flag-en-small

سازمان‌ها مدیر می‌خواهند نه دانش‌آموخته‌ی MBA!

دکتر-کیهان-کیا

سازمان‌ها مدیر می‌خواهند نه دانش‌آموخته‌ی MBA!

مدیریت و سازمان ها طی قرن گذشته تحولات زیادی را به خود دیده‌اند و به تبع این تحولات، روندهای گوناگونی را پیش گرفته‌اند. از رویه های معمول در محیط نسبتا پایدار و عملکردهای ساده مدیریتی در دوران تیلور و گیولیک و فایول گرفته تا بستر رو به چالش پس از جنگ جهانی دوم و محیط کاملا ناپایدار و آشوب‌ناک در چند سال اخیر، همگی رویه ها و عملکردهای سازمانی و مدیریتی مورد نیاز خود را طلبیده‌اند و سازمان ها و وظایف مدیریتی را با خود همسو ساخته‌اند. اما موضوعی که از آن روز تا امروز ثابت مانده، طرح این پرسش بوده است که مدیران چه وظایف و تکالیفی را باید انجام دهند. آیا این وظایف و عملکردها قابل آموزش هستند یا خیر، و اگر می توان آنها را آموخت چه کسی و چه وقت و چگونه و در کجا باید یادگیری آنها اهتمام ورزد؟ طرح این پرسش ها نه تنها به دریافت جواب هایی مطلق و دانشگاهی و پژوهشگران عرصه مدیریت ایجاد کرده است.

جهت رجوع به ویدیو کلیک کنید.

هنری مینزبرگ، نظریه پرداز مشهور مدیریت، از جمله افرادی است که همراه به دنبال یافتن پاسخ برای این پرسش بوده است. مینزبرگ، مدیریت در دنیای واقعی را جدای از آن چیزی می داند که در دانشگاه ها آموزش داده می شود. از نظر وی، رویارویی با هرگونه چالش محیط داخلی یا خارجی، از ظوابط محدود کننده دولتی گرفته تا تغییر در استراتژی رقبا یا تنش های رفتاری کارکنان و صدها نمونه دیگر، از جمله مواردی است که در آموزش های دانشگاهی به فراموشی سپرده شده است و به اعتقاد مینزبرگ، کلاس های درسی مرسوم دانشگاهی نمی‌توانند ابزارهای لازم جهت مقابله با این چالش ها را در اختیار دانشجویان قرار دهند. دانشجویان با نشستن روی صندلی و گوش دادن به سخنان اساتیدی که آنها نیز احتمالا فقط در دانشگاه حضور داشته‌اند و نه در جایگاه واقعی یک مدیر اجرایی، نمی‌توانند تبدیل به مدیرانی کارآزموده شوند. مدیری که در این کلاس ها آموزش می بیند شاید برای مدیریت همچون کلاسی مناسب باشد، اما برای مدیریت یک سازمان بزرگ بین المللی و یا حتی یک شرکت کوچک نیز بعید است توانایی و شایستگی داشته باشد.
بسیاری از کارمندان فکر می‌کنند، مدیران موفق ابر انسان‌هایی هستند که با توانایی های خارق ‌العاده به دنیا آمده‌اند و هر فردی که فاقد این استعدادها باشد، توانایی تبدیل شدن به مدیری لایق و خوب را ندارد؛
در مقابل بسیاری از دانشجویان رشته‌ی مدیریت تصور می‌کنند با خواندن کتب درسی و پس از پاس کردن دروس دانشگاهی به مدیری بی‌نظیر تبدیل خواهند شد؛ اما حقیقت چیست؟

دکتر کیهان کیا، مدیرعامل شرکت فناوری پندکاسپین ، تولیدکننده‌ی سیستم‌های توزین و باسکول جاده ای به طور مختصر ولی جامع در این باره توضیحاتی ارائه می‌کند.

 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک