flag-en-small

قابلیت اطمینان باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

باسکول جاده ای یک ابزار کنترل کیفیت از جنس توزین کالا است. دقت و صحت عملکرد این وسیله، امری بسیار حیاتی برای تمامی کسب و کارهایی است که از این باسکول ها برای توزین محصولات خود استفاده می کنند.؛اما برخی مواقع به دلیل خرابی یک بخش از باسکول یا پیش آمدن شرایط محیطی، دقت این محصول کاهش یافته و در نهایت منجر به غیر قابل اعتماد بودن کارکرد آن می‌ شود. بهترین شیوه مقابله با این امر، شناخت دقیق عوامل تاثیرگذار و نحوه رفع آنها است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا نقاط حساس و تاثیرگذار بر دقت باسکول جاده ای را تشخیص دهید و راهکارهای رفع آنها را بشناسید.

علل خرابی باسکول جاده ای

در جدول زیر، متداول ترین علت های خرابی برای انواع باسکول های جاده ای ذکر شده است. شما با مشاهده این لیست و بررسی دقیق تر هر یک از این علت ها که در بخش بعدی به شکل مفصل آنها را معرفی خواهیم کرد؛ می توانید دید بهتری نسبت به خرابی های مرسوم در باسکول های جاده ای داشته باشید.

علل خرابی ناشی از تاثیرات محیطیعلل خرابی ناشی از جعبه های اتصال (جانکشن باکس) و اتصالات کابل
آسیب ناشی از صاعقهرطوبت در جعبه اتصال
یخ زدگی و تجمع زبالهاتصالات ناموفق کابل‌ها در جعبه اتصال
آسیب ناشی از آب گرفتگیآسیب به کابل لودسل (جوندگان، قطع تصادفی و غیره)

حالا که با متداول‌ترین آسیب‌ها در باسکول جاده ای و علت ایجاد هر یک از آنها آشنا شدید؛ می بایست به دنبال راهکارهای تاثیرگذار برای جلوگیری از وقوع آنها باشید که در ادامه به بررسی این راهکارها می پردازیم.

حفاظت در برابر چالش های محیطی

شرایط محیطی مختلف که بیشتر ناشی از وقایع طبیعی هستند، یکی از عوامل مهم در ایجاد خرابی در بخش های مختلف باسکول های جاده ای هستند. مهمترین علل خرابی توسط این شرایط عبارتند از:

سیل و رطوبت

مناطقی که با بارش باران، برف، یخبندان و به ویژه احتمال سیل مواجه هستند؛ باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. آب گرفتگی باسکول جاده ای می‌تواند باعث خوردگی اجزای فلزی آن شود؛ اما در بیشتر اوقات، این امر به اجزایی مانند لودسل و جعبه های اتصال نیز آسیب جدی می ‌رساند. 

باسکول جاده ای

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به باسکول توسط آب گرفتگی، لودسل‌ها بهتر است با استفاده از فناوری‌های ساخت دقیق (مانند جوشکاری لیزر) آب‌بندی‌های هرمتیک (هوا بسته) طراحی شوند. علاوه بر این، لودسل ها و اتصالات کابلی می‌توانند دارای رتبه بندی کد حفاظت از نفوذ (IP) باشند تا مقاومت آنها در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مشخص شود. در صنعت توزین سطح حفاظت لودسل ها با یک عدد دو رقمی مشخص می شود که در ادامه، دو مورد از آنها معرفی شده است:

·        IP68

عدد 6 در این کد نشان می دهد که محفظه مورد نظر، در برابر گرد و غبار مقاوم است و لودسل را از گرد و غبار محافظت می‌کند.همچنین، عدد 8 نیز بیانگر این است که این لودسل برای غوطه‌وری مداوم در آب مشکلی نخواهد داشت.

·        IP69K

 این رتبه بندی نشان می دهد که محفظه برای برنامه های شستشو با فشار بالا و دمای بالا مناسب است. یک موقعیت شدید مانند سیل، با شفافیت بیشتری ارزش حفاظت از آب را نشان می‌دهد. باسکول جاده ای با مجموعه اقدامات محافظتی پایین، ممکن است نیاز به تعویض قطعات گران قیمت زیادی داشته باشد. با حفاظت های مناسب، باسکول‌ها حتی بعد از هفته‌ها غوطه‌وری در آب نیز، جان سالم به در می‌برند و عملکرد آنها دچار اختلال نمی‌شود.

درجه حرارت

تغییرات دما یکی دیگر از عوامل محیطی است که می‌تواند چالش هایی برای باسکول جاده ای ایجاد کند. با گذشت زمان، چرخه های تغییر حرارت می‌تواند باعث به هم خوردن کالیبراسیون و نیاز به سرویس های مکرر باسکول باشد. برخی از لودسل‌ها می‌توانند به دلیل تغییرات دما، نوسانات سیگنال را تجربه کنند که در نهایت، باعث کاهش دقت آنها خواهد شد.

باسکول جاده ای

رعد و برق

رعد و برق یکی از بزرگترین خطرات برای باسکول جاده ای است. اگر باسکول در اثر برخورد صاعقه آسیب ببیند، در برخی موارد هزینه تعمیرات بسیار بالا خواهد بود.

خرابی مرتبط با تعمیرات اساسی، تاثیرات قابل توجهی بر کسب و کار شما دارد و نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید؛ به همین دلیل است که حفاظت در برابر صاعقه یک موضوع مهم در حفاظت از باسکول است.

باسکول جاده‌ای بایستی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه جغرافیایی، اندازه‌گیری قدرت و تعداد صاعقه میانگین آن منطقه، مجهز به کابل تخلیه جریان الکتریکی باشد.

علاوه بر این، تجهیزات کاهش دهنده ولتاژ نیز در این باسکول ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزارها، نوعی قطع کننده‌های مدار هستند که به گرمای تولید شده توسط نوسانات برق واکنش نشان می‌دهند. این تمهیدات در کنار یکدیگر، می توانند از ترازوی شما در برابر آسیب برخورد مستقیم صاعقه محافظت کنند. اصولا باسکول‌هایی که قرار است در منطقه صاعقه خیز نصب شوند؛ در آزمایشگاه‌ها مورد تست صاعقه قرار می‌گیرند.

حفاظت در برابر خرابی‌های جانکشن باکس و کابل های اتصال

جانکشن باکس جعبه‌ای است که خروجی لودسل‌ها را از طریق کابل‌ها دریافت کرده و آنها را با یک کابل به نمایشگر ارسال می‌کند. علت های گوناگونی برای خرابی های این بخش وجود دارد که عبارتند از:

کابل اتصال

یکی از بیشتری خرابی ها در اجزا باسکول جاده ای، مربوط به کابل اتصال است. این کابل‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط محیطی که در بخش قبلی به آن شد؛ یا به دلیل تکانش‌های باسکول در هنگام توزین، ممکن است دچار خرابی شده یا در جای خود حرکت (لقی) کنند. 

باسکول جاده ای

یکی دیگر از عواملی که باعث خرابی کابل ها می شود، جوندگانی هستند که به کابل‌ها آسیب می‌رسانند. برای اطمینان از اینکه کابل های باسکول جاده ای در مقابل این جانوران در امان باشد، بهتر است از روکش مناسب و مقاوم بر روی بدنه این کابل ها استفاده شود.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کابل‌ها و پیشگیری از ورود رطوبت به جانکشن باکس، حتما این جعبه را به طور منظم مورد بازرسی قرار دهید تا پیش از اینکه فرایند کاری شما دچار مشکل شود، آسیب های احتمالی ایجاد شده را برطرف کنید. با رعایت موارد ذکر شده در این مقاله، می توانید قابلیت اطمینان باسکول جاده‌ای خود را افزایش دهید تا این ابزار به دلیل آسیب دیدگی در اثر عواملی که شرح دادیم، مشکلی در کسب و کار شما ایجاد نکند.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک