flag-en-small

مقایسه فونداسیون های همسطح و برجسته در باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

یکی از سوالات همیشگی مشتریانی که تمایل به نصب باسکول جاده ای دارند، این است که بهتر است باسکول به صورت همسطح نصب شود یا به صورت برجسته؟ هر یک از این دو نوع تفاوت هایی از نظر ارتفاع نصب و شرایط محیط اطراف آن دارند و بهتر است پیش از انتخاب هر یک، به خوبی با مشخصات آن آشنا باشید. در این مقاله، در رابطه با هر دو فونداسیون همسطح و برجسته و تفاوت های آنها، صحبت خواهیم کرد.

باسکول جاده ای همسطح

باسکول همسطح همانطور که از نام آن پیداست بر روی یک گودال ساخته می‌شود و سطح سکوی توزین، هم سطح با زمین است. در گذشته، تمامی باسکول های ۶۰ تنی و باسکول های ۵۰ تنی برای نصب، به گودال‌های عمیق نیاز داشتند،؛زیرا اهرم‌ها و سیستم‌های تعلیق بزرگی در زیر سطح باسکول نصب می شد اما امروزه این طور نیست. در حال حاضر، باسکول هایی با این ویژگی، قدیمی شده‌اند و حفر گودال‌های عمیق برای نصب باسکول های جاده ای، کاملا اختیاری است.

در فونداسیون همسطح، حتی اگر گودالی برای نصب حفر شود، دارای عمق زیادی نخواهد بود؛ اگرچه، عمق گودال می‌تواند بر سهولت نگهداری و سرویس کاری دوره ای باسکول اثرگذار باشد. این تاثیرگذاری از آن جهت است که حفر گودال با عمق کم، فضای کافی برای انجام وظایف پرسنل خدماتی را باقی نخواهد گذاشت. البته باید توجه داشته باشید که عمق یک گودال ممکن است توسط ارتفاع و شرایط ابزارهایی که در زیر باسکول جاده ای نصب می شوند، تعیین شود. استانداردهای محل نصب و الزاماتی که در این مورد تعیین می شود نیز، از جمله مواردی است که بر روی عمق گودال و اندازه من هول ها (manholes) تاثیرگذار است.

باسکول جاده ای برجسته

باسکول های برجسته، دارای ارتفاعی در حدود ۲۸ تا ۵۱ سانتیمتر از زمین هستند. طراحی باسکول های جاده ای ممکن است به گونه ای باشد که یک یا هر دو طرف این باسکول باز بماند. در این حالت، سرویس و نگهداری از باسکول راحت تر بوده اما از طرفی، ابزارهای اندازه گیری آن نیز در معرض آسیب ‌های بیشتری قرار می گیرند.

انتخاب بین نصب باسکول با فونداسیون همسطح یا فونداسیون برجسته، معمولا توسط خریداران تعیین می شود؛ اما با این حال ممکن است که با توجه به شرایط خاصی، نصب باسکول های جاده ای همسطح به نوع برجسته اولویت داشته باشد.

باسکول جاده ای

شرایط تعیین کننده در نحوه نصب باسکول جاده ای

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که انتخاب نوع فونداسیون باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش بر اساس حق انتخاب مشتری نیست و محدودیت‌ هایی وجود دارد که شما را ملزم به انتخاب صرفا یک فونداسیون خاص می کند. در ادامه، هر یک از حالت هایی را که ممکن است این محدودیت ها را برای شما ایجاد کند، با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

·        در حالت اول، معمولا فضای فیزیکی کافی برای ساختن یک سطح شیبدار روی سطح زمین وجود ندارد و پس از خروج کامیون‌ها از باسکول جاده ای، باز هم با محدودیت فضا در مانور وسیله نقلیه مواجه می شوید.

·        در حالت دوم، ممکن است برخی از الزامات ایمنی صنعت به گونه‌ای تعیین شده باشد که برای نصب باسکول، نیازمند حفر گودال باشید.

·        در حالت سوم، شما برای نصب باسکول با محدودیت ارتفاع مواجه هستید. به عنوان مثال، فرض کنید که از باسکول جاده ای برای کنترل فرآیند پر کردن فله ای یک محصول استفاده می‌شود. در این حالت ممکن است که ساختارهای پرکننده سربار، پیش از نصب باسکول، در محل مورد نظر نصب شده باشند و امکان جابجای آنها نیز وجود نداشته باشد. در این حالت، حداکثر ارتفاع مجاز سکوی باسکول های جاده ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزیت نصب باسکول جاده‌ ای برجسته

انتخاب مدل نصب باسکول، به شرایط و کاربردهای آن بستگی دارد. اگر این پارامترها را کنار بگذاریم و هر مدل نصب باسکول های جاده ای را به صورت جداگانه بررسی کنیم، فونداسیون برجسته در مقایسه با فونداسیون مسطح، از مزایای بیشتری برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

·        دسترسی بیشتر و بهتر

برای پرسنل تعمیر و نگهداری، اختیار عمل بیشتری در فونداسیون های برجسته وجود دارد و خزیدن در زیر ترازو و بازرسی اجزای آن آسان‌تر خواهد بود. این در حالی است که در فونداسیون های مسطح، گودال های حفر شده به نقاط دسترسی یا “منهول” مجهز هستند و استفاده از آنها به مراتب برای پرسنل سرویس کننده باسکول جاده ای دشوارتر است.

·        عدم نیاز به زهکشی

در فونداسیون مسطح، گودال حفر شده، نیازمند تعبیه یک سیستم زهکشی آب برای دفع آب باران و برف است که در طراحی آن در نظر گرفته می‌شود. این سیستم با استفاده از پمپ تخلیه و مخزن نیاز طراحی می شود که شامل یک سیستم مجزا است و باید در کنار باسکول جاده ای نصب شود. خرید، نصب و تعمیرات دوره ای این سیستم، هزینه های تمام شده نصب باسکول را افزایش می‌دهد.

باسکول جاده ای

·        پروتکل های ایمنی کمتر

بر اساس الزامات ایمنی تاسیسات و منطقه شما، ممکن است ورود به یک گودال فونداسیون مسطح به منظور سرویس و تعمیر دوره ای، به پروتکل های خاصی نیاز داشته باشد. از آنجایی که اغلب گودال های باسکول های جاده ای مسطح به عنوان “فضای محدود” طبقه بندی می‌شوند، الزامات ایمنی می‌تواند شامل استفاده از مهارها، بالابرهای کابلی، مانیتورهای کیفیت هوا و موارد دیگر باشد. در برخی از کارخانه‌های شیمیایی، امکان جمع شدن گازهای سنگین‌تر از هوا در این گودال های وجود دارد و ممکن است خطراتی را برای پرسنل تعمیر و نگهداری در پی داشته باشد. از آنجایی که تعمیر و سرویس کاری باسکول های برجسته معمولا نیازی به رفتن به زیر ترازو ندارد، نصب آنها کم دردسرتر خواهد بود.

علاوه بر موارد گفته شده،گودال ها در باسکول جاده ای مسطح، محلی برای تجمع زباله  و گل و لای هستند. به دلیل دشوار بودن فرآیند تمیز کردن این گودال ها، امکان جمع شدن جوندگان و بالا رفتن احتمال آسیب رساندن به کابل های لودسل توسط آنها افزایش می یابد.

جمع بندی

انتخاب شیوه نصب باسکول های جاده ای به عوامل و شرایط گوناگونی بستگی دارد و در برخی موارد نیز، محدودیت های محل نصب، نقش تعیین کننده تری را در مقایسه با سایر عوامل موثر در این زمینه دارد. در مقایسه بین فونداسیون برجسته و مسطح، نصب باسکول برجسته مزایای بیشتری دارد و علاوه بر فرآیند نصب آسان تر، هزینه تعمیر و نگهداری را نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر اطلاعات ارائه شده در این مقاله، می توانید از طریق تماس با واحد فروش شرکت فناوری پند کاسپین، راهنمایی های لازم در زمینه انتخاب نحوه نصب باسکول جاده ای مورد نظر خود را کسب نمایید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک