flag-en-small

نگهداری از لودسل باسکول جاده ای

لودسل-باسکول

در ابتدا به تعریف لودسل باسکول می‌پردازیم؛ لودسل در معنای کلمه و غیرتخصصی به معنای سلول وزنی ترجمه می‌شود. در واقع لودسل (Load Cell) یك نوع سنسور الكترونیكی برای اندازه‌گیری میزان کرنش است که در سیـستم‌های سنجش وزن فشار مورد استـفاده قـرار می‌گیرد. این حسگر، تغـییرات وزن را بر اساس تغییرات ولتاژ الکتریکی و براساس وزن فشار وارده به نـشان‌دهنده الكترونیكی منتـقل می‌کند.

در باسکول جاده ای بسته به ظرفیت و نوع باسکول از تعدادی لودسل باسکول استفاده می‌شود که برای عملکرد هرچه بهتر آن‌ها نیاز است یک سری موارد ایمنی و نگهداری را مد نظر قرار داد. به طور مثال معمولا شرکت پند کاسپین برای باسکول ۵۰ تنی یا باسکول کامیون کش از ۴ لودسل، برای  باسکول ۶۰ تنی یا باسکول تریلی کش از ۶ یا ۸ لودسل و برای باسکول دامپ تراک با توجه به ابعاد و تناژ باسکول جاده ای از ۱۲ یا ۱۶ لودسل استفاده می‌کنند که نگهداری و توجه به سلامت هر یک از این لودسل ها امری اجتناب ناپذیر می‌باشد و اثر مستقیم بر دقت و صحت عملکرد سیستم باسکول جاده ای دارد.

نکات ایمنی و نگهداری لودسل باسکول جاده ای

۱- با توجه به اینکه لودسل باسکول از قطعات مکانیکی تشکیل شده است باید به تمیز و روان بودن کفشک ها و مانتینگ های نگهدارنده بالا و پایین آن توجه کرد.

۲- از ریزش و انباشته شدن گل و لای، شن و ماسه، بتن، فضولات دام و … در مکان های پر تردد و مستعد ریزش بار مانند دامداری ها، کارخانجان شن و ماسه و بتن بر روی لودسل باسکول و اطراف آن باید جلوگیری به عمل آورد.

۳- بازدید ادواری باید به صورت منظم از فضای زیر باسکول جاده ای به منظور نظافت صورت پذیرد.

۴- از وارد کردن ضربه های جانبی به صفحه باسکول جاده ای خودداری شود.

نگهداری از لودسل باسکول جاده ای 1
لودسل-باسکول-۵

۵- از کابل لودسل باسکول در مقابل جوندگان مانند موش محافظت شود و در صورت امکان اقدام به سم پاشی دوره‌ای و مسدود کردن لوله های عبور کابل صورت پذیرد.

۶- چک کردن مداوم لودسل باسکول جاده ای به ويژه در پايان هر فصل و شرايط محیطی خاص مانند زلزله، سيل، صاعقه و … در دستور کار قرار گیرد.

۷- از اعمال وزن بيشتر از ظرفيت باسکول جلوگیری شود.

۸- از كوتاه نمودن كابل لودسل باسکول امتناع حاصل شود.

۹- ولتاژ بيش از حد بر لودسل باسکول جاده ای اعمال نگردد.

۱۰- جهت جلوگیری از تاثیرات دمایی بر لودسل باسکول اقدامات حفاظتی صورت پذیرد.

۱۱- اطمینان از عدم قطعی، له شدگی و بریده شدن کابل لودسل باسکول جاده ای اطمینان حاصل شود.

۱۲- از تجمع آب، پسماند، ضایعات و مواد شیمیایی مختلف در اطراف محل نصب لودسل باسکول جاده ای جلوگیری شود.

۱۳- کنترل وزنی سه کله و پایه‌های باسکول جاده ای به صورت ادواری صورت پذیرد.

کفشک
نگهداری از لودسل باسکول جاده ای 2

خدمات نگهداری باسکول جاده ای پند

شما می‌توانید جهت درخواست خدمات نگهداری باسکول جاده ای از متخصصین باسکول پند استفاده کنید. لطفاً جهت سفارش خدمات باسکول با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک