flag-en-small

معرفی دو نوع باسکول جاده ای قابل حمل و ثابت

باسکول جاده ای قابل حمل

در برخی موارد، مانند پروژه های ساختمانی موقت یا پروژه های پل سازی، ممکن است بخواهید وسایل نقلیه را برای مدت زمان محدودی وزن کنید. در این حالت، می توانید از نوع خاصی از باسکول های جاده ای به نام باسکول جاده ای قابل حمل یا موقت استفاده کنید. این باسکول ها، با باسکول جاده ای ثابت، تفاوت هایی دارند که در این مقاله، به بررسی آنها خواهیم پرداخت. انواع مختلف باسکول های جاده ای قابل حمل، می توانند شامل باسکول های جاده ای ۵۰ تنی، باسکول های جاده ای ۶۰ تنی یا با تناژهای بیشتر از این مقدار باشند.

خصوصیات باسکول جاده ای قابل حمل

فرایند نصب باسکول جاده ای  قابل حمل، بر خلاف نصب سایر مدل های باسکول های جاده ای همسطح که نیازمند فونداسیون و بتن ریزی هستند؛ با استفاده از یک قاب فولادی که بخش های مختلف آن معمولا با پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند، انجام می شود. از طرفی، باسکول جاده ای قابل حمل حتی به باسکول برجسته هم شبیه نیست زیرا این نصب، روندی موقتی دارد. به طور مثال، در باسکول جاده ای ۵۰ تنی برجسته که نوعی باسکول جاده ای ثابت است، رمپ سازی باسکول به صورت دائمی انجام می شود و سازه آن، با گذشت زمان دچار جابجایی یا تغییر نمی شود. قالب باسکول جاده ای قابل حمل، شامل فضای اختصاص داده شده برای نصب لودسل‌ ها است که صفحه باسکول بر روی آن قرار می‌گیرد.

باسکول جاده ای قابل حمل

باسکول های جاده ای قابل حمل، همیشه از یک صفحه فولادی مقاوم تولید می ‌شوند؛ زیرا در این حالت، جابجایی آنها از یک مکان به مکان دیگر بسیار آسان تر خواهد بود. در بیشتر اوقات، ایم مدل از باسکول های جاده ای به گونه ای طراحی می‌شود که فرایند جابجایی آنها مشکلی نداشته باشد و به سادگی، با باز کردن بخش‌هایی از قالب و صفحه از هم جدا شوند. نحوه اتصال قطعات فلزی باسکول قابل حمل ۶۰ تنی به صورت پیچ و مهره است و می‌توان برای بلند کردن بخش های باسکول، از جرثقیل استفاده کرد.

معمولا دستورالعمل‌های ویژه‌ای مانند تعیین میزان فشردگی خاک یا شن زیر باسکول یا میزان مقاومت بتن سطح زیر باسکول برای آماده‌سازی محل نصب باسکول های جاده ای قابل حمل وجود دارد و این دستور العمل ها بایستی توسط مشاوران نصب به مالک باسکول اطلاع داده شود تا زیرسازی مناسبی صورت گیرد. این مورد، در شرکت پند کاسپین، توسط متخصصان فنی به صورت کامل برای مالک باسکول توضیح داده شده و پس از آن، تمامی نقشه های فنی نصب با دقت و به صورت کامل اجرا می شوند.

خصوصیات باسکول جاده ای ثابت

باسکول جاده ای ثابت، برای کسب و کارهایی که برنامه طولانی مدتی دارند مناسب است. این مدل باسکول ها، به دو شکل هم سطح یا برجسته و به صورت فلزی یا فلزی/بتنی در محل کسب و کار مورد نظر نصب و راه اندازی می ‌شوند.

باسکول ثابت کاملا با باسکول جاده ای قابل حمل متفاوت است؛ به طور مثال، برای نصب باسکول ۵۰ تنی یا باسکول ۶۰ تنی بایستی حتما فونداسیون آماده سازی شود که هزینه مناسب سازی بستر محیط اجرای فونداسیون، بالا خواهد بود و این سازه نیز، امکان جابجایی در آینده را نخواهد داشت.

باسکول جاده ای قابل حمل

تفاوت دیگری که میان دو مدل  باسکول جاده ای ثابت فلزی و باسکول جاده ای قابل حمل فلزی وجود دارد، مربوط به نحوه نصب هر یک از این دو محصول است. در باسکول های جاده ای فلزی ثابت، از رمپ سازی استفاده می‌شود و این سازه را می توان به عنوان نوعی سازه نیمه ثابت در نظر گرفت؛ این در حالی است که فرآیند نصب باسکول جاده ای قابل حمل، با سازه ای انجام می شود که بخش های مختلف آن توسط پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند و به راحتی امکان جابجایی آن وجود دارد.

جمع بندی

با توجه به ماهیت پروژه و کسب و کار، نوع باسکول جاده ای انتخاب می ‌شود. در پروژه های موقت، بهتر است که از باسکول جاده ای قابل حمل استفاده شود؛ این در حالی است که انواع باسکول جاده ای ثابت، بیشتر برای کسب و کارهای دائمی مانند توزین محصولات خروجی از کارخانه ها، معادن یا پالایشگاه های مناسب هستند. برای دریافت مشاوره رایگان در مورد انتخاب نوع باسکول جاده ای یا خرید باسکول سفارشی، می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش شرکت پند کاسپین تماس بگیرید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک