flag-en-small

باسکول پند

کارخانه
پند کاسپین

کارخانه شرکت فناوری پند کاسپین در حال حاضر با ۱۷ سال سابقه فعالیت با حداکثر ظرفیت تولید خود در ۳ سالن تولید در شهرک صنعتی کاسپین قزوین مشغول به فعالیت است.

کارخانه پندکاسپین بروزترین کارخانه تولیدی سیستم‌های توزین دیجیتال در خاورمیانه است که توسعه آن به همین جا ختم نخواهد شد!

شرکت فناوری پند کاسپین در سال ۱۳۸۵ از شرکت مادر، شرکت صنایع پند، جدا شد و در قالب یک شرکت جداگانه شروع به تولید باسکول جاده ای کرد. هدف از راه اندازی این شرکت، تمرکز بر تولید باسکول جاده ای و ارائه خدمات با کیفیت پس از فروش بود.
با بزرگ تر شدن گروه صنعتی پند و نیاز مبرم کشور به باسکول هایی با قابلیت توزین بالا، با تصمیم هیئت مدیره این شرکت رسما آغاز به کار کرد تا نیاز صنایع داخل را برطرف کند.

تکنولوژی تولید پند کاسپین

خط تولید

خط تولید کارخانه پند کاسپین بر اساس آخرین متدهای روز دنیا طراحی شده است که تمامی المان‌ها و تجهیزات با هدف کاهش هدر رفت انرژی و افزایش فناوری جانمایی شده‌اند. با هر بار به روز رسانی خط تولید بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، راندمان تولید افزایش پیدا می‌کند.

جرثقیل

جرثقیل از دیگر تجهیزاتی است که به منظور جابجایی اجسام سنگین استفاده می‌شود. در حال حاضر ۳ جرثقیل در ۳ سالن نصب شده که کمک می‌کند تولید باسکول در هر مرحله بدون صرف زمان و انرژی بالا وارد مرحله بعد شود.

بچینگ

در این کارخانه به منظور تولید بتن از بچینگ استفاده می‌شود. بچینگ در واقع یک خط تولید بتن سیار است که بچ پلانت بخش اصلی آن است. این خط تولید بتن از قسمت‌های مختلفی مانند منبع ذخیره آب، منبع ذخیره مصالح، نقاله، چرخ، باکت، سیلو و میکسر تشکیل شده است.

کانوایر

کانوایر یکی دیگر از تجهیزات پیشرفته‌ای است که در کارخانه پند کاسپین به منظور انتقال صفحات و دیگر اجزای باسکول از هر سالن به سالن دیگری استفاده می‌شود. به جرات می‌توان گفت تنها در این کارخانه باسکول سازی است که از کانوایر برای جابجایی قطعات بتنی و فلزی تولید شده استفاده می‌شود.

کارخانه پند کاسپین 1

در ابتدا این کارخانه با یک سالن تولید شروع به کار کرد و با هر بار سفارش خرید اقدام به تولید می‌کرد. با گذشت زمان و افزایش تقاضا، خط تولید به صورت دائم مشغول به تولید محصولات بتنی و فلزی بود تا جایی که دیگر یک سالن تولید برای حجم سفارشات خرید باسکول جاده ای کفایت نمی‌کرد. ۵ سال بعد از تاسیس کارخانه، سالن دوم تولید راه اندازی شد و هر سالن به تولید یکی از صفحات بتنی و فلزی اختصاص یافت.
به مرور تجهیزات پیشرفته مانند جرثقیل و بچینگ به کارخانه اضافه شد و کمک کرد ظرفیت تولید هر دو سالن به حداکثر برسد. بعد از گذشت یک دهه از تاسیس کارخانه، سالن سوم تولید هم راه اندازی شد.
در این زمان به دلیل آموزش‌های نیروی کار و استفاده از سیستم ‌های تولید مکانیزه خط تولید باز طراحی شد تا بهره‌وری افزایش یابد. در نهایت برای ایجاد ارتباط بین سالن‌های تولید از کانوایر استفاده شد تا خط تولید متناسب با درخواست بالای مشتریان ارتقا یابد.
در حال حاضر هر ۳ سالن تولید در حداکثر ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که علاوه بر نیاز داخلی کشور، بازار صادراتی باسکول جاده ای را هم در کشورهای همسایه پوشش می‌دهد.

محصولات تولیدی در کارخانه پندکاسپین

محصولات فلزی و بتنی دو شاخه اصلی تولید محصول در کارخانه پند کاسپین است.

صفحات بتنی باسکول جاده‌ ای و فونداسیون های پیش ساخته دو محصول اصلی بخش بتنی است که یک سالن تولید به آن اختصاص یافته است.

محصولات فلزی تنوع بالاتری دارد که شامل صفحه باسکول فلزی، دام کش، خاورکش، نیسان کش و کفی می‌شود. تمامی این محصولات در یک سالن که تجهیزات مرتبط به تولید فلزات قرار گرفته تولید می‌شوند.

صفحه فلزی باسکول
صفحه بتنی باسکول ۶۰ تن پیش ساخته
تصویر کارخانه پند
بچینگ کارخانه پند

بچینگ پندکاسپین

در ابتدا مصالح که شامل شن و ماسه و سایر مواد مورد نیاز دیگر است و در پشت دیواره درگ‌لاین انباشته شده‌اند، توسط دریچه‌هایی پیمانه شده و وتوسط نوار نقاله و باکت به درون میکسر ریخته می‌شوند، سیمان نیز که درون سیلو ذخیره شده است نیز توسط اسکرو به داخل باسکول ریخته شده و بعد از وزن گیری به داخل میکسر انتقال داده می‌شود. در این مرحله آب و مواد دیگر که برای تولید بتن لازم است به داخل میکسر ریخته شده و بعد از مدت زمان مشخصی عمل ترکیب به اتمام می‌رسد.
در انتها دریچه میکسر توسط اپراتور دستگاه بچینگ باز شده و بتن آماده شده به درون باکت مخصوص انتقال که برای این کار تعبیه شده است منتقل شده و توسط جرثقیل سقفی به خط تولید باسکول جاده ای انتقال داده می‌شود. در خط تولید باسکول جاده ای پندکاسپین، بتن از طریق باکت در قالب‌های باسکول ریخته شده و مرحله‌ی بتن ریزی پایان می‌یابد.

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک