flag-en-small

هندسه و تنظیمات لودسل باسکول جاده ای

لودسل باسکول جاده ای

شناخت هندسه هر ابزاری به ما کمک می‌کند تا فهم بهتری از عملکرد آن داشته باشیم و در مواقع ضروری و بر اساس همین درک، مشکلاتی که در استفاده از ابزار آلات مکانیکی و الکتریکی با آنها روبرو می‌شویم را تشخیص دهیم و در صورت امکان، این مشکلات را با صرف کمترین زمان و هزینه برطرف کنیم. در این مقاله، دو هندسه اصلی لودسل باسکول جاده ای برای آشنایی شما با این قطعه و ایجاد توانایی برای تشخیص مشکلات احتمالی لودسل های در انواع باسکول ها مورد بررسی قرار می گیرد.

لودسل فشاری و برشی

در صنعت توزین و به ویژه در بخش استفاده از لودسل در باسکول جاده ای، معمولا از دو هندسه غالب برای طراحی این قطعه استفاده می شود که شامل لودسل های فشاری (عمودی) و لودسل های برشی (افقی) است. 

لودسل فشاری (آنالوگ و دیجیتال) 

این مدل از لودسل باسکول جاده ای، بارگذاری را با کرنش سنج بر روی ستون های عمودی که از مرکز لودسل عبور می‌کنند، اندازه گیری می‌کند. به طور معمول، این لودسل ها در طراحی “پین راکر” مورد استفاده قرار می گیرند که باعث می‌شود باسکول در یک محدوده مشخص که با استفاده از مهارها تعبیه شده است؛ مقدار کمی حرکت آزاد داشته باشد. این سیستم مهار می‌تواند شامل ضربه گیرها، پیچ های قابل تنظیم و صفحات افقی باشد(کلیت این سیستم مهار را تحت عنوان کفشک لودسل هم می‌شناسند). اگر مهارها به درستی تنظیم شوند و سیستم به اندازه کافی دامنه حرکت ایجاد کند، لودسل ها با هر بار اعمال بار بر روی آنها کمی جابجا می‌شوند و عملیات توزین را انجام می‌دهند. این نوع طراحی لودسل باسکول جاده ای، همچنین می تواند محل‌های سایش فیزیکی اجزا را محدود کند. در این مدل، همچنین باید طراحی پین راکرها از ویژگی ضد چرخش برخوردار باشند تا لودسل ها نتوانند در موقعیت خود بچرخند.  

لودسل باسکول جاده ای

لودسل برشی و تیر برشی

این نوع از طراحی لودسل باسکول جاده ای که به شکل دو طرفه است، مانند لودسل های مدل فشاری از کرنش سنج برای توزین استفاده می‌کند؛ تنها تفاوت این دو در این است که این سیستم، بر روی یک تیر افقی نصب می‌شود. در این مدل از لودسل باسکول جاده ای، تیرهای برشی تک سر در یک سر ثابت و از طرف دیگر نیز، به باسکول متصل می‌شوند. تیرهای برشی دو سر معمولا در بخش مرکزی لودسل ثابت شده و پس از آن، از هر دو سر به باسکول متصل می‌شوند. در هر صورت، این تیرها معمولا به یک نقطه نصب وصل خواهند شد و یک سیستم تعلیق را ایجاد می‌کنند. در این حالت، باسکول می‌تواند به میزان کمی در یک یا چند جهت حرکت کند. این نوع لودسل باسکول جاده ای به دلیل کشش گرانشی رو به پایین، طوری طراحی شده است که حالت “محور بودن” را در لودسل ایجاد می‌کند؛ با این حال، پیوندهای بین انتهای تیر و ساختار باسکول باید به طور منظم به منظور تشخیص علائم سایش بررسی شوند.

لودسل باسکول جاده ای

تنظیمات چهارگوشه باسکول جاده ای

هنگام نصب باسکول، تنظیمات اطراف باسکول بایستی با دقت بالا انجام شود. این تنظیمات تضمین می‌کنند که بار روی ترازو بدون توجه به محلی که روی صفحه باسکول قرار گرفته، به دقت توزین می شود. در باسکول هایی که در آنها از لودسل آنالوگ استفاده می‌شود، این روش با قرار دادن وزنه های آزمایشی بزرگ در مکان های مختلف صفحه باسکول و انجام تنظیمات دستی در پتانسیومترها در جعبه اتصال انجام می‌شود. یک تکنسین ماهر باید پتانسیومتر را برای هر لودسل به صورت دستی تنظیم کند؛ اما در برخی سیستم های لودسل دیجیتال، این روش بسیار ساده تر انجام می‌شود. در این حالت، باز هم از وزنه های آزمایشی روی صفحه باسکول استفاده می‌شود؛ اما به جای تنظیمات دستی لودسل باسکول جاده ای، نمایشگر باسکول مجهز به برنامه ای است که خودکارسازی را انجام می‌دهد و به جای استفاده از پتانسیومتر، تنظیمات مربوطه در نمایشگر پردازش می‌شود. این قابلیت تنظیم خودکار گوشه‌های باسکول باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های نیروی کار می‌شود و خطای سیستم را کاهش می‌دهد؛ البته باید در نظر داشته باشید که در طول عمر هر باسکول، ممکن است تنظیمات شیفت/گوشه چندین بار انجام شود. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک