flag-en-small

آشنایی با لوازم جانبی باسکول جاده ای

لوازم جانبی باسکول جاده ا

لوازم جانبی باسکول جاده ای به منظور حفاظت یا تسهیل فرآیند توزین استفاده می‌شوند. این ابزارها، انجام امور مربوط به توزین محموله ها را برای اپراتورها آسان تر کرده و برای سایر افرادی که با این فرایند سروکار دارند، مانند یک راهنما عمل می کنند.

استفاده صحیح از لوازم جانبی باسکول های جاده ای در مواقع ضروری کمک می‌کند تا آسیب دیدگی تجهیزات کاهش یافته و فرآیند توزین نیز، سرعت پیدا کند. در این مقاله معرفی کوتاهی از پرکاربردترین لوازم جانبی باسکول جاده ای را برای آشنایی شما با این تجهیزات ارائه خواهیم کرد.

پرکاربردترین لوازم جانبی باسکول جاده ای

انواع مختلف باسکول جاده ای، محصولاتی با ساختار پیچیده در صنعت توزین هستند که در کنار قطعات و لوازمی که در تولید این محصولات استفاده می شود، می بایست ابزارهای دیگری با عنوان لوازم جانبی باسکول جاده ای نیز، تهیه و برای افزایش سهولت در کار با این محصول، مورد استفاده قرار گیرند. پرکاربردترین لوازم جانبی باسکول جاده ای عبارتند از:

گیت ورود و خروج

برخی از سایت های توزین ممکن است چندین باسکول جاده ای با ورودی‌های مختلف را در مجموعه خود داشته باشند. تداخل حضور کامیون‌ها و تریلی‌ها در این سایت ها، امکان ایجاد هرج و مرج و بروز ترافیک را بالا خواهد برد. گیت‌های ورود باسکول جاده‌ ای در سایت های توزین، به رانندگان کمک می‌کند تا در زمان حضور در این سایت ها بتوانند از باسکولی که در همان لحظه فعال است و مسیر ورود به آن نیز از طریق باز بودن گیت ورود آن باسکول مشخص شده است، استفاده کنند.

علاوه بر این کاربرد، باز و بسته کردن گیت ورودی باسکول، عاملی است که فاصله مناسبی را بین وسیله های نقلیه منتظر در صف توزین ایجاد می‌کند.

لوازم جانبی باسکول جاده ا

گیت های ورود و خروج، به عنوان یک مورد از لوازم جانبی باسکول جاده ای، هم به صورت دستی و هم به شکل اتوماتیک قابل استفاده هستند،‌ و هدف اصلی از بکارگیری آنها در سایت های توزین، تعیین زمان ورود و خروج وسایل نقلیه به سایت است. 

چراغ راهنما

اغلب یک چراغ راهنمای سبز و قرمز در کنار باسکول برای کنترل جریان ترافیک قرار می‌گیرد که آنها را می‌توان به صورت دستی یا خودکار کنترل کرد. کارایی چراغ راهنما دقیقا مشابه گیت ورود و خروج است.

نمایشگر دوم

نمایشگر دوم، یک صفحه نمایش عددی است که وزن روی باسکول را برای افراد دیگری به غیر از اپراتور باسکول نمایش می‌دهد. این نمایشگر اغلب در جلوی باسکول قرار می‌گیرد تا رانندگان یا اپراتورهای پرکننده بتوانند وزن کامیون را هنگامی که بر روی ترازو قرار گرفته است، ببینند. به عبارتی این نمایشگرها به عنوان یکی از لوازم جانبی باسکول جاده ای، کمک می‌کنند تا افراد بیشتری در حین فرآیند توزین محموله، از عملیاتی که در حال اجرا است مطلع شوند.

لوازم جانبی باسکول جاده ا

گارد راهنما و محافظ

نرده های راهنما به عنوان یکی از لوازم جانبی باسکول جاده ای، با هدف هدایت کامیون ها به سمت باسکول به کار گرفته می‌شوند. در بسیاری از صنایع مختلف، به دلیل دستورالعمل های ایمنی بایستی از گارد محافظ استفاده کنند.

گارد راهنما در هر دو مدل باسکول همسطح و برجسته به کار گرفته می‌شود تا مسیر را برای ورود و خروج مشخص کند؛ اما در مدل های باسکول برجسته، علاوه بر گارد راهنما، از گارد محافظ بغل نیز به منظور جلوگیری از خارج شدن کامیون از صفحه باسکول استفاده می‌شود. 

این نوع از لوازم جانبی باسکول جاده ای، دو ویژگی دارند که عبارتند از:

  • نصب نرده های حفاظ بر روی باسکول، با پیچ کردن آنها به یک براکت یا جوش دادن این نرده ها به کناره های ماژول های باسکول، انجام می شود. این نرده های محافظ، اغلب می‌توانند توسط تامین کننده باسکول تهیه و نصب شوند. 
  • نرده های محافظ مستقل برای باسکول های جاده ای، در کنار باسکول، اما بدون ایجاد اتصال به آن انجام می شود. در اغلب اوقات، نرده‌های محافظ کناری از وارد شدن کامیون ها از کناره های باسکول بر روی صفحه آن جلوگیری می‌کند و احتمال آسیب رساندن به ساختار باسکول را به حداقل می‌رساند. این گاردها همیشه به طور مستقیم از تامین کننده باسکول خریداری نمی‌شود و ممکن است نصب آن توسط مالک کسب و کار انجام شود. 
برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک