flag-en-small

بررسی جعبه اتصال باسکول جاده ای و سایر قطعات تعویضی این محصول

جعبه اتصال باسکول جاده ای

باسکول جاده ای از چندین بخش که در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند، تشکیل شده است. علاوه بر جعبه اتصال باسکول جاده ای، بخش های دیگری از جمله فونداسیون، صفحه باسکول، لودسل ها، نمایشگر و اتاقک باسکول نیز، از جمله قسمت های این محصول هستند که به طور هماهنگ با یکدیگر، عمل توزین محوله را انجام می دهند. در این مقاله، در رابطه با جعبه اتصال باسکول جاده ای و نقش آن در این محصول و دقت عملیات توزین صحبت خواهیم کرد.

جعبه اتصال باسکول جاده ای، چه کاری انجام می دهد؟

در یک باسکول جاده ای با هر تناژ و نوعی از طراحی، ممکن است از جعبه اتصال استفاده شود. این محصول، معمولا با لودسل های آنالوگ و در برخی موارد به همراه لودسل های دیجیتال استفاده می‌شوند. در یک تعریف ساده می‌توان گفت جعبه اتصال باسکول جاده ای، سیگنال های تولید شده توسط لودسل های متعدد در این محصول را دریافت کرده و با یکدیگر ترکیب می‌کنند و سپس سیگنال جمع شده را به سمت نمایشگر می فرستد.

در داخل هر جعبه اتصال، اتصالات سیم دستی وجود دارد که هنگام نصب باسکول، همراه با یک برد مدار که سیگنال ها و پتانسیومترها را برای انجام تنظیمات دستی فراهم می‌سازد، نصب می‌شوند. یک باسکول جاده ای معمولی که از سیستم لودسل آنالوگ استفاده می‌کند، معمولا دارای ۲ تا ۴ جعبه اتصال است.

در بسیاری از موارد، جعبه های اتصال عامل اصلی خرابی باسکول جاده ای و استفاده از خدمات پس از فروش این محصول هستند. به طور معمول، بر اثر رسیدن رطوبت به قطعات الکترونیکی و اتصالات سیم دستی درون جعبه اتصال، امکان خرابی این قطعه بسیار بالا می‌رود زیرا این رطوبت باعث خوردگی و آسیب‌های جدی به بردهای مدار الکتریکی می‌شود.

جعبه اتصال باسکول جاده ای

بنابر توضیحات فوق، بایستی طراحی و تولید جعبه اتصال به گونه‌ای صورت گیرد که از آسیب‌های ذکر شده در امان باشد. معمولا بدنه جعبه اتصال توسط تولید کنندگان باسکول جاده ای در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم سازی می‌کنند که البته رعایت این امر باز هم در شرایط خاص و وجود رطوبت بالا کافی نیست و در بسیاری از موارد، تمامی اتصالات دستی با استفاده از مواد ضد آب و تحت شرایطی خاص که به دقت اندازه گیری و عملکرد آنها آسیبی وارد نشود، پوشش داده می‌شوند.

جعبه اتصال باسکول جاده ای به دلیل اینکه در شرایط کاری متفاوتی قرار می‌گیرد و همیشه در معرض آسیب دیدگی جدی قرار دارد؛ می بایست با دقت و ظرافت بسیار زیادی به کار گرفته شود. حفاظت از جعبه اتصال بهترین گزینه برای کمتر استفاده کردن از خدمات پس از فروش است.

برای سال های متمادی، لودسل های آنالوگ به عنوان استاندارد صنعتی در نظر گرفته می‌شدند و به دنبال آن نیز، جعبه های اتصال، علیرغم ماهیت دردسرساز شان بایستی پذیرفته می‌شدند که همین امر، دلیلی شد که سازندگان این قطعات، به روش های مختلفی محافظت از جعبه اتصال در مقابل آسیب را جدی بگیرند و برای آن تمهیداتی را در نظر بگیرند.  

امروزه سازندگان این محصول، سیستم های آب بندی ویژه ای را برای قابل اطمینان‌تر کردن جعبه اتصال در شرایط وجود رطوبت زیاد پیاده سازی می‌کنن و تقریبا می‌توان گفت تا حد بسیار زیادی هم در این موضوع موفق بوده‌اند و بسیاری از مشکلاتی که به واسطه جعبه اتصال در باسکول جاده ای ایجاد می‌شد را برطرف کرده‌اند.

قطعات تعویضی باسکول جاده ای

علاوه بر جعبه اتصال باسکول جاده ای، بخش های دیگری در این محصول از جمله باسکول صفحه باسکول، لودسل و نمایشگر نیز، جزو قطعات قابل تعویض در نظر گرفته می شوند که از این بین، در این بخش بیشتر به لودسل در باسکول های جاده ای می پردازیم.

هنگامی که مشتریان برای اولین بار مزایای لودسل دیجیتال در مقابل لودسل آنالوگ را از طریق توضیحات کارشناسان فروش متوجه می‌شوند، بحث سازگاری قطعات جایگزین شده با سایر بخش های باسکول، همیشه مورد سوال قرار می گیرد.

لودسل های دیجیتال اغلب دارای برنامه ریزی خاصی هستند؛ به این معنی که لودسل های دیجیتال شرکت “A” با لودسل های شرکت “B” سازگار نیستند. ارائه دهندگان لودسل آنالوگ این امر را به عنوان یک مزیت برای لودسل آنالوگ ذکر می‌کنند، زیرا لودسل های آنالوگ می‌توانند تا حدودی با هر نوعی قابل تعویض باشند.

جایگزینی لودسل های آنالوگ می‌تواند یک اتفاق رایج باشد و دلایل متعددی نیز از جمله سختی کار با جعبه اتصال باسکول جاده ای برای انجام این کار وجود دارد. لودسل های آنالوگ دارای عمر متوسطی بین ۳ تا ۵ سال هستند این در حالی است که در مدل های پیشرفته تر (لودسل های دیجیتال) طول عمر لودسل به طور قابل توجهی بیشتر از انواع لودسل آنالوگ است.

لودسل دیجیتال به دلیل نوع طراحی خاص خود، اطمینان خاطر بیشتری را به بسیاری از تولید کنندگان باسکول جاده ای و مشتریان آنها داده و یکی از مهمترین علت های این اطمینان خاطر نیز، طول عمر بالای این قطعه و نیاز کمتر آنها به جایگزینی است.

جعبه اتصال باسکول جاده ای

ما در شرکت فناوری پند کاسپین در مواردی که نیاز به تغییر لودسل‌ های دیجیتال باشد، می توانیم این کار را بدون هیچ مشکلی و در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهیم.

شرکت فناوری پند کاسپین بیش از دو دهه است که در زمینه تولید انواع مدل های مختلف باسکول جاده ای فعالیت می کند. قطعات به کار رفته در تولیدات شرکت پند کاسپین از جمله لودسل و جعبه اتصال باسکول جاده ای از تولید کنندگان این قطعات در کشورهای آسیای شرقی و کشورهای اروپایی تامین می شود. در طی این سالها، ما توانستیم نمایندگی فروش و پشتیبانی برخی از برندهای معتبر لودسل‌ را در ایران بر عهده بگیریم و تنها شرکتی باشیم که برخی از مدل های لودسل‌ دیجیتال را در بازار ایران عرضه می‌کند. در همین راستا، در صورت خرید باسکول جاده ای از شرکت پند کاسپین، این اطمینان را به شما می دهیم که هر لودسلی که در باسکول جاده ای شما استفاده شود، بدون شک بالای ۱۰ تا ۱۵ سال عمر مفید خواهید داشت و در صورت نیاز به تغییر نیز، طی کمتر از ۴۸ ساعت مراحل تعویض آن توسط کارشناسان شرکت ما انجام می شود. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک