flag-en-small

واژگان تخصصی باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

صنایع بزرگ و کوچک و همچنین شرکت­های حمل و نقل، کامیون ها و تریلی هایی را وزن می‌کنند که حامل مواد مختلفی از ذرت و زغال سنگ گرفته تا کالاهای بادوام و زباله‌های جامد هستند.

رایج‌ترین استفاده از باسکول جاده ای، تعیین وزن کالاهای فله‌ای است که در مقادیر بالایی به اندازه کامیون یا تریلی خریداری و فروخته می‌شوند. در این موارد، اطلاع از وزن محموله، بخش مهمی از معامله تجاری است.

سازمان‌های دولتی و اجرایی، از باسکول جاده ای برای بررسی حجم معاملات و محاسبات اقتصادی استفاده می‌کنند. همچنین از باسکول جاده ای ۵۰ تنی و باسکول جاده ای ۶۰ تنی برای نظارت بر حجم ورودی و خروجی در تاسیسات، مانند مراکز پردازش و بازیافت زباله جامد، سایت‌های ساخت و ساز و غیره استفاده می‌شود.

اکثر باسکول جاده ای ها با توجه به کاربردی که دارند در فضای باز نصب می‌شوند؛ این بدان معناست که آنها باید بتوانند در عین کارکرد قابل اعتماد و دقیق، در برابر تمام چالش‌های محیطی مقاومت کنند. بسته به محیط نصب و کاربرد، اکثر خریداران باسکول جاده ای انتظار دارند که باسکول نصب شده 10 تا 20 سال دوام بیاورد، به همین دلیل به سراغ بهترین برند باسکول جاده ای می‌روند. 

باسکول جاده ای

این نوع از باسکول های صنعتی برای عملیات روزانه بسیاری از تاسیساتی که از آنها استفاده می‌کنند مهم هستند و از این رو، بایستی عمر مفید نسبتا طولانی داشته باشند. این بدان معناست که خرید باسکول جاده ای ۵۰ تنی و همچنین خرید باسکول جاده ای ۶۰ تنی تصمیم مهمی برای صاحبان کسب‌و‌کار است، تصمیمی که می‌تواند برای چندین دهه به نفع یا به ضرر مالک آن باشد.  

اصلاحات تخصصی باسکول جاده ای 50 تنی و باسکول جاده ای 60 تنی

برای اینکه بتوانید باسکول جاده ای مناسبی با توجه به کسب‌ و‌ کار خود و محیط نصب آن خریداری کنید بهتر است از مشاوران این حوزه مشورت بگیرید. قبل از اینکه با افراد خبره وارد صحبت شوید، لازم است تا اصطلاحات تخصصی این حوزه را بشناسید تا بتوانید توضیحات مشاوران فروش را به خوبی متوجه شوید و خرید بهتر و مطمئن تری را داشته باشید. در جدول زیر اصطلاحات عمومی باسکول جاده ای را ترجمه و تعریف کرده‌ایم که بتوانید با دقت بیشتری به انتخاب مناسب برسید.

ردیفاصطلاحترجمه تعریف
1Beam slab foundationپایه باسکولپایه‌های باسکول جاده ای که به صورت تیرهای بتنی در فونداسیون تعبیه می‌شود.
2CLC (Concentrated Load Capacity)ظرفیت بار متمرکزظرفیت بار متمرکز؛ مقدار باری است که توسط NTEP در ایالات متحده برای تعیین حداکثر ظرفیت توزین برای یک گروه از محورهای باسکول جاده ای تعریف می‌شود.
3Compensation (also
Digital Compensation)
الگوریتم خوانش چند متغیره در لودسلسیستم دیجیتالی که برای نظارت و کنترل یک یا چند متغیر طراحی شده است که بر دقت توزین تأثیر بگذارد.
4Gross weightوزن ناخالصوزن کامیون بارگیری شده؛ مجموع وزن کامیون و بار
5Handbook 44ــــــــــــــــــــــــــمجموعه ای از مقررات تجهیزات توزین مورد استفاده توسط NTEP/NIST در ایالات متحده
6Junction boxجانکشن باکسیک یا چند جعبه که اتصالات کابلی لودسل ها را به ترمینال ترازو انجام می‌دهند.
7Load cellsلودسلسنسور اندازه ‌گیری وزن
8Metrologyعلم توزین و مقادیرمطالعه علمی سیستم اندازه گیری
9Net weightوزن خالصوزن بار به خودی خود منهای وزن کامیون.
10NTEP (or NIST)سازمان برنامه ریزی سیستم توزین کشور آمریکااین سازمان مسئول تهیه مدارک استاندارد توزین و دستورالعمل ‌های توزین است.
11OIMLسازمان بین‌المللی علم توزین و مقادیرمرجع وزن و اندازه گیری توسط بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی
12Pier foundationاسکلت فونداسیونفونداسیون شامل پایه‌های بتنی با عمق مشخصی است که در زیر پلتفرم باسکول راه اندازی می‌شود.
13Pit foundationباسکول همسطحدر این حالت فونداسیون و صفحه باسکول با زمین هم سطح هستند.
14Pitless foundationباسکول غیر همسطحدر این حالت فونداسیون و صفحه باسکول با زمین هم سطح نیستند و از سطح زمین ارتفاع دارند.
15Tare weightـــــــــــــــــــــــــوزن کامیون بدون بار
16Terminalترمینالواحد کنترل
17Treadplateصفحه فلزی باسکولاستفاده از صفحه فلزی آجدار در باسکول جاده ای فلزی.

در این جدول سعی شده است اصطلاحات اساسی و کاربردی برای افرادی که با صنعت توزین درگیر هستند تهیه و تدوین گردد. برای خرید باسکول جاده ای بهتر است قبل از هر اقدامی با این اصطلاحات آشنا شوید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک