flag-en-small

قیمت گذاری کالای صنعتی

قیمت گذاری

کاری پیچیده‌تر از قیمت‌گذاری کالای صنعتی وجود ندارد!

منبع: Harvard Business Review

قیمت گذاری همیشه یکی از دشوارترین و بدون شک مهم‌ترین وظایف مدیریت، بازاریابی و فروش بوده است و هرچه کالایی که قرار است تعیین قیمت شود به سمت مصارف صنعتی سوق پیدا کند، قیمت گذاری پیچیده‌تر نیز خواهد شد؛ خواه به عنوان مثال قیمت کالای صنعتی مانند قیمت باسکول ۸۰ تنی مدنظر باشد خواه قیمت دیگ بخار صنعتی. این موضوعی است که بدون تردید سودآوری و میزان فروش یک کسب و کار یا شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد و هرگونه تغییر در روند تعیین قیمت می‌تواند منحنی‌های فروش و سود یک شرکت را دستخوش تغییر کند.
در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم یک کالای صنعتی چگونه قیمت گذاری می‌شود و برای تعیین قیمت کالاهای صنعتی به طور مثال تعیین قیمت باسکول ۶۰ تنی چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد.

قیمت گذاری کالای صنعتی واقعا اهمیت دارد؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که به عنوان مثال قیمت باسکول ۵۰ تنی چه تاثیری در سودآوری کسب و کارها دارد و آیا واقعا اندکی افزایش و یا کاهش قیمت در فروش کالای صنعتی اثرگذار است یا نه؟ معمولا در مباحث بازاریابی و فروش گفته می‌شود که قیمت مهم‌ترین مبحث است چرا که به طور مستقیم با درآمدزایی یک واحد ارتباط دارد و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرف دیگر اولین عاملی که مشتری در هنگام خرید با آن روبرو می‌شود قیمت است. اهمیت و حساسیت جایگاه قیمت آن جا مشخص می‌شود که کوچکترین اشتباهی در استراتژی تعیین قیمت، مستقیم یا غیرمستقیم تمامی عوامل دیگر تولید و فروش یک کالای صنعتی را متاثر می‌کند؛ البته شایان ذکر است قیمت کالای صنعتی رابطه‌ای مستقیم و بدون انکار با کیفیت محصول دارد و نمی‌توان این دو مقوله را به طور کامل از یکدیگر تفکیک کرد. در خصوص باسکول جاده ای نیز این مباحث صدق می‌کند و قیمت باسکول ۸۰ تنی در وهله‌ی اول با کیفیت آن و اجزای به کار رفته در تولید آن مرتبط است.

چند نوع روش قیمت گذاری برای کالای صنعتی وجود دارد؟

مدیران معمولا قیمت ها را به یکی از این سه روش تعیین می کنند. اولین روش این است که شرکت از قدرت فروش بالایی در بازار داخلی بهره‌مند باشد و قیمت ها را بر اساس هزینه های خود مشخص کرده و براساس استانداردهای موجود در بازار و صنعت مقداری سود به آن اضافه کند. قیمت گذاری بر اساس هزینه تمام شده یک سیستم ساده و آسان است، اما قادر به در نظر گرفتن مشتریان گرامی و دیگر عوامل موثر نیست. یک نسخه پیچیده و شناخته شده از این روش، قیمت گذاری بر اساس نرخ بازده مورد انتظار است که توسط جنرال موتورز طی دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۲۰ ابداع شد. این روش شامل در نظر گرفتن نوسانات حجم تولید و فروش در چرخه تجارت و هزینه سرمایه درگیر بود و قیمت های هدف کاملاً بر اساس هزینه های داخلی تعیین می‌شود نه بازار. در حوزه‌ی تعیین قیمت باسکول نیز بسیاری از شرکت های فعال در صنعت بدون توجه به مشتریان اقدام به قیمت گذاری صرفا بر اساس هزینه‌های تمام شده‌ی خود می‌کنند؛ قیمت باسکول ۵۰ تنی در این شرکت‌ها عبارت است از هزینه‌ی تمام شده تولید به علاوه‌ی سود در نظر گرفته شده.
اما رویکرد دوم این است که به رقبا اجازه داده می‌شود قیمت ها را تعیین کنند و سپس به طور مستقیم و براساس قیمت سایر شرکت‌ها قیمت محصول تعیین می‌شود. این استراتژی فرض می‌کند که شرکت کاملا و در همه‌ی عوامل مشابه با شرکت رقیب عمل می‌کند. یک نسخه کمی پیچیده تر از این روش این است که قیمت محصول ۵٪ پایین‌تر از “رهبر” بازار باشد تا اعتبار بیشتری نسبت به پیشرو بازار داشته باشد. شرکت‌هایی که اقدام به استفاده از چنین روشی می‌کنند معمولا به کیفیت محصولات خود و تفاوت فاحش کیفی آن با تو.لیدات رهبر بازار توجه نمی‌کنند؛ به عنوان مثال قیمت باسکول ۶۰ تنی تولید شده در شرکت پندکاسپین به طور کامل منطبق بر کیفیت آن است و اصل انطباق قیمت و کیفیت رعایت می‌شود.
رویکرد سوم که دشوارتر و پیچیده‌تر از دو روش دیگر است، بر مشتری گرامی متمرکز است. این روش نیازمند به ارزیابانی است که ارزش مشتری و ارزش کالای صنعتی در کسب و کار مشتری را با دقت ارزیابی کنند. خوشبختانه، از ابتدا روش قیمت گذاری شرکت پندکاسپین مبتنی بر مشتریان بوده است و با رصد دقیق بازار و خریداران گرامی نسبت به تعیین قیمت باسکول اقدام می‌کند؛ قیمت باسکول ۸۰ تنی، قیمت باسکول ۶۰ تنی، قیمت باسکول ۵۰ تنی و … تماما با ارزیابی وضع موجود بازار و با نگرش مشتری محور تعیین و ابلاغ می‌گردد.

لیست قیمت باسکول جاده ای

شما مدیران واحدهای صنعتی برای دریافت لیست قیمت باسکول جاده ای شرکت پند کاسپین اعم از قیمت باسکول ۵۰ تنی، قیمت باسکول ۶۰ تنی، قیمت باسکول ۸۰ تنی و قیمت باسکول ها با سازه‌ی خاص مانند قیمت باسکول دامپ تراک کافی است با شماره تماس‌های رسمی شرکت در ارتباط باشید تا ضمن کسب اطلاع از قیمت باسکول جاده ای، از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان پندکاسپین نیز بهره‌مند شوید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک