flag-en-small

نصب باسکول ۶۰ تنی در شهرک صنعتی شمس آباد تهران

نصب باسکول ۶۰ تنی در شهرک صنعتی شمس آباد تهران

باسکول جاده ای یکی از نیازهای مبرم تمامی صنایع است، چرا که ابزار کنترلی برای توزین دقیق وزن ورودی و خروجی به مجموعه‌های صنعتی است. بدون شک تمامی کسب‌وکار‌های تولیدی که در شهرک صنعتی‌ها مستقر هستند به دلیل نحوه فعالیتی که دارند به باسکول جاده ای نیاز دارند.

تولید همیشه مستلزم خرید مواد خام و فروش محصول نهایی است که در هر صورت بایستی تمامی فرآیندها با استفاده از باسکول های جاده ای و دیگر ابزارهای توزینی به کار گرفته شده در خط تولید توزین شوند.

باسکول جاده ای 50 تنی و باسکول جاده ای ۶۰ تنی بیشترین باسکول‌هایی هستند که به دلیل استفاده بالا از کامیون و تریلی در تمامی صنایع ایران استفاده می‌شوند. تقریبا بیشترین باسکول های جاده ای در شهرک‌های صنعتی کل کشور نصب شده‌اند که بسیار هم طبیعی است.

مشخصات شهرک صنعتی شمس آباد

شهرک صنعتی شمس‌آباد، به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران از آن یاد می‌شود که در جنوب استان تهران با وسعتی بالغ بر ۳ هزار هکتار صنایع بسیار بزرگ و به نامی را در خود جای داده است.

موقعیت مکانی شهرک در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران – قم، در مجاورت شهر حسن‌آباد، در فاصله  ۵ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و فاصله ۸ کیلومتری از اولین ایستگاه راه‌آهن شهر تهران می‌باشد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرک صنعتی شمس آباد نزدیکی آن به تهران است که این امر برای بسیاری از صنایع یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود، چرا که هزینه‌های آنها را برای حمل بار کاهش می‌دهد و از طرفی فاصله دفاتر شرکت‌ها را با مجموعه تولیدی به شدت کاهش می‌دهد.

تقریبا تنوع صنایع فعال در شهرک صنعتی شمس آباد بسیار بالا است، در این میان می‌توان به مواردی از قبیل صنایع شیمیایی و پلاستیک، سلولزی، دخانی، نساجی و پوشاک، غذایی و آشامیدنی، برق و الکترونیک، فلزی و ماشین‌سازی، کانی غیرفلزی و خدمات اشاره کرد. صنایع فلزی و ماشین سازی با ۹۰۲ قرارداد واگذاری بیشترین سهم را دارند و به ترتیب کانی غیر فلزی ۴۷۶ قرارداد، شیمیایی و پلاستیک ۲۸۱ قرارداد، غذایی و آشامیدنی ۱۵۴ قرارداد، خدمات ۱۲۹ قرارداد، سلولزی ۳۹ قرارداد، نساجی و پوشاک ۲۸ قرارداد و در آخر برق و الکترونیک با ۲۲ قرارداد به کار خود در این شهرک به فعالیت می‌پردازند.

از اعداد و ارقامی که در پاراگراف بالا ذکر شد مشخص می‌شود که باسکول جاده ای بسیار زیادی در این شهرک صنعتی نصب و راه اندازی شده است. ما در این شهرک باسکول‌‌های زیادی نصب کرده‌ایم که در این مقاله به آخرین مورد که باسکول ۶۰ تنی است اشاره شده است. هدف از نگارش این مقاله آشنایی شما با فرآیند نصب و راه اندازی باسکول جاده ای است.

نصب باسکول ۶۰ تنی در شمس آباد

در ادامه چگونگی نصب باسکول جاده‌ ای با شرح برخی جزئیات ذکر شده است اما بهتر است بدانید که در نصب ابتدا اجزای مکانیکی، سپس قطعات الکترونیکی و در نهایت هم کالیبراسیون انجام می‌شود.  

نصب مکانیک باسکول ۶۰ تنی در شهرک صنعتی شمس آباد

ارسال سازه‌ بتنی پیش ساخته به محل نصب از ابتدایی‌ترین اقدامات حین نصب است، بعد از آن کارشناسان ما از طرف شرکت پند کاسپین در محل حاضر می‌شوند. با ارزیابی اولیه محل نصب و نحوه ورود و خروج وسایل نقلیه به کارخانه، آماده سازی محل نصب انجام می‌شود که در این مرحله مهمترین موضوع اختصاص فضای کافی به خود باسکول و فضای مانور به وسایل نقلیه است. از این نظر ما در طراحی‌های خود نحوه دسترسی به زیر باسکول را به گونه‌ای در نظر گرفته‌ایم که در تمامی مدل‌ها تقریبا فضای کافی تنها به اندازه صفحه باسکول است و نیاز به فضای عرضی بیشتری نیست.

 بنابراین توجه داشته باشید فضای اختصاص داده شده تنها به اندازه ابعاد صفحه باسکول نیست، بایستی فضای ورود و خروج وسیله نقلیه هم بررسی شود. مثلا اگر باسکول به صورت برجسته نصب می‌شود، بایستی از هر طرف چند متر فضا به نصب رمپ اختصاص داده شود.

در نصب مکانیکی، بعد از گودبردای و دیوار چینی داخلی گودال، فونداسیون که مستقیما فشار را از لودسل ها دریافت می‌کند در کف گودال نصب می‌شود. تمامی فونداسیون‌های ارسالی از شرکت ما به صورت پیش ساخته و عرضی است که تمرکز بار وارده بر یک نقطه را خنثی می‌کند و به صورت گسترده بار را به سطح زیرین خود وارد می‌کند.

و در نهایت، صفحه بتنی ۳*۱۶ متر نصب شد، این باسکول با دو صفحه ۳*۸ در امتداد همدیگر و ۸ لودسل طراحی و نصب شده است. اصولا باسکول‌های ۶۰ تنی همگی ۱۶ متری هستند تا توزین تریلی‌ها را به راحتی انجام دهند.

نصب الکترونیک باسکول ۶۰ تنی در شهرک صنعتی شمس آباد

بعد از نصب مکانیکی، نوبت به نصب قطعات الکتریکی از جمله لودسل، سیم کشی‌ها، جعبه اتصال و نمایشگر باسکول می‌رسد. در نصب الکتریکی هدف قرار گرفتن لودسل ها بین صفحه باسکول و  فونداسیون است. لودسل ها و اتصال آنها از طریق کابل کشی به جانکشن باکس و در نهایت اتصال کابل خروجی به نمایشگر باسکول جاده ای در این مرحله بایستی با حساسیت بالا و دقت بسیار انجام شود. البته در این باسکول نصب شده در شهرک، لودسل ها دیجیتال بوده و دیگر کابل کشی به جعبه اتصال صورت نگرفته است، و هر لودسل مستقیما به نمایشگر باسکول وصل شده است. این امر تاثیر عوامل محیطی بر دقت باسکول را کاهش می‌دهد و سرعت توزین را به شدت افزایش می‌دهد.

این باسکول به صورت همسطح نصب شده است، بنابراین تمامی اقداماتی که برای محافظت از لودسل و کابل‌ها نیاز است بایستی در حین نصب صورت گرفت. در همین راستا، محافظ‌های لودسل و کابل با هدف حفظ عملکرد و دقت آنها در برابر عوامل محیطی با دقت بالایی انجام شد.

چگونه برای کسب‌وکار خود در شهرک صنعتی شمس آباد باسکول جاده‌ای بخریم؟

اگر شما هم در شهرک صنعتی شمس آباد فعالیت صنعتی می‌کنید و نیاز به باسکول جاده ای دارید، می‌توانید از همین سایت با تکمیل فرم درخواست محصول با ما در ارتباط باشید یا با شماره تماس‌های شرکت تماس بگیرید. ما تیم فروشی در دفتر مرکزی مستقر کرده‌ایم که تنها به نیازهای استان تهران می‌پردازند و تمامی درخواست‌های شما را با دقت وسرعت بالا انجام می‌دهند تا شما بهترین خرید خود را انجام دهید. در صورت نیاز جلسه حضوری برای انتخاب محصول در دفتر شما یا در دفتر ما قابل برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک