flag-en-small

انواع لودسل بر اساس مکانیزم

انواع لودسل

آن دسته از افرادی که با صنعت توزین سروکار دارند، می دانند که لودسل یکی از قطعات تاثیرگذار در اندازه گیری وزن است. لودسل‌ ها از ابتدای ساخت اولین نمونه های تا به امروز، به دلیل تنوع کارکرد در موقعیت های مختلف، تغییرات ظاهری و عملکردی زیادی داشته اند. در این مقاله، انواع لودسل و مکانیزم های این قطعه در باسکول جاده ‌ای را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

انواع لودسل در باسکول های جاده ای

در مجموع پنج نوع لودسل در فرآیند توزین در باسکول های جاده ای مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از:

·        لودسل آنالوگ

·        لودسل هیدرولیک

·        لودسل های آنالوگ/دیجیتال هیبریدی

·        لودسل دیجیتال

·        لودسل POWERCELL

هر یک از این مدل ها، دارای کارایی و ساختار متفاوتی هستند؛ در بخش بعدی، هر یک از این لودسل ها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

لودسل آنالوگ

این لودسل‌ ها، شامل یک قطعه فلزی (اغلب از جنس فولاد یا فولاد ضد زنگ) با طراحی ظاهری دقیق است که با اعمال نیرو (وزن)، کمی تغییر شکل می‌دهد. این تغییر شکل، توسط کرنش سنج های الکتریکی، کنترل و اندازه گیری می‌شود. نتیجه این تغییر شکل، تولید یک سیگنال ولتاژ آنالوگ است در نتیجه اعمال وزنه ایجاد شده بر روی باسکول بدست می‌آید. سیگنال‌های تولید شده توسط انواع لودسل آنالوگ، به یک جعبه اتصال (Junction Box) که در زیر صفحه باسکول تعبیه شده است، انتقال می ‌یابد. سیگنال ترکیبی که شامل مجموع تمام سیگنال‌های دریافتی از هر لودسل است؛ به اتاقک باسکول منتقل می‌شود. در اتاقک باسکول، این سیگنال کل اندازه گیری شده و به سیگنال دیجیتالی تبدیل می‌شود که در نهایت، عدد وزن محموله را نمایش می‌دهد.

انواع لودسل

لودسل هیدرولیک

لودسل های هیدرولیک یکی از انواع لودسل با پیستون های هیدرولیکی هستند که مخزن سیال را فشرده می‌کنند. سیال داخل این مخازن، از طریق ستون‌های هیدرولیک جداگانه با مکانیزمی که “توتالایزر” نام دارد؛ در داخل یا نزدیک اتاقک باسکول فشرده می‌شود. پس از این مرحله، این مکانیسم نیروی انباشته شده از فشارهای سیال ترکیبی را بر روی یک لودسل آنالوگ اعمال می ‌کند. این لودسل یک سیگنال الکتریکی تولید می‌کند که وزن کل را روی باسکول نمایش می‌دهد.

لودسل هیبرید آنالوگ/دیجیتال

 لودسل های آنالوگ/دیجیتال مانند انواع لودسل آنالوگ به یک جعبه اتصال (Junction Box)  متصل می‌شوند که در این جعبه، سیگنال آنالوگ به دیجیتال تبدیل خواهد شد. سیگنال دیجیتال تولید شده، قوی تر از سیگنال آنالوگ است؛ اما کمتر از سیگنال های آنالوگ، در برابر خطاهای وزنی ناشی از عوامل خارجی آسیب پذیر است.

لودسل دیجیتال

این مدل، یکی از انواع لودسل تولید کننده ولتاژ آنالوگ است. این ولتاژ، نیروی وزن وارد شده به لودسل را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کنند. تفاوت برجسته این لودسل ها با انواع لودسل آنالوگ در این است که در این مدل، تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال در محفظه لودسل صورت می‌گیرد و برخلاف لودسل های آنالوگ، نیازی به ارسال سیگنال آنالوگ به جعبه اتصال برای تبدیل آن به سیگنال دیجیتال در اتاقک باسکول نخواهد بود.

انواع لودسل

سیگنال‌های دریافتی از این لودسل ها، برای تعیین وزن کل در همان جعبه اتصال پردازش می‌شوند. دقت انواع لودسل دیجیتال، به دلیل تبدیل سریع سیگنال آنالوگ به دیجیتال بسیار بالا است و خطاهای محیطی بر روی آن تاثیر ندارد.

لودسل POWERCELL

این لودسل ها به تجهیزات الکترونیک و دیجیتال و همچنین قابلیت‌های پردازش سیگنال در هر لودسل مجهز هستند. انواع لودسل POWERCELL می‌توانند با مشاهده و تنظیم وزن اندازه‌گیری شده بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده، خطای اندازه‌گیری را تا حد زیادی از بین ببرند؛ این فرآیند، با نام “جبران دیجیتال” شناخته می‌شود. لودسل‌های POWERCELL دارای ویژگی‌هایی مانند عیب‌یابی پیش‌بینی شده، خود نظارتی، تشخیص نقض و عیب یابی از راه دور هستند.

انواع لودسل

در نهایت، شما بایستی بر اساس نیاز کسب و کار خود و همچنین بودجه ای که برای خرید باسکول جاده ای اختصاص داده‌اید؛ از بین انواع لودسل معرفی شده در این مقاله، مدلی را که به حالت ایده آل شما نزدیک تر است انتخاب کنید. هر کدام یک از این لودسل‌ ها، دقت مورد نیاز مشتریان را دارند؛ اما با توجه به توجه به حساسیتی که کسب‌و‌کار شما دارد، بازه این دقت نیز، می‌توانند متفاوت باشد.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک