flag-en-small

تنوع انسانی در محیط کار

تنوع-انسانی-در-محیط-کاری

تحقیقات نشان داده اند که در دهه‌ی جدید کارمندان به دنبال تعامل با همکارانی هستند که همانند گذشته دارای شرایط مشابه و یکسان ظاهری و فکری نباشند و از تنوع محسوسی در ویژگی‌های ظاهری و باطنی برخوردار باشند، همچنین بیان می‌دارند این تنوع در افکار و عقاید باعث بهبود شرایط کار و رسیدن به حداکثر بهره‌وری در محیط‌های کاری خواهد شد.

تنوع-انسانی

امروزه جهان با سرعتی وصف ناپذیر هر روز و حتی هر ساعت متنوع تر می شود، محیط کار نیز شامل این تغییرات می شود و تنوع نیروی کار در آن افزایش می یابد. این تغییرات انتظارات از شرکت‌ها را بالا می‌برد به طوری که انتظار می‌رود از تمامی افراد تازه وارد با هر شرایطی که دارند در شرکت به خوبی استقبال شود و آن‌ها بتوانند با حس خوب و به راحتی در محیط کار خود فعالیت داشته باشند. برای کارفرمایان مزایای کاملا واضحی در متنوع کردن محیط و نیروی کار وجود دارد: این تغییرات به احتمال زیاد منجر به نوآوری، افزایش سهم بازار و بهبود بهره وری می شوند که برای کارجویان و متقاضیان شغل بسیار جذاب هستند.

شرکت های بزرگ و پیشرو جهان برای تنوع نیروی کار، از افرادی با جنسیت ها، نژادها و همچنین افراد گروه های سنی مختلف و افرادی که با معلولیت زندگی می کنند، استقبال می کنند. برای ارائه مقالات و تهیه فهرستی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه، تجزیه و تحلیل و تحقیقاتی بر روی شرکت‌ها با تکیه بر نظرسنجی های که به کارکنان داده شد، تنوع نیروی کار و نوع رهبری شرکت انجام شد و کارایی شرکت ها و رهبران آن‌ها مورد سنجش قرار گرفت.

تنوع انسانی در محیط کار 1

استریکر ، یک شرکت مهندسی پزشکی با ۱۳ میلیارد دلار سرمایه است که نیروی کار آن از ۳۵٪ زنان و ۲۶٪ اقلیت‌ها تشکیل شده است و در صدر شرکت‌های پیشرو از لحاظ تنوع نیروی کار قرار دارد. مدیر عامل این شرکت کوین لوبو، از زمان انتصابش در سال ۲۰۱۲ تعداد زنان در هیئت مدیره استریکر را تا ۲ برابر افزایش داده است، همچنین وی تأکید کرده است که برای ایجاد محل کاری که منعکس کننده تنوع مشتریان و مراجعه‌کنندگان شرکت استریکر باشد، در تلاش است.

حال بیایید نگاهی به لیست کارمندان شرکت‌های بزرگ و تنوعی که در آن‌ها حاکم است بیندازیم؛

تنوع انسانی در محیط کار 2

Stryker

۳۵٪ حضور زنان

۲۶٪ اقلیت‌ها

۲٪ افراد دارای معلولیت

تنوع انسانی در محیط کار 3

Cisco

۲۶٪ حضور زنان

۴۸٪ اقلیت‌ها

۵٪ افراد دارای معلولیت

تنوع انسانی در محیط کار 4

Progressive Insurance

۱۱٪ افراد دارای معلولیت

تنوع انسانی در محیط کار 5

Accenture

۳۸٪ حضور زنان

۵۱٪ اقلیت‌ها

۴٪ افراد دارای معلولیت

تنوع انسانی در محیط کار 6

Synchrony

۶۲٪ حضور زنان

۴۵٪ اقلیت‌ها

۱۶٪ افراد دارای معلولیت

همانطور که مشاهده شد اغلب شرکت‌های پیشرو و نوآور جهان به سمت متنوع کردن نیروی کار خود از لحاظ جنسیت، افراد دارای معلولیت، اقلیت‌های نژادی، مذهبی و …. در حرکت هستند و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده این رویکرد به یکی از الزامات سازمانی تبدیل شود.

شرکت فناوری پند کاسپین (باسکول پند) نیز با توجه به آگاهی از مقتضیات زمانه و رصد دقیق روندهای جهانی همواره کوشیده است ترندها را متناسب با مختصات فرهنگی ایران بومی سازی نماید.

نکته حائز اهمیت درنظرگرفتن پیشینه فرهنگی هر جامعه می‌باشد و باسکول پند نیز به این موضوع اشراف کامل دارد. به نظر شما پیاده سازی این ترندها در کشورمان تا چه حد ممکن یا ضروری می‌باشد؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: fortune

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک