flag-en-small

راه اندازی و نصب باسکول جاده ای ۶۰ تنی در تبریز

نصب باسکول جاده ای

طبق روال مقالات قبلی مرتبط با نصب باسکول جاده ای در پند کاسپین، ابتدا بررسی کوتاهی بر شهر تبریز خواهیم داشت و پس از آن، به نقش باسکول جاده ای در صنایع مختلف این شهر اشاره خواهیم کرد. این سلسله مقالات، در کنار ارائه گزارش نصب باسکول جاده ای، فرصتی را فراهم کرده که بتوانیم اندکی با شهرها و استان‌های مختلف کشور و صنایع آنها نیز آشنا شویم.

شهر تبریز

شهر تبریز یکی از شهرهای صنعتی فعال و معتبر در کشور است؛ این شهر، به عنوان مرکز استان آذربایجان شرقی در تقسیمات کشوری شناخته می شود و تقریبا بیشترین بخش از صنایع استان آذربایجان را را در خود جای داده است. بر اساس آمارهای سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۳۶٪ از نیروی کار استان آذربایجان شرقی در بخش صنایع این استان و به ویژه در شهر تبریز مشغول به کار بوده‌اند؛ از این تعداد، ۴۱/۱ درصد شاغل در مناطق شهری و مابقی در مناطق غیر شهری صنعتی حضور داشته اند.

با اینکه همچنان سهم اقتصادی بخش خدمات از نیروی انسانی در مقایسه با بخش صنعت در مناطق شهری این استان بیشتر است اما این اختلاف از خیلی از استان‌های کشور کمتر است؛ بنابراین، می‌توان استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز را یک استان و شهری صنعتی و مولد به حساب آورد به همین علت، لزوم راه اندازی و نصب باسکول جاده ای در این استان و به ویژه شهر تبریز، اجتناب ناپذیر است. تبریز بر خلاف بسیاری از شهرهای ایران، نسبت مصرف‌گرایی به تولید در آن‌ خیلی زیاد نیست. از طرفی، استان آذربایجان شرقی با دارا بودن ۱۸۰۰ اثر ثبت شده ملی و چند اثر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است.

نصب باسکول جاده ای

صنایع شهر تبریز

صنایع مختلفی از قبیل صنایع شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات کانی غیرفلزی، مواد غذایی، آشامیدنی و دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم و کفش در این شهر مشغول فعالیت هستند که درصد قابل توجهی از آنها، به نصب باسکول جاده ای برای توزین محصولات تولیدی یا مواد اولیه خود نیاز دارند.

تنوع قابل توجه صنایع مختلف در تبریز باعث شده است تا این شهر و استان آذربایجان شرقی نقش، اساسی در تامین کالاهای مصرفی و صنعتی در کشور ایفا کند. مازاد تولید تمامی شرکت‌ها برای صادرات در نظر گرفته می‌شوند و در برخی اوقات نیز، گزارش شده است که کیفیت کالاهای تولیدی در این استان، با نمونه اروپایی رقابت می‌کند. اغلب کالای تولیدی این استان برای کشورهای همسایه شمالی ایران صادر می‌شود و همین موضوع، لزوم استفاده و نصب باسکول جاده ای برای تناژ دقیق محصولات تولیدی این استان را نشان می دهد. تولیدات استان آذربایجان شرقی در به کشورهای مختلفی از جمله آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، تاجیکستان و برخی اوقات روسیه نیز، صادر می شود. با این توضیحات مشخص می شود که نقش این استان در صنعت و اقتصاد ایران غیر قابل چشم پوشی است و تقریبا هر زمان که در مورد مباحث صنعتی و اقتصادی صحبت می‌شود، نام شهر تبریز جزو بهترین شهرهای تاثیرگذار بر این دو حوزه است.

کاربرد باسکول جاده ای در تبریز

با توجه به تنوع بالا و حجم گسترده محصولات تولیدی در تبریز، اجتناب از نصب باسکول جاده ای برای این شهر، تقریبا غیرممکن است. بر اساس آمارها، می توان کفت که تقریبا تمامی صنایع به صورت مستقل نیاز به نصب باسکول جاده ای و استفاده از آن در توزین در ظرفیت‌های مختلف دارند. در ادامه، دو مثال از صنایع ذکر شده است:

نصب باسکول جاده ای برای توزین محصولات کانی غیرفلزی

محصولات کانی مختلف، اصولا در حجم و تناژ بالا استخراج می‌شوند. هر بار که یک معدن استخراج کانی راه اندازی می‌شود، نصب باسکول جاده ای، اولین اقدامی است که باید انجام شود. حجم تولیدات این معادن بسیار بالا است و روزانه حدود چند تن استخراج دارند، به همین دلیل، برای توزین این تولیدات اصولا از باسکول های با تناژ بالا مانند باسکول جاده ای ۸۰ تنی استفاده می‌شود.

نصب باسکول جاده ای برای توزین ماشین‌آلات و تجهیزات

ماشین آلات، یکی دیگر از مواردی هستند که جزو ابزارهای سنگین در صنایع مختلف محسوب می‌شود. وزن تجهیزات تولید شده به منظور کار در صنایع مادر در یک کشور، بالا است و از این رو، همه کارخانجات تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنعتی از باسکول جاده ای ۵۰ تنی و باسکول جاده ای ۶۰ تنی برای توزین این وسایل نقلیه استفاده می‌کنند.

نصب باسکول جاده ای ۶۰ تنی در تبریز

شرکت پند کاسپین، افتخار دارد که توانسته در طی مدت فعالیت خود، در بسیاری از صنایع فعال در استان آذربایجان شرقی، نمونه های مختلفی از باسکول جاده ای را نصب کند و از این بابت بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم اعتماد صنعت کاران تبریز را به خود جلب کرده و هر ساله ده‌ها باسکول جاده ای مختلف برای افزایش کیفیت و دقت کار این صنایع را در تبریز نصب کنیم. در ادامه، خلاصه ای از مراحل نصب باسکول جاده ای ۶۰ تنی در این شهر را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان شرح خواهیم داد:

مرحله تصمیم گیری و مشاوره

پس از هماهنگی‌های اولیه و حضور نماینده کارخانه خریدار در شرکت پند کاسپین، کارشناسان ما نیاز مشتری را با دقت ارزیابی کرده و بر اساس آن، پیشنهادهای مختلفی از ظرفیت‌های متنوع، جنس باسکول و برندهای لودسل را در اختیار مشتری قرار دادند. پس از آن، تمامی توضیحات فنی و مربوط به هزینه های خرید و نصب باسکول در اختیار نماینده شرکت قرار گرفت و حالت‌های متنوعی برای تغییر کیفیت و قیمت به نماینده خریدار ارائه شد. پس از مشورت‌‌های اولیه نماینده شرکت با مدیران خود، تصمیم نهایی گرفته شد و به تیم فروش ما اعلام گردید. پس از صدور فاکتور و دریافت پیش پرداخت، فاز اجرایی کار آغاز شد.

نصب باسکول جاده ای

مرحله آماده سازی محیطی

پیش از هر چیز، محل نصب مشخص شد و آماده سازی محیطی آن صورت گرفت. کارشناسان شرکت ما با حضور در محل، تمامی تغییرات لازم را به خریدار اعلام کرده و استانداردهای کیفی تغییرات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دادند.

پس از آماده سازی محل، مجدد کارشناسان ما در کارخانه حضور یافته و کار انجام شده را از نظر کیفی مورد بررسی قرار دادند. بعد از تایید این مرحله، تمامی قطعات مورد نیاز از شهرک صنعتی قزوین به تبریز انتقال یافت.

مرحله نصب مکانیکی

پس از انجام مراحل قبل، نوبت به نصب مکانیکی باسکول رسید؛ در این مرحله، افراد اعزام شده به محل، قطعات پیش ساخته بتنی فونداسیون و صفحه را در محل آماده شده نصب کردند. شایان ذکر است که در بسیاری از موارد، جرثقیل و و ملات سیمانی برای نصب باسکول جاده ای نیاز است که پیش از اعزام تیم نصاب، به خریدار اطلاع داده می‌شود.

مرحله نصب الکتریکی

در این مرحله، نوبت به نصب لودسل، کابل‌ها، جعبه اتصال و نمایشگر رسید. تقریبا سخت‌ترین بخش نصب باسکول، همین مرحله نصب الکتریکی است. در این مرحله، در ابتدا جانمایی لودسل‌ها انجام شد و هر لودسل در محل خود در بین کفشک قرار گرفت؛ سپس کابل‌های اتصال از لودسل‌ها به سمت جانکشن باکس کابل کشی شد. پس از این مرحله، کابل کشی خروجی جانکشن باکس به سمت نمایشگر صورت گرفت؛ نمایشگر نیز راه اندازی شده و تنظیمات اولیه آن توسط نصاب انجام شد.

کالیبراسیون

پس از مراحل فوق، بایستی تمامی اجزای الکتریکی با دقت و در هماهنگی با هم کار کنند. در این مرحله، چندین کالا با وزن متفاوت توزین می‌شوند و در هر بار اشکالات احتمالی سیستم توزین برطرف می‌شود؛ این امر تا زمانی که یک کالا چندین بار توزین شود و عدد یکسانی نمایش دهد ادامه پیدا می‌کند. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک