flag-en-small

طراحی محیطی محل نصب باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

چیدمان صحیح محیط اطراف باسکول های جاده ای از جمله عواملی است که بهره‌وری این ابزار توزین را به شدت افزایش می‌دهد. چیدمان محیطی باسکول، به تعداد کامیون‌هایی که در طول روز توزین می‌کند بستگی دارد. قبل از هر چیز بایستی تردد تعداد کامیون‌ها در محل نصب باسکول تخمین زده شود و سپس چیدمان ساختار کلی محل باسکول انجام شود. بر اساس حجم ورود و خروج وسایل نقلیه، سایت باسکول در سه حالت تقسیم بندی می‌شود.

چیدمان محیطی باسکول جاده ای در سایت های تجاری کوچک

معمولا در این محل‌ها، روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ مرتبه وسایل نقلیه مختلف توزین می‌شوند. اگر حجم ورودی کامیون‌ها در ساعاتی مشخص زیاد نباشد، الزامات پارک و مانور در این سایت ها، حداقل خواهد بود. اصولا این محل‌ها به صورت ترافیک دو طرفه طراحی می‌شوند، به این صورت که از هر دو سمت امکان ورود کامیون بر صفحه باسکول جاده ای وجود دارد؛ البته بهتر است که یک مسیر جایگزین هم برای ورود وسایل نقلیه در نظر گرفته شود که در صورت نیاز، بتوانید از آن مسیر نیز استفاده کنید.

باسکول جاده ای

چیدمان محیطی باسکول جاده ای در سایت های تجاری متوسط

در سایت های تجاری متوسط، در هر روز، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مرتبه، وسایل نقلیه توزین خواهد شد. این سایت‌ها باید زمان ورود و خروج کامیون‌ها را از قبل برنامه ریزی کنند، زیرا ممکن است این نوع سایت ها به یک پارکینگ ایستگاهی نیاز داشته باشند. صف باسکول جاده ای در سایت های متوسط، نباید به خیابان های عمومی یا بزرگراه ها کشیده شود. اگر جریان ترافیک در ساعات شلوغ قابل مدیریت باشد؛ ممکن است این سایت‌ها بتوانند با یک باسکول و به شرط فراهم سازی محیط دور زدن کامیون از هر دو طرف کار کنند. در حالت کلی، تجهیز کردن سایت های تجاری متوسط با دو باسکول جاده ای، بهترین گزینه برای این کسب و کارها خواهد بود.   

چیدمان محیطی باسکول جاده ای در سایت های تجاری بزرگ

در سایت های تجاری بزرگ، به طور متوسط در هر روز، بیش از ۲۰۰ مرتبه وسایل نقلیه مختلف توزین می‌شوند. طراحان در این مکان‌ها به جای طراحی پارکینگ، بایستی به سیستم‌های ترافیکی (چراغ‌ها و دروازه‌های کنترلی، جاده‌های علامت‌گذاری‌شده و غیره) فکر کنند. این سایت ها به دو یا چند باسکول جاده ای نیاز دارند. اگر انتظار دارید که حجم ترافیک بسیار بالایی را مدیریت کنید، باید بیش از دو باسکول برای این محل ها در نظر بگیرید. برای کارکرد حداکثری، باسکول جاده ای باید بتواند کامیون های دارای بار یا خالی را از هر طرف توزین کند؛ همچنین باید در اطراف ترازو، مسیر جایگزین به منظور عبور دیگر وسایل نقلیه وجود داشته باشد.

باسکول جاده ای

فرایند طراحی چیدمان محیطی باسکول جاده ای

پیش از اینکه اقدام به خرید باسکول جاده ای کنید و یک سایت توزین راه اندازی کنید ، بهتر است که نقشه کاملی از منطقه بکشید و به شرایط یک روز کاری متوسط در کسب و کار خود فکر کنید. برای اینکه بتوانید المان‌های چینش محیطی را در کنار یکدیگر قرار دهید، می توانید از پاسخ سوالات زیر استفاده کنید:

• کامیون‌ها از کدام سمت وارد می‌شوند و به کدام سمت می‌روند؟

• آیا برای استفاده از باسکول جاده ای یک صف (از یک طرف یا دو طرف) وجود خواهد داشت؟

• کامیون‌ها پس از توزین به کجا می‌روند؟

• آیا فضای مانور کافی بین باسکول و دیوار محوطه اطراف با توجه به شعاع چرخش بزرگترین وسایل نقلیه وجود دارد؟

• آیا به فضای اضافی برای پارک کامیون‌ها احتیاج دارید؟

• اگر یک باسکول برای نگهداری یا تعمیر در طول روز کار نکند، چیکار باید کرد؟

• اگر برف یا بارا شدید ببارد چه اتفاقی می افتد؟

• اگر ظرفیت کارخانه افزایش یابد چه وضعیتی پیش می آید؟

• اگر رانندگان مجبور شوند قبل از بارگیری یا تخلیه منتظر بمانند، فضای انتظار کافی دارید؟

• در فصل شلوغ چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟

توصیه می کنیم که ابتدا این سوالات را پاسخ دهید و سپس تمامی ابزارهای سایت باسکول جاده ای را با توجه به پاسخ این سوالات و با در نظر گرفتن سایر شرایط کسب و کار خودتان چینش کنید.

تست موقعیت مکانی باسکول جاده ای

انجام آزمایش بر روی محل اختصاص داده شده برای نصب باسکول انتخابی و پیش از شروع تغییرات در محل، می‌تواند نقش بسیار کمک کننده ای داشته باشد. این کار را می‌توانید با کمک گرفتن از مخروط های ترافیکی یا نشانگرهای دیگر برای نشان دادن محل مورد نظر نصب باسکول و لوازم جانبی آن انجام دهید. برای این منظور، در صورت امکان، با یک کامیون در یک طرح پیکربندی مشخص شده به سمت باسکول حرکت کرده و از باسکول خارج شوید تا تمامی مشکلات احتمالی را بررسی کنید.

باسکول جاده ای

علاوه بر این کار، می توانید از رانندگان با تجربه نیز سوال کنید که آیا از فضای مورد نیاز برای مانور خود مطمئن هستند یا خیر؟ دقت داشته باشید که ساختمان های اطراف باسکول، تجمع مواد ریخته شده، زباله های بسته بندی شده، برف و یخ، گل و لای جاده و دیگر عوامل محیطی، تاثیر قابل توجهی بر عمر و عملکرد باسکول جاده ای خواهند داشت. به همین دلیل است که بسیاری از تامین کنندگان و مشتریان از طراحی ورود کامیون به صورت یک طرفه بیشتر استقبال می‌کنند. قرار دادن جت واش آبی در نزدیکی باسکول تا زمانی که اسپری آب تحت فشار مشکلی برای لودسل، کابل ها و یا جعبه های اتصال ایجاد نکند، می‌تواند به عملیات تمیز کردن منظم آن کمک کند؛ این مورد به ویژه برای تاسیسات معدنی از اهمیت بیشتری برخوردار است و سنگدانه ها بایستی قبل از ورود کامیون‌ها به باسکول، لاستیک‌ها را تمیز کنند و از ورود گل و لای به باسکول جلوگیری کنند. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک