flag-en-small

نصب باسکول در شاهرود

نصب باسکول در شاهرود

شاهرود یکی از شهرهای صنعتی و تجاری واقع در استان سمنان است که از نظر جغرافیایی برای حمل و نقل وسایل عمومی به دلیل ایجاد ارتباط بین استان سمنان و خراسان بسیار حائز اهمیت است. ما در پند کاسپین با نصب بیش از ۲۰ باسکول در این شهرستان، قصد داریم در این مقاله به طور خلاصه صنایع فعال و فرآیند نصب باسکول در این صنایع را به سادگی شرح دهیم.

شاهرود از نگاه موقعیت و ارتباطات جغرافیایی شهر

شهرستان شاهرود بزرگترین شهرستان استان سمنان از لحاظ وسعت است که در حد فاصل شهرهای دامغان در غرب، سبزوار در شرق و گرگان در شمال بوده و تقریباً در میانهٔ راه تهران-مشهد می‌باشد؛ به طوریکه فاصلهٔ آن از تهران ۴۱۲ کیلومتر و از مشهد ۵۱۰ کیلومتر است. شهر شاهرود ۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن براساس سرشماری عمومی سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۵۰۰۰۰ نفر است. اقتصاد این شهر بر پایه‌ی كشاورزی، دامداری، صنايع‌دستی، صنایع و معادن استوار است. این شهرستان بسیار پرتردد است به طوری که از سمت شمال به استان گلستان، از سمت شرق به استان خراسان رضوی و شهر میامی در استان سمنان، از سمت جنوب به شهر طبس در استان خراسان جنوبی و استان اصفهان و از سمت غرب به استان تهران محدود است.

یک نگاه به چالش‌ها و راهکارهای ممکن پروژه نصب باسکول در شاهرود

از پرتقاضاترین استان های کشور برای خرید باسکول جاده ای شاهرود می باشد که به دلیل تردد زیاد وسایل نقلیه و وجود صنایع بزرگ در شهرکهای صنعتی آن و همچنین واقع شدن در استان سمنان که قطب صنعتی شمال شرق ایران به شمار می‌رود می‌باشد. از این رو لازم است از باسکول های باکیفیتی استفاده شود تا در مرور زمان عملکرد و میزان دقت آن تغییر نکند. به دلیل تنوع صنعت در این این استان و شهرستان تقاضا برای خرید باسکول های مختلفی همچون باسکول جاده ای کامیون کش و باسکول جاده ای تریلی کش بالا می‌باشد و لازم است دقت بالایی در انتخاب نوع باسکول و برند لودسل داشته باشید.

استانداردها و مقررات مرتبط با نصب باسکول در استان سمنان

فراموش نکنید ما در شرکت پند کاسپین با آشنایی کامل با استانداردهای داخلی و خارجی و همچنین دانش فنی کامل در مورد توزین، از فرآیند شروع انتخاب تا انتهای کار باسکول در کنار شما خواهیم بود. امروزه ما توانسته ایم با ارتقای دانش نیروی انسانی و طراحی نوین توسط مهندسین و متخصصان خبره بیشترین بازدهی را از محصولاتمان داشته باشیم به گونه ای که تمام نکات ریز و درشت استانداردهای بین المللی در آن رعایت شده است. نصب باسکول در شاهرود به دلیل تردد بالا و نرخ کارکرد روزانه باسکول بایستی حتما از مواد بادوام در ساخت صفحه استفاده شود و از لودسل با کیفیت استفاده کرد. البته نصب و راه اندازی استاندارد و فنی هم بسیار مهم است.

مراحل گام به گام نصب و راه‌ اندازی باسکول در منطقه شاهرود

با این سطح از تنوع در صنایع این شهرستان و نیاز مبرم آن به باسکول های جاده ای لازم است با مراحل خرید و نصب باسکول با استانداردهای آن آشنا شویم:

           مرحله مشاوره قبل از خرید باسکول

لازم است در این مرحله تمامی نیازها و انتظارات صنعت خود را از یک باسکول بیان کنید تا کارشناسان ما بتوانند بهترین پیشنهاد برای رفع همگی نیازهای صنعتی را برآورده و عرضه کنند. نیاز شما ممکن است باسکول ۶۰ تنی، باسکول ۵۰ تنی و یا حتی باسکول دامپ تراک باشد. همچنین می‌توانید برخی قطعات و اجزای به‌کار رفته در باسکول جاده ای را تغییر دهید تا به نیازهای شما نزدیک تر باشد.

•           مرحله آماده سازی محیط قبل از ارسال و نصب باسکول جاده ای

مراحل آماده سازی و فضای لازم برای نصب باسکول های جاده ای کامیون کش یا باسکول تریلی کش متفاوت است. در ابتدای کار نقشه فنی و استانداردهای لازم برای آماده سازی محل نصب به کارفرما اعلام می‌شود تا پس از آماده سازی با ارزیابی متخصصین شرکت پند کاسپین و تایید نهایی، قطعات مکانیکی باسکول به محل نصب باسکول در شاهرود ارسال شود.

        مرحله نصب قطعات مکانیکی در شاهرود

بعد از بررسی های اولیه توسط تیم نصب اعزام شده به محل و برنامه ریزی مراحل نصب، شروع فرآیند نصب صورت می‌گیرد. مهمترین موضوع در نصب باسکول جاده ای اختصاص فضای کافی به متعلقات جانبی باسکول و اختصاص فضای مانور به وسایل نقلیه است. همانطور که در بالا ذکر شد کارفرما باید استانداردهای بین المللی که به آنها ارائه شده را انجام دهد تا تمامی ضرورت‌های ذکر شده در اینجا رعایت گردد. در نصب مکانیکی باسکول، بعد از گودبردای و دیوار چینی داخلی، فونداسیون که مستقیما فشار را از لودسل ها دریافت می‌کند نصب می‌شود.

نصب باسکول در شاهرود 1

        مرحله نصب الکترونیکی باسکول در شاهرود

بعد از نصب قطعات مکانیکی باسکول نوبت به نصب متعلقات الکترونیکی می‌رسد که به اندازه نصب قطعات مکانیکی دارای اهمیت است.در نصب قطعات الکترونیکی هدف راه اندازی لودسل ها و اتصال آن ها از طریق کابل کشی به جانکشن باکس و در نهایت اتصال کابل خروجی به نمایشگر باسکول می‌باشد. در این مرحله اقداماتی همچون نحوه کابل کشی، استفاده از روکش های مناسب جهت حفاظت از کابل و اصلی ترین موضوع جهت اطمینان از عملکرد باسکول نصب شده انجام کالیبراسیون می باشد.

فراموش نکنید در آخر چندین بار توزین صورت می‌گیرد و با هر بار توزین تجهیزات با دقت بیشتر یدر هماهنگی با هم کار می‌کنند. این اقدام در نهایت به اطمینان از عملیات توزین کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این پروژه می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت پند کاسپین تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک