ناچیز نیست. 

یکی دیگر از دلایل تاثیر پذیری لودسل از محیط، خاصیت انتقال حرارتی محفظه لودسل است. فلزات در دمای سرد دچار ترد شوندگی می‌شوند و در اثر فشار وارده محموله نیز، ممکن است دچار شکست شوند. رنج دمای مناسب برای کارکرد باسکول جاده ای در دمای محیطی با توجه به مشخصات درج شده بر روی لودسل ها بین ۱۰- تا ۴۰+ درجه مطابق با استاندارد OIML است ولی باسکول های نصب شده در استان های ایران، در برخی از موارد خارج از این رنج نیز نصب شده و عملکرد مناسبی را ارائه داده اند. یکی از دلایل این موضوع، محفوظ بودن لودسل ها در زیر باسکول است که باعث میشود تا دمای محیطی باسکول با دمای محل قرارگیری لودسل متفاوت باشد؛ علاوه بر این، معمولا لودسل مرغوب تا ۲ برابر دمای استاندارد OIML با دقت مناسبی عمل می نماند.

 

علاوه بر اینکه محل نصب لودسل از محیط اطراف مجزا می‌شود، می‌توان با اضافه کردن برخی محافظ های عایق حرارت در اطراف لودسل، تاثیر پذیری آنها را از محیط اطراف به حداقل برسانیم. 

باسکول جاده ای

هماهنگی لودسل باسکول جاده ای با تغییرات دمایی محیط

در بررسی Specification (مشخصات) لودسل ها دو پارامتر در ارتباط با درجه حرارت وجود دارد:

فاکتور اول Compensated Temperature Range (محدوده دمای جبران شده) است. این فاکتور درجه حرارتی را نشان می‌دهد که در سختگیرانه ‌ترین حالت، در این دما لودسل کلیه تست‌های مطابق OIML را به خوبی پشت سر می گذارد. همانطور که می‌دانید تمامی استانداردهای صنعت توزین و ابزار دقیق توسط OIML تعیین می‌شود؛ از این رو، اطلاعاتی که از این مجرا بدست می‌آيد کاملا قابل اعتماد بوده و می‌توان بر همین اساس از باسکول جاده ای در مناطق مختلف دمایی استفاده کرد.  

 

فاکتور بعدی Operating Temperature Range (محدوده دمای عملیاتی) است که معمولا تا ۲ برابر فاکتور اولی بوده و نشان می‌دهد که لودسل در این دما (معمولا دمای بین دمای ۴۰- تا ۶۰+) بدون اشکال کار می‌کند.  

این دو فاکتور برای تمامی لودسل های تولید شده توسط استاندارد OIML تعیین می‌شود. روش تعیین آنها نیز بر پایه انجام تست‌های محیطی است که درصد اطمینان را به شدت افزایش می‌دهد. 

شرایط آب و هوایی در کشور ایران بسیار متغیر است، بوشهر و بندرعباس و اهواز دمای ۴۵ درجه را تجربه می‌کنند و تبریزی و اردبیل تجربه دمای منفی ۱۵ درجه را هم دارند. از این رو، استفاده از لودسل هایی که تحت این فاکتورهای تاییدیه گرفته‌اند و همچنین انتخاب باسکول متناسب با شرایط محل نصب، بسیار ضروری است. مشاوران ما در پند کاسپین، پیش از خرید، با بازدید از محل نصب باسکول، مشاوره رایگان را در زمینه انتخاب و خرید مناسب ترین نوع باسکول جاده ای در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهند. برای دریافت مشاوره خرید و راهنمایی بیشتر در این زمینه، می توانید با واحد فروش پند کاسپین تماس بگیرید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک