flag-en-small

فراهم سازی شرایط استاندارد اطراف باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

اگر بخواهید که بهترین عملکرد را از باسکول خود دریافت کنید، لازم است تا قبل و پس از نصب باسکول جاده ای، چند نکته ضروری را در نظر داشته باشید. رعایت این نکات، علاوه بر افزایش بهره وری و دقت باسکول مورد نظر شما، در حفظ طول عمر طبیعی آن و جلوگیری از فرسودگی سازه باسکول نیز، تاثیر بسیار مهمی دارد.

نکات مهم برای آماده سازی اطراف باسکول جاده ای

محوطه اطراف باسکول، باید پیش از شروع فرآیند نصب این محصول و پس از اتمام نصب، شرایط خاصی داشته باشد. این شرایط، عبارتند از:

  •  پیش از راه اندازی باسکول، مقاومت خاک و زیر ساخت های زیرزمینی محیط اطراف باسکول، اتصالات الکتریکی زیر این محصول و همچنین زهکشی اطراف آن را مرتبا مورد بازرسی قرار دهید.  
  • از نصب باسکول در مجاورت ساختارهای زیر سطحی مانند خطوط آب، خطوط گاز، خطوط برق، فاضلاب و محل های دفن زباله قدیمی اجتناب شود.
  • مواردی از قبیل جداول آب، تخته سنگ های زیرسطحی، نشت سینک و لوله‌ها را حتما چک کنید. اگر در مورد نصب یا کارکرد صحیح تاسیسات و ساختارهای تعبیه شده در زیر محل نصب اطمینان ندارید، پیش از شروع حفاری، یک بار همه این موارد را بازرسی کنید.
  • حفاری های اکتشافی برای بررسی محل نصب مناسب باسکول را جدی بگیرید؛ حتی گاهی ممکن است چند سایت را به صورت آزمایشی خاک برداری کنید تا در نهایت به بهترین محل نصب برای این محصول برسید. فارغ از هزینه و زمانی که شما برای انجام این کار در نظر گرفته اید، این اقدام شما در نهایت، باعث اطمینان از استاندارد بودن شرایط محل نصب باسکول می شود.
باسکول جاده ای

شرایط محیط نصب باسکول جاده ای

به منظور راه اندازی یک سایت باربری، خاک محل نصب باسکول مورد نظر شما باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند فشار ناشی از پایه های باسکول و بارهایی که باسکول توزین می‌کند را تحمل کند.

بسیاری از اطلاعات مربوط به شرایط خاک محلی که می خواهید باسکول جاده ای را در آنجا نصب کنید، از سازمان‌های مسئول همان منطقه قابل استعلام هستند؛ اما در صورتی که نتوانستید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید، می توانید با انجام آزمایشات مختلف بر روی خاک منطقه، شرایط مناسب یا نامناسب آنجا برای احداث باسکول را بررسی کنید.

استحکام خاک، ممکن است بر طراحی فونداسیون باسکول جاده ای تاثیر گذار باشد. طراحی پایه های باسکول معمولا با ظرفیت تحمل بار این محصول از بازه ۷۳۰۰ کیلوگرم بر متر مربع تا ۱۲۲۰۰ کیلوگرم بر متر مربع متغیر هستند. اگر ظرفیت باربری خاک خیلی کم باشد، ممکن است برای جبران نیاز به اصلاح طرح پی سازه باسکول داشته باشید.  

پس از نصب باسکول، این موضوع را فراموش نکنید که هر باسکولی که در فضای باز نصب می‌شود به زهکشی نیاز دارد. در واقع، این وظیفه شماست که از جاری شدن آب باران، برف یا هر آب دیگری به محوطه زیر باسکول یا صفحات آن جلوگیری کنید؛ البته برخی از مدل های باسکول جاده ای مانند باسکول های یک طرفه، معمولا اجازه خروج آب وارد شده به فونداسیون را می دهند اما با این وجود، بهتر است که در مورد باسکول های دیگر از جمله باسکول هایی که گودال عمیق دارند، لوله کشی مناسب و پمپ زهکش برای تخلیه آب در محل احداث باسکول و جلوگیری از ایجاد آسیب در قطعات حیاتی باسکول مانند لودسل، نصب کنید.

باسکول جاده ای

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر محیط کسب و کار شما بسیار سرد است، می بایست تاثیر یخبندان بر عملکرد باسکول جاده ای را نیز در نظر بگیرید. آسیب به پایه باسکول در این محیط ها، می‌تواند ناشی از انبساط و انقباض سطح زیرین و محوطه سازی اطراف باسکول باشد؛ برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، استفاده از زهکشی زیرسطحی کافی و اصولی، این خطر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

به طور کلی، زمانی که هر مدل از باسکول جاده ای را خریداری می‌کنید، بایستی به برخی از عوامل تاثیرگذار بر دقت و طول عمر این محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید. گاهی اوقات پیش می آید که یک باسکول با هزینه اولیه بالایی نصب شود و اوپراتور نیز با دقت بسیار بالایی با آن کار کند اما به دلیل موضوعاتی مانند زهکشی نامناسب و عدم تحمل بار خاک محل نصب، باسکول مورد نظر به طور کلی از رده خارج شده و عملکرد آن با مشکل مواجه شود. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک