flag-en-small

معرفی باسکول های بتنی ۱۶ متری

باسکول بتنی ۱۶ متری

باسکول بتنی ۱۶ متری یکی از پرتقاضاترین باسکول‌های نصب شده در کشور ایران است که دلیل این امر سیستم حمل و نقل جاده ای است. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم بهتر است یک کلیتی را در مورد باسکول بدانیم.

باسکول های جاده ای عملکردی همانند ترازو دارند که به منظور توزین در مقیاسی با ابعاد بزرگ تر با ظرفیت تناژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این باسکول‌ها قابلیت توزین از ۸ تن تا ۱۲۰ تن را دارند که به نسبت تناژ ابعاد آنها نیز تغییر می‌کند. باسکول ها در صنایع و کسب و کارهای مختلفی همچون نفت و گاز، کشاورزی، معادن، کارخانجات، دامپروری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. در برخی موارد مدل باسکولی که در صنایع نصب می‌شود ممکن است به دلیل شرایط محیطی حاکم بر آن صنعت تغییر کند اما به دلیل ثابت بودن وسایل نقلیه در سیستم حمل و نقل کشور، اصولا باسکول ها به صورت باسکول ۸ متری و باسکول ۱۶ متری طراحی و تولید می‌شوند.

امروزه پند کاسپین با توسعه فضای تولید در کارخانه و به کارگیری تکنولوژی روز دنیا در تولید ابزارهای توزین توانسته باسکول های متنوعی از قبیل باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش متناسب با نیاز صنعت تولید کند.  

شناخت انواع باسکول جاده ای

همانطور که در بالا به تنوع صنایع و ظرفیت های مختلف توزین اشاره کردیم لازم است برای بهره وری بیشتر از باسکولی متناسب با کسب‌و‌کار استفاده شود. دو نوع باسکول پرطرفدار در صنایع عبارتند از باسکول جاده ای ۸ متری و باسکول جاده ای ۱۶ متری که هر کدام دارای ساختارهای مختلف و ظرفیت توزین متفاوتی هستند. در ادامه به صورت تخصصی تر به توضیح باسکول جاده ای ۱۶ متری پرداخته‌ایم.

آشنایی با باسکول های بتنی ۱۶ متری

باسکول ۱۶ متری که اصطلاحاً با عنوان باسکول تریلی‌کش نیز شناخته می‌شود برای توزین تریلی و وسایل نقلیه‌ای به‌کار می‌رود که طول آن‌ها حداکثر ۱۶ متر باشد. باسکول تریلی کش معمولا در صنایع مختلف مانند غذایی، صنایع فولاد و آهن، پتروشیمی‌ها، معادن و … نصب می‌شود. باسکول های تریلی کش در ابعاد ۱۶ متر طول در ۳ متر عرض طراحی می‌شوند و قابلیت تحمل بار تا ۶۰ تن و در برخی موارد با اضافه کردن ظرفیت لودسل ها تا ۸۰ تن را دارد اما به دلیل اینکه بیشتر به صورت ۶۰ تن به کار گرفته می‌شود به باسکول جاده ای ۶۰ تنی نیز معروف است. باسکول ۶۰ تنی در دو صورت باسکول فلزی و بتنی تولید می‌شود.

نمونه بتنی آن که در مقایسه با نمونه فلزی کاربرد بیشتری هم دارد ترکیبی از بتن و فلز است به طوری که پلتفرم آن از مخلوط میل‌گرد آجدار و بتن مسلح تولید و به بازار عرضه‌ می‌شود که استفاده از این نوع متریال موجب افزایش مقاومت باسکول‌ می‌شوند. در این محصول معمولا بین ۶ تا ۸ لودسل به کار گرفته می‌شود که هر کدام قابلیت اندازه گیری ۴۰ تن وزن را دارند. نکته ویژه ای که در باسکول های پند کاسپین وجود دارد در میزان دقت اندازه گیری باسکول جاده ای است که آن را با افتخار به ۵ کیلوگرم رسانده‌ایم.

نمونه فلزی تنها در جنس صفحه فلز با نمونه بتنی متفاوت است، برای تولید این باسکول ها از تیراهن‌های مقاوم و صفحات فلزی با دوام استفاده می‌شود. اما دیگر مشخصات آن از قبیل به کارگیری لودسل و دقت توزین مشابه نمونه بتنی است.

ویژگی های باسکول بتنی ۱۶ متری

•           نگهداری و نظافت آسان

•           کاهش هزینه در تولید

•           مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی

•           دریچه های دسترسی آسان به لودسل

•           مونتاژ سریع به دلیل طراحی مدولار قطعات پیش ساخته

•           هزینه پایین حمل و نقل و جرثقیل

•           قابلیت جابجایی سریع و آسان

•           عدم نیاز به رنگ آمیزی و پوشش های ضد خوردگی

•           قابلیت تغییر طول صفحه

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، ما در پند کاسپین با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی در مراحل تولید و نصب باسکول توانسته ایم اطمینان زیادی را برای کارفرما در حین استفاده از باسکول از عملکرد صحیح و دقیق آن فراهم کنیم. همچنین راهنمایی های فنی از طرف تکنسین های تخصصی پند کاسپین از شروع گود برداری تا اجرای فونداسیون، نصب و راه اندازی آن در کنارتان خواهیم بود تا از عملکرد بهینه، ایمنی باسکول، دقت وزن گیری و استحکام سازه اطمینان حاصل شود.

همچنین از ویژگی‌های دیگر باسکول بتنی ۱۶ متری می‌توان به مقاومت در برابر ضربه، رطوبت و حرارت اشاره کرد. صفحه باسکول پیش ساخته از بتن مسلح با طراحی آرماتورهای دقیق تهیه و تولید شده است که این امر دلیل اصلی مقاومت باسکول بتنی در شرایط سخت می‌باشد.

روش های نگهداری و بهبود عملکرد باسکول بتنی ۱۶ متری

نگهداری و تعمیرات دوره‌ای باسکول‌ بتنی ۶۰ تنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا عمر مفید و کارایی این باسکول‌ها حفظ شود. برخی از مطالب مهم در این زمینه عبارتند از:

بررسی دوره‌ای باسکول بتنی

انجام بازرسی‌های دوره‌ای برای تشخیص مشکلات، رفع ایرادات کوچک با هدف جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک معضل و بررسی نقاط حساس‌تر از جمله لودسل ها.  

تعمیرات منظم

انجام تعمیرات منظم و به موقع برای جلوگیری از افزایش خطرات و کاهش عملکرد باسکول. این موضوع شامل تعمیر و تعویض قطعات فرسوده، تنظیمات دقیق و کالیبراسیون باسکول می‌شود.

آموزش اپراتورهای باسکول

آموزش کارکنان در مورد روش‌های بهره وری، نگهداری اصولی باسکول‌ و روش‌های بهبود عملکرد آن‌ها به منظور افزایش اطلاعات، افزایش کارایی باسکول و توانایی‌های تعمیر و نگهداری.

استفاده از تکنولوژی جدید و به روز

استفاده از تکنولوژی‌های نوین و سیستم‌های مانیتورینگ برای پیش‌بینی مشکلات و انجام تعمیرات پیشگیرانه، همچنین بهره وری از سیستم‌های هوشمند دیجیتالی با هدف بهبود عملکرد و دقت باسکول بتنی ۱۶ متری.

در این مقاله با باسکول بتنی ۱۶ متری آشنا شدید، فراموش نکنید این همان باسکول ۶۰ تنی یا باسکول تریلی کش است که ممکن است با یک نام دیگری در برخی صنایع شناخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک