flag-en-small

نگهداری نمایشگر باسکول جاده ای

نمایشگر باسکول جاده ای

نمایشگر باسکول جاده ای که اندیکاتور باسکول نیز نامیده می‌شود یک  دستگاه الکترونیک می‌باشد و بدون شک همانند سایر دستگاه‌های الکترونیک یکی از عوامل موثر در افزایش طول عمر آن نحوه‌ی استفاده و نگهداری صحیح می‌باشد؛ برای استفاده بهینه و حداکثری از نمایشگر باسکول جاده‌ای اصول کلی و اولیه‌ای وجود دارد که توجه و رعایت این نکات باعث افزایش طول عمر اندیکاتور باسکول جاده ای می‌شود و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌گردد؛ در این مقاله قصد داریم به شرح آن‌ها بپردازیم.

در نگهداری نمایشگر باسکول جاده ای به چه مواردی باید توجه کرد؟

در ابتدا باید ذکر کرد نمایشگر باسکول جاده ای پند مجهز به سیستم رمز عبور جهت اپراتوری باسکول جاده ای برای یک نفر مسئول دستگاه و ۲۰ نفر متصدی می‌باشد که مسئول دستگاه دارای حداکثر سطح دسترسی به منوهای کاربری است. رمز تعریف شده متصدی و مسئول هیچ‌گاه نباید یکسان باشد در این صورت به طور خودکار دسترسی به منوی مسئول غیرفعال می‌گردد و جهت اخذ رمز جدید برای نمایشگر باسکول جاده ای باید با واحد خدمات شرکت باسکول پندکاسپین تماس حاصل شود.

نکات ایمنی و نحوه نگهداری اندیکاتور باسکول جاده ای پندکاسپین

۱- به منظور افزایش ضریب ایمنی و حفاظت دستگاه در صورت بروز هر یک از موارد زیر کلید اصلی نمایشگر باسکول جاده ای را در وضعیت قطع قرار دهید:
• در هنگام رعد و برق
• در هنگام بروز مشکلات و نوسانات شدید برق
• در هنگام عدم استفاده از اندیکاتور باسکول جاده ای برای مدت کمتر از ۲ هفته؛ اما در صورتی که برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نمی‌شود بهتر است اتصالات آن جدا و در مکانی به دور از گرد و خاک به برق متصل و کلید اصلی در وضعیت وصل قرار گیرد تا از تخلیه باطری به مرور زمان جلوگیری گردد و باطری آن شارژ نگهداشته شود.

اندیکاتور-پند-پشت
نمایشگر-باسکول-پند

۲- از دستکاری و باز کردن درب نمایشگر باسکول جاده ای و خدشه‌دار کردن پلمپ استاندارد دستگاه توسط افراد غیرمجاز خودداری کرده، در غیر این صورت شرایط ضمانت‌نامه لغو می‌گردد.

۳- از قرار دادن اندیکاتور باسکول جاده ای در معرض ریزش آب و باران و همچنین محیط های غیر مسقف خودداری کنید.

۴- از قرار دادن نمایشگر باسکول جاده ای در معرض نور مستقیم شدید آفتاب و منابع حرارتی شدید خودداری کنید، محل استقرار دستگاه بایستی دارای دمای متعادل باشد.

۵- از قرار دادن سیم های برق درکنار کابل های لودسل و اندیکاتور باسکول جاده ای و همچنین منابع تولید امواج الکترومغناطیس و رادیویی خودداری کنید.
۶- جهت تمیز نمودن دستگاه ابتدا نمایشگر باسکول جاده ای را از برق جدا کرده و توسط یک پارچه نرم و مرطوب آن را تمیز نمایید، استفاده از ترکیبات نفتی مانند تینر و بنزین باعث خرابی رنگ و پوشش دستگاه می‌گردد.
۷- به منظور صحت عملکرد و ایمنی اندیکاتور باسکول جاده ای، اتصال ارت دستگاه به سیم چاه ارت مناسب و یا فونداسیون باسکول جاده ای الزامی است.
۸- نمایشگر باسکول جاده ای دارای باطری و منبع تغذیه بدون وقفه بوده و در صورتی که برای مدت طولانی از برق سراسری جدا یا کلید اصلی آن قطع باشد باطری به مرور تخلیه شده و نیاز به شارژ مجدد دارد؛ جهت حفظ سلامت و طول عمر باطری اندیکاتور باسکول جاده ای بهتر است در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی حداقل هفته ای یک بار به مدت بیست و چهار ساعت برق شهر به دستگاه متصل و کلید اصلی در حالت وصل باشد.

آیا تفاوتی در نکات ایمنی و نگهداری نمایشگر باسکول جاده ای با ظرفیت های مختلف وجود دارد؟

لازم به ذکر است تمامی موارد گفته شده برای اندیکاتور باسکول ۵۰ تنی، باسکول ۶۰ تنی، باسکول دامپ تراک و … قابل اجرا می‌باشد و تفاوتی در این موارد نسبت به یکدیگر وجود ندارد. هرچند ظرفیت باسکول کامیون کش، باسکول تریلی کش و باسکول دامپ تراک با یکدیگر متفاوت می‌باشد ولی نمایشگر باسکول جاده ای استفاده شده در آن‌ها یکسان است و نکات ایمنی ذکر شده برای تمامی این موارد ثابت می‌باشد.

خدمات باسکول جاده ای پند

شما می‌توانید جهت درخواست خدمات باسکول جاده ای از متخصصین باسکول پند استفاده کنید. لطفاً جهت سفارش خدمات باسکول با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک