flag-en-small

کاربرد دروس دانشگاهی در کار

دکتر-کیهان-کیا

کاربرد دروس دانشگاهی در کار

دکتر کیهان کیا، مدیرعامل شرکت فناوری پندکاسپین، تولیدکننده‌ی سیستم های توزین دیجیتال و باسکول جاده ای در ایران در این ویدئو با بیان تجربیات خود به بررسی کاربردی بودن دروس دانشگاهی در حیطه‌ی کار می‌پردازد.

شکاف میان دانشگاه و صنعت

دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی هر کشور وظیفه تعلیم و تربیت متخصصان در رشته های مختلف علمی به منظور برطرف کردن نیازهای جامعه را برعهده دارد. در میان عموم مردم این تفکر حاکم است که فاصله ای انکار ناپذیر بین دانشگاه و ارکان مختلف کشور به ویژه بخش صنعت وجود دارد و دوری صنعت و دانشگاه سبب شده تا صنعت برای رفع نیازهای خود مجبور به آزمون و خطا باشد و به این ترتیب هزینه فعالیت‌های صنعتی کشور به میزان چشم گیری بالاست. همچنین تفکر دیگری بر این عقیده است که فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با عدم استقبال بازار کار روبرو شده و نرخ بیکاری در میان آن‌ها بالاست. این تصویری است که می‌توان از رابطه کنونی صنعت و دانشگاه‌های کشور در میان جامعه ترسیم کرد.

از سوی دیگر باید توجه داشت تعداد کمی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی می‌توانند پس از تحصیل به عنوان کارفرما وارد بازار کار شوند و در مقابل بسیاری صنعتگران مشتاق استفاده از تکنولوژی و علم روز در بازار صنعت اند اما شاید شرایط مناسب فراهم نیست.

دروس دانشگاهی کاربردی در کار و صنعت دارند؟

ارتباط کار، صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تاثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آن کشور داشته باشد. معمولا در راستای این تعامل وظیفه عمده دانشگاه‌ها عبارت است از:
• آموزش و ارتقای دانش دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار
• شناخت و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت و به روز نگهداشتن آن
از سوی دیگر بخش صنعت هم وظایفی دارد:
• نتایجی را که به کمک تحقیقات در فناوری حاصل شده است در تولید محصولات و خدمات خود دخیل سازد.
• بازار کار و اشتغالزایی مفید برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها ایجاد نمایند.
حال باید به این سوال پاسخ داد که دروس دانشگاهی پاسخگوی نیاز صنعت هستند و در کار تا چه میزان کاربردی می‌باشند؟
شولتز برنده‌ی نوبل اقتصاد باولین بار بیان داشت که سرمایه‌گذاری بر روی تحصیلات و آموزش منجر به رشد اقتصادی کشور خواهد شد. گری بکر نیز در همین مبحث نظریه سرمایه انسانی را ارائه داد که به تاثیر سرمایه‌گذاری آموزش به بالا رفتن نرخ درآمد کشور اشاره می‌کند. برای این منظور باید برنامه‌های دانشگاه و دروس دانشگاهی در راستایی باشند که دستیابی به این اهداف را میسر سازند.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک