flag-en-small

اجزا اصلی و نحوه کارکرد باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

باسکول های جاده ای، یکی از مهمترین و پرکاربردترین محصولات در زنجیره توزین بخش های صنعتی هستند. تقریبا تمامی انواع باسکول جاده ای، دارای اجزای مشترکی هستند که برای اندازه گیری وزن محموله های مختلف در این محصو تعبیه شده اند. آشنایی با هر یک از این اجزا، به خریداران محترم این امکان را خواهد داد تا با شناخت بیشتری، نسبت به خرید باسکول مورد نظر خود اقدام کرده و محصول بهتری را که متناسب با نیازهایشان خواهد بود، خریداری نمایند.

 باسکول جاده ای چه کاربردی دارد؟

اولین و مهمترین کاربرد باسکول های جاده ای، کمک به معاملات تجاری از طریق توزین مواد و کالاهای مختلف است. انواع خروجی توزین مدل های مختلف باسکول های جاده ای به صورت وزن ناخالص (وزن کامیون بارگیری شده) وزن پاره سنگ (وزن کامیون بدون بار) و وزن خالص (وزن ناخالص منهای وزن پاره سنگ) است و عملیات مرتبط با اندازه گیری این سه وزن، به عنوان این سه مورد از اصلی‌ترین عملیات های ارائه شده توسط باسکول جاده ای در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این کارایی، اطمینان حاصل کردن از اینکه محموله موجود بر روی کامیون و تریلی و همچنین وزن وارد شده بر هر محور در وسیله نقلیه، مطابق با استانداردهای جاده ای همان منطقه باشد نیز، یکی دیگری از کاربردهای باسکول جاده ای است.

خواه شما خریدار کالا باشید، فروشنده باشید یا تنها موجودی انبار را ثبت کنید یا حتی بار حمل شده را با بار سفارش داده شده توسط خریدار تطابق ‌دهید، اطلاعات مربوط به وزن محموله مورد نظر، برای شما بسیار مهم خواهد بود و بر روی مولفه های زیادی از جمله قیمت گذاری معاملات، حاشیه سود، کنترل کیفیت، مدیریت موجودی، انطباق قانونی و مواردی از این قبیل تاثیر می گذارد و به همین منظور، باسکول جاده ای یکی از مهمترین محصولاتی است که با آن سروکار خواهید داشت. 

باسکول جاده ای

اجزای اصلی باسکول جاده ای

انواع مدل های باسکول های صنعتی به ویژه باسکول های جاده ای، دارای اجزا و بخش های گوناگونی هستند که هر یک، بخشی از فرآیند توزین را بر عهده دارند. این بخش ها عبارتند از:

فونداسیون

باسکول جاده ای به صورت همسطح بر یک فضا گود برداری شده و بتن ریزی شده نصب می‌شود. در حالت نصب برجسته، فونداسیون بر روی سطح زمین قرار می‌ گیرد و باسکول جاده ای از سطح زمین ارتفاع دارد. در هر دو حالت، فونداسیون باسکول های جاده ای از پایه بتنی تشکیل می‌‌ شود.  

صفحه باسکول

صفحه باسکول های جاده ای به عنوان عرشه باسکول نیز شناخته می‌ شود که کامیون‌ها و تریلی‌ها روی این سطح قرار می‌ گیرند. این صفحه به صورت یک تکه یا چند تکه و از جنس بتن-فلز یا فلز تولید می‌ شود.

لودسل

لودسل ها، حسگرهایی هستند که وزن را اندازه گیری می‌ کنند. برندهای مختلفی از لودسل با مشخصات کیفی متنوعی در بازار وجود دارد. لودسل‌ها معمولا در گوشه‌های هر صفحه باسکول قرار می‌ گیرند.

نمایشگر باسکول

نمایشگر باسکول که به اسم اندیکاتور نیز شناخته می‌ شود، نمایشگری است که عملکرد باسکول جاده ای را کنترل می‌ کند و وزن را نمایش می‌ دهد. نمایشگر باسکول مقدار وزن را به اپراتور نشان می‌ دهد و اغلب به عنوان نقطه اتصال برای سایر تجهیزات جانبی باسکول جاده ای عمل می‌کند.

کابل ها

سیگنال توزین از لودسل ها توسط کابل به نمایشگر باسکول منتقل می‌شود. 

جانکشن باکس (جعبه اتصال)

باسکول های جاده ای، به جانکشن باکس به عنوان نقاط اتصال کابل های لودسل نیاز دارند. جعبه های اتصال، سیگنال های لودسل ها را ترکیب کرده و در نهایت، با یک کابل به نمایشگر باسکول متصل می‌ شوند.

باسکول جاده ای

بخش مربوط به مدیریت اطلاعات

رسیدهای توزین دست نویس جای خود را به فرم‌های چاپی از طریق چاپگرهای یکپارچه داده است. نرم افزار Scale، نقش فزاینده‌ای در سایت‌های بزرگ و کوچک باسکول جاده ای بازی می‌ کند. این نرم‌افزار می‌ تواند ضبط داده‌ها را خودکار انجام دهد، زمان‌های توزین را تسریع بخشد و درصد خطا را کاهش دهد.

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی می‌تواند شامل کنترل های ترافیکی مانند راه بند و چراغ راهنما باشد. نمایشگرهای دوم و سوم که به راننده کامیون اجازه می‌دهد وزن را مشاهده کند نیز بخشی از تجهیزات جانبی است. لیست تجهیزات جانبی باسکول جاده ای در گذر زمان در حال افزایش است.

ملاحظات محل نصب باسکول جاده ای قبل از خرید

قبل از اینکه باسکول جاده ای خریداری کنید، درمورد محل نصب سوالات زیر را از خود بپرسید. این سوالات، به شما در آماده سازی بهتر محل نصب باسکول کمک خواهند کرد.

  • آیا باسکول جاده ای نیازمند مدیریت ترافیک در یک یا دو جهت را دارد؟
  • آیا سایت، فضای کافی برای ورود و خروج وسایل نقلیه به باسکول جاده اختصاص داده است؟ 
  • آیا فضای انتظار مشخصی وجود دارد که کامیون‌های در صف مانع عبور و مرور جاده ای نشوند؟
  • آیا سایت اختصاص داده شده قابلیت کارکرد در یخبندان و گرمای شدید را دارد؟
  • آیا محل نصب باسکول جاده ای، زهکشی کافی برای مدیریت آب باران و ذوب یخ یا برف را دارد؟
  • آیا در صورت افزایش نیازهای آینده، امکان توسعه سایت و راه اندازی باسکول جاده ای دیگری وجود دارد؟

عملیات توزین توسط باسکول جاده ای

علاوه بر فونداسیون و کفی باسکول های جاده ای، یک اتاق توزین به اپراتور اختصاص داده می‌ شود که عملیات توزین در این اتاقک صورت می‌‌ گیرد. اپراتور می‌ تواند با ذخیره برخی اطلاعات ضروری عملیات توزین را تسهیل ‌‌بخشد. قابلیت‌های نمایشگر باسکول، میزان کنترل پذیری اپراتور بر فرایند توزین را تعیین می‌کند. عملیات توزین می‌ تواند به صورت دستی یا به شکل نیمه‌ اتومات انجام شود.     

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک