flag-en-small

وجه تمایز باسکول پند

قبل از اینکه به «چرا پند؟» بپردازیم و مزیت‌های رقابتی پند را در مقایسه با رقبا برشماریم لازم است با مفهوم مزیت رقابتی آشنا شوید. تعریف مزیت رقابتی امری کاملا نسبی است که در مقایسه با توان رقبا در یک بازار سنجیده می‌شود. در خصوص صنف تولیدکنندگان باسکو‌ل‌های جاده‌ای به دلیل اینکه اکثر تولیدکنندگان حتی استانداردهای اولیه را رعایت نمی‌کنند و اصولا فرآیندهای تولید به ساده‌ترین شیوه اجرا می‌شود، ممکن است برخی عواملی که برای شرکت‌های بزرگ جهان از نظر کیفی بدیهی است در این بازار به عنوان مزیت رقابتی شناخته شود.

خرید-باسکول-جاده-ای

قدمت

پدیده قدمت به تنهایی برای اکثر شرکت‌های جهان یک مزیت رقابتی است، از این حیث گروه صنعتی پند از سال ۱۳۶۹ در صنعت ایران فعالیت می‌کند. وقتی یک مجموعه صنعتی بیش از سه دهه در یک بازار فعالیت می‌کند، به این معناست که محصول با کیفیت و خدمات پس از فروش قابل قبولی به مشتریان ارائه می‌دهد. راضی نگه داشتن مشتریان در این بازه زمانی و حفظ تقاضا در این مدت بیانگر تجربه سازمانی گرانبهایی است که در حال حاضر خود را در کیفیت و خدمات متفاوت ما نشان می‌دهد. بدون شک اگر شرکتی محصولات بی‌کیفیت و خدمات ضعیفی ارائه دهد هیچ گاه در طولانی مدت قادر به فعالیت در بازار نخواهد بود.

بیش از ۳ دهه پیشتاز در صنعت توزین ایران

قدمت

کیفیت

اکثر شرکت‌های تولید کننده باسکول در ایران، از سیستم کنترل کیفیت استانداردی پیروی نمی‌کنند، به همین دلیل مواد اولیه به کار برده شده در تولید باسکول خیلی با دقت انتخاب نمی‌شود و محصولات تولیدی نهایی هم در یک ساختار مدون مورد ارزیابی کیفی قرار نمی‌گیرند. باسکول جاده‌ای متغیرهای تولیدی زیادی از قبیل شن و ماسه، سیمان، عیار نهایی بتن، برد الکترونیک اندیکاتور و لودسل دارد که از این حیث بایستی با دقت بالایی همه مواد اولیه مورد بازرسی و بازبینی قرار گیرند.

ما در پند کاسپین برخلاف رویه‌های موجود در تولید باسکول جاده‌ای، تمامی استانداردهای ملی و بعضا استانداردهای بین‌المللی را پیاده سازی کرده‌ایم و موارد ضروری از قبیل بررسی صلاحیت تامین کنندگان، تست‌‌های مکانیک و الکترونیک ابلاغ شده توسط سازمان‌های مربوطه را در فرآیند تولید اجرا می‌کنیم. انتخاب تامین کننده قابل اعتماد، کنترل کیفیت تمامی مواد خام ورودی، کنترل کیفیت فرایندهای اجرایی و در حین تولید همگی نهایتا به تولید محصول با کیفیت منجر می‌شود که این امر خود یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

اخذ بسیاری از مجوزهای تولیدی و صنعتی مانند علامت استاندارد، پروانه بهره‌برداری، مجوزهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر تولید محصولات با کیفیت بر اساس آخرین استانداردهای رسمی ابلاغ شده است.

انواع استانداردهای ملی و بین‌المللی در باسکول پند

خدمات

مزیت دیگر پند کاسپین، شبکه فعال و گسترده مارکتینگ و خدمات پس از فروش ساختار یافته در قالب تاسیس یک شرکت دیگر است. ما با حضور در چند شبکه اجتماعی و ایجاد بستری برای ارتباط مستمر با مشتریان، همیشه در دسترس آنها هستیم و تمام تلاش خود را برای رضایت مشتریان انجام می‌دهیم. ما از طریق شبکه‌‌های اجتماعی و وب‌سایت شرکت تمامی فعالیت‌ها و فرایندها را با مشتریان خود به اشتراک می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم مخاطبان در امر بهبود کیفیت نظرات خود را با ما در میان بگذارند. علاوه بر این مورد، مخاطبان از این طریق با طرز فکر ما و نحوه اجرای فرآیندها باخبر می‌شوند. 

تمامی خطوط ارتباطی شرکت بعد از ساعت کاری بر روی شماره همراه پرسنل دایورت شده و شما می‌توانید در ساعتی غیر از ساعت کاری هم سوالات خود را از ما بپرسید و با ما در تماس باشید. از این نظر، ما همیشه شما را در امر انتخاب و خرید یاری می‌کنیم تا شما بر اساس مشورت‌های صورت گرفته بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در کنار این امر مهم، ما شرکتی به نام صبا سنجش پند تاسیس کرده‌ایم که در حال حاضر به مدت ۵ سال به صورت اختصاصی به مشتریان ما خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. این شرکت با تمرکز بر نصب و راه اندازی باسکول جاده ای، ارائه سرویس‌های دوره‌ای تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. ما تنها شرکتی هستیم که چنین خدمات گسترده و ویژه ای را برای مشتریان خود در قالب یک شرکت ساختاریافته راه اندازی کرده‌ایم.

شبکه فعال و گسترده مارکتینگ و خدمات پس از فروش

تکنولوژی

اجزای مکانیک

در ارتباط با تولید بتن با کیفیت اکثر شرکت‌ها بتن را به صورت آماده از بیرون خریداری می‌کنند و هیچ نظارتی بر تولید آن ندارند، اما ما در کارخانه پند کاسپین به سیستم بچینگ مجهز هستیم که این امر باعث کنترل کیفیت بتن تولید شده می‌شود و تا حد زیادی قیمت را با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهیم پایین نگه داشته‌ایم. فراموش نکنید همیشه تولید باکیفیت، قیمت نهایی محصول را افزایش می‌دهد اما ما با حفظ کیفیت بتن به دلیل اینکه در محل کارخانه بتن تولید می‌شود، قیمت را پایین نگه داشته‌ایم.

علاوه بر این، ما در شرکت فناوری پند کاسپین محصولات خود را در قالب‌های استاندارد بتن ریزی می‌کنیم و همه مراحل بر اساس اطلاعات فنی تدوین شده در دفتر فنی اجرا می‌شود.  از این حیث ما کاملا آمادگی داریم در عین حالی که یک خط تولید روتین در کارخانه داریم، محصول مشتری را در ابعاد مختلف نیز سفارشی سازی کنیم و تنها به اندازه قالب‌های موجود محدود نباشیم.

تولید باسکول با تکنولوژی بتن پیش تنیده هم یکی دیگر از مواردی است که این سالها در شرکت فناوری پند کاسپین اتفاق افتاده که از این نظر ما در کشور اولین شرکتی هستیم که صفحات باسکول پیش تنیده را تولید کرده‌ایم و در حال حاضر این محصول را به صورت روتین در سایت‌های مختلف نصب کرده‌ایم.   

اجزای الکترونیک

در حوزه الکترونیک به کارگیری لودسل دیجیتال در کنار نمونه آنالوگ از دیگر مزایایی است که ما نسبت به رقبا داریم. ما لودسل دیجیتال و آنالوگ را با تنوع برندی بالا از برندهای اروپایی و چینی به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این تنوع، ما نمایندگی انحصاری برخی از این لودسل‌ها را در ایران اخذ کرده‌ایم که این امر کمک می‌کند لودسل‌هایی که در باسکول‌ها نصب می‌شوند از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشند.  

در ارتباط با اندیکاتورهای تولید شده در شرکت فناوری پند کاسپین می‌توان گفت که تمامی اندیکاتورها تحت سخت‌گیرانه‌ترین تست‌های الکترونیکی اداره استاندارد قرار گرفته و همه آنها را پاس کرده و عدم گزارش خرابی آنها دلیلی بر افزایش اعتماد به محصولات الکترونیک تولید شده در شرکت ما است.  این اندیکاتورها که بعضا تحت شرایط محیطی سخت در کارخانجات تولیدی یا در محیط‌های جغرافیایی نامساعد نصب می‌شوند به ندرت دچار مشکل شده‌اند و تقریبا خدمات پس از فروش اندیکاتورها صفر است. استفاده از استانداردهای محافظتی در تولید اندیکاتور آنها را در برابر نفوذ گرد و خاک و آب در صورت استفاده در محیط‌های باز محافظت می‌کند.

 در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا، اندیکاتورهای تولید شده در شرکت ما به اینترنت اشیا مجهز شده‌اند که با این ویژگی امکان کنترل و گزارش‌گیری از راه دور برای صاحبان کسب‌و‌کار فراهم شده است. علاوه بر این مورد، برنامه نویسی نرم‌افزار بارنگار (Weighing Pand System) این امکان را برای کسب‌وکار‌ها فراهم کرده است که نرم‌افزار را بر روی سیستم نصب کنند و از این طریق اتاقک توزین را مدیریت کنند.

سیستم‌های باسکول بدون اپراتور یا با حداقل نیاز به اپراتور از دیگر مواردی است که در حال حاضر در تیم تحقیق و توسعه شرکت در حال توسعه است. این سیستم که با نام unmanned شناخته می‌شود به این صورت است که کل سیستم توزین را مکانیزه می‌کند. در این ساختار راه‌بند به صورت خودکار باز شده و کامیون بر روی باسکول قرار می‌گیرد. وقتی کامیون در حال حرکت بر روی صفحه باسکول ثابت می‌شود، فشار وارده بر لودسل‌ها اندازه‌گیری شده و راننده با دستور پرینت، قبض توزین را دریافت می‌کند. و در آخر راه بند هوشمند باز شده و کامیون از باسکول خارج می‌‌شود. ما در حال حاضر این سیستم را در چند پروژه راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال توسعه آن در پروژه‌های بیشتری هستیم که در سال‌های آتی به محصول روتین شرکت تبدیل خواهد شد.  

تیم متخصص

موضوع دیگری که شرکت پند کاسپین را از دیگر رقبا متمایز می‌کند تلاش در حفظ نیروی انسانی قدیمی و پرورش نیروی جدید است. از نظر ما گرانبها‌ترین سرمایه شرکت ما نیروی انسانی است که در حال حاضر در شرکت فعالیت می‌کنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر افرادی با سابقه کاری نزدیک به ۱۰ تا ۳۰ سال در شرکت پند کاسپین شاغل هستند که یک میانگین سنی شغلی قابل قبولی ایجاد شده است. این افراد با سالها فعالیت در حوزه تخصصی و فعالیت در ساختار استاندارد شرکت ما به سرمایه‌های انسانی ارزشمندی تبدیل شده‌اند که این امر نتیجه نگرش صحیح و اعتماد مالک مجموعه به این ساختار مدیریتی است.

گرانبها‌ترین سرمایه شرکت ما نیروی انسانی است

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک