flag-en-small

گرانی در تورم منفی

تورم منفی

تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که دمای هوا را چیزی در حدود ۴۰ درجه حس کنید اما وقتی سایت‌های هواشناسی را چک کردید در کمال تعجب دیده باشید که دما فقط ۲۰ درجه است؟

چیزی مشابه به این مورد در اقتصاد و به ویژه درباره‌ی تورم وجود دارد. در حال حاضر میانگین تورم در سراسر جهان در کمترین میزان خود در طول تاریخ قرار دارد و نسبت به سال‌های ۱۹۷۰ الی ۱۹۸۰ میلادی که میانگین نرخ تورم ۲ رقمی بود تفاوت فاحشی دارد.
با نگاهی عمیق‌تر باید بدانیم نرخ تورم چگونه محاسبه می‌شود و مواردی که دولت‌ها می‌سنجند نسبت به آن چیزی که اکثریت مردم برای هزینه‌های زندگی، درمانی، آموزشی و … می‌پردازند دو مسئله‌ی متفاوت از هم می‌باشد.

تورم منفی

در ابتدا باید گفت نرخ تورم با اندازه‌گیری رشد قیمت‌ها و دستمزدها در یک بازه‌ی زمانی به دست می‌آید. هرچه این تغییرات سریعتر رخ دهد، نرخ تورم بالاتر می‌باشد. برای تعیین نرخ تورم عمومی، دولت‌ها هزینه‌ی تمام‌شده‌ی یک سبد کالا و خدمات را براساس برآوردی که از خرید مردم دارد محاسبه می‌کند و درواقع شاخص قیمت مصرف‌کننده برای تمامی مصرف‌کنندگان داخلی را به دست می‌آورند.

هنگامی که نرخ تورم با چنین روند سریع و توقف‌ناپذیری افزایش می‌باید، تورم شخصی شما بستگی به سبد کالا و خدماتی است که برای آن‌ها هزینه صرف می‌کنید. قسمتی از تورم شخصی به محل زندگی نیز مرتبط است. این احتمال وجود دارد شخصی که در مناطق روستایی زندگی می‌کند نرخ تورم شخصی متفاوتی با کسی که در شهر زندگی می‌کند داشته باشد چرا که سبد کالا و خدمات این دو فرد یکسان نخواهد بود.
همچنین دوره‌ای از زندگی که شخص در آن قرار دارد بر تورم شخصی اثر به سزایی دارد. به عنوان مثال فردی که دارای خانواده است هزینه‌های بیشتری را نسبت به یک دانشجو متحمل می‌شود و این مورد به طور مستقیم در درک نرخ تورم تاثیرگذار است.

مهم‌ترین نتیجه تورم شخصی و این افزایش دیوانه‌کننده‌ی قیمت این است که امور مالی شخصی نیز یک چالش می شود. چگونه خانواده‌ها می‌توانند برای هزینه‌ی تحصیل فرزندان پیش‌بینی کنند در حالیکه نمی‌توانند افزایش قیمت‌ها را در نظر بگیرند و محاسبه کنند و همچنین نمی‌دانند چه مقدار از درآمد خود را در طی سال با توجه به افزایش قیمت‌ها می‌توانند پس‌انداز کنند؟

این سوالی است که به نظر می‌رسد هیچ معیاری قادر به پاسخگویی و حل دقیق آن نیست.

لازم به ذکر است این مطلب ترجمه مقاله منبع بوده و بدون دخل و تصرف در وب سایت باسکول پند درج گردیده است و مسئولیت محتوای آن با ناشر اصلی متن می‌باشد. 

منبع: fortune

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک