flag-en-small

مدیریت کسب و کار در بحران

مدیریت بحران

مهمترین نکته در مدیریت کسب و کار در هر بحران شناسایی مختصات آن بحران است؛ مثلا در هنگام تحریم ها ما با مختصات متفاوتی نسبت به زمان افزایش قیمت دلار یا شیوع بیماری مواجه هستیم که در این شرایط باید به زوایای مختلف بیماری کرونا اشراف پیدا کرد.

مهم‌ترین مشخصات در بحران کرونا شامل این موارد است: حفظ سلامت منابع انسانی و ذی‌نفعان کسب و کار، قطع زنجیره انتقال بیماری، جلب رضایتمندی طرفین در شرایط بحرانی، عدم انجام کسب و کار به روش سنتی و تغییر به سمت مجازی، عدم نقل و انتقال اوراق و اسناد به صورت فیزیکی و کاغذی، توجه به شهرهای ممنوعه از لحاظ رفت و آمد، تذکر به نیروهای خدماتی و عملیاتی برای رعایت اصول بهداشتی و …

در مواجهه با این بحران باید از زوایای مختلف به آن نگاه کرد، یک زاویه منافع و مسائل کسب و کار ما هستند و منظر دیگر منافع و دغدغه های جامعه و ذی‌نفعان است، یعنی هنگامی که در بحرانی قرار می‌گیریم باید علاوه بر منافع خود به منافع جامعه نیز توجه کنیم و بهتر است منافع جامعه در اولویت قرار گیرد چرا که حصول منافع جامعه باعث به دست آمدن منافع فردی می‌شود، چه بسا اگر به منافع فردی توجه شود در ادامه به منافع جامعه صدمه وارد شود. درواقع منافع فردی در این بحران‌ها باید متاثر از منافع جامعه باشد.

هنگامی که در بحرانی قرار می‌گیریم باید علاوه بر منافع خود به منافع جامعه نیز توجه کنیم و بهتر است منافع جامعه در اولویت قرار گیرد

در ارتباط با شیوع بیماری اخیر، اگر بخواهیم به هر دو سوی این موضوع نگاه کنیم و در ابتدا بخواهیم در رابطه با منافع جامعه و جمع صحبت کنیم باید زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم به نحوی که به کسب و کار ما نیز لطمه وارد نشود. یکی از کارهایی که در رابطه با این مورد می‌توان انجام داد، دورکاری است؛ باید در زمان غیر بحرانی شرایط و زیرساخت‌های فضای مجازی را جهت انجام کسب و کار تدارک دید و اتفاقا این پیدمی و بیماری تلنگری است به سایر کسب و کارهای سنتی برای ایجاد بسترهای مجازی خود، و در ادامه باید پرسنلی را که امکان دورکاری دارند برای قطع زنجیره انتقال بیماری از محیط کاری دور کرد و از آمدن کارمندان به محل کار تا حد امکان جلوگیری شود. این مورد هم در ارتباط با پرسنل هست و هم جامعه‌ای که این افراد در آن رفت و آمد می‌کنند.

در بعد دیگر حالا که کسب و کار ما در بستر فضای مجازی راه اندازی شده است باید به چند نکته توجه کرد؛ اول آنکه فرآیند دسترسی به خدمات و محصولات کسب و کار ما باید آسان و کاربرپسند باشد، بدان معنا که درهنگام خرید مشتری در بستر فضای مجازی پیش نیازهایی مانند اطلاعات کامل محصولات، تصاویر مناسب، توضیحات تکمیلی، مشاورین آنلاین و … باید فراهم باشد؛ در واقع فرآیند ارتباط مشتری با کسب و کار ما باید تا حد ممکن تسهیل شود.

نکته‌ی بعد دیدگاه کمک به جامعه و Social Responsibility است؛ اگر امکان فعالیت کسب و کار ما در کمپین های حمایتی وجود دارد هم به انتشار مطالب صحیح در زمان های بحرانی اقدام کنیم و هم مردم را به اهمیت دادن درباره‌ی کمپین های ایجاد شده مثل #در_خانه_بمانیم تشویق کنیم.

نکته‌ی دیگر رعایت اصول بهداشتی در برخورد با مراجعه‌کنندگان و همچنین در هنگام ارسال محصولات است، مثلا در هنگام بارگیری پلتفرم باسکول در کارخانه باسکول پند تمام جوانب بهداشتی رعایت شده و پلتفرم بدون دخالت دست سوار بر جرثقیل می‌شود، همچنین تمامی پک‌ها قبل از ارسال ضدعفونی می‌گردند تا مشکلی در این باره برای مشتریان به وجود نیاید. در هنگام نصب نیز پرسنل خدمات شرکت پند کاسپین تمامی اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند.

در آخر باید گفت مهم‌ترین عامل در زمان شیوع بیماری و ایجاد بحران، قطع زنجیره‌ی انتقال بیماری است که کسب و کارها در این میان با افزایش میزان دورکاری نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک