flag-en-small

همه چیز در مورد لودسل

لودسل

لودسل حسگر الكترونیكی برای اندازه‌گیری وزن و نیرو است. با اعمال نيرو بر روی لودسل سیگنالی الکتريکی در حد ميلي ولت روي سيم های خروجی آن ظاهر می شود. لودسل ها تغییرات وزن را بر توجه به تغییر ولتاژ بر اساس وزن بار وارده محاسبه کرده و آن را به نمایشگر باسکول یا اندیکاتور منتقل می کند. این محصول به دلیل تنوع کاربرد، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

انواع لودسل

انواع Load Cell ها در بسیاری از بخش های صنایع، نقش گسترده ای دارند و طراحی آنها با اهداف مختلفی صورت می‌ گیرد. طراحی مهندسی فیزیکی لودسل، کلاس Load Cell و ظرفیت آن همگی عواملی برای تنوع طراحی این محصول است.

این قطعه الکترونیکی، شامل انواع مختلفی از جمله لودسل های تک پایه، خمشی، فشاری (یا سیلندری) و نوع کششی است.

لودسل

شرایط نگهداری از سنسور وزنی

برخی از کالاها به دلیل حساسیت طراحی و کاربرد، در مقایسه با کالاهای معمولی نیازمند شرایط نگهداری متفاوت و حساس تری هستند. سنسور وزنی نیز، جزو کالاهای حساس است که نیازمند شرایط نگهداری ویژه ای است. برای نگهداری از این قطعه، لازم است تا شرایط زیر را رعایت کنید:

·        تا حد امکان از ورود نیروهای ضربه ای به Load Cell اجتناب کنید.

·        بازرسی دوره ای را فراموش نکنید و در پایان هر دوره کاری و فصلی، این قطعه را مورد بررسی قرار دهید.

·        سلامت فیزیکی Load Cell و قطعات متصل به آن را در فواصل زمانی کوتاه مورد بررسی قرار دهید.

·        بیشتر از ظرفیت این قطعه، کالایی را وزن نکنید.

·        پروتکل مراقبت فیزیکی از این محصول را تهیه کرده و به اپراتور باسکول جاده ای، در مورد رعایت این پروتکل آموزش دهید.

·        از کابل های Load Cell در برابر جوندگان و دیگر آسیب های محیطی محافظت کنید.

·        در هنگام خارج کردن این قطعه از مدار توزین، حتما قبل از حمل، کابل اتصال به آن را قطع کنید.

·      ولتاژ زیادی را به این قطعه اعمال نکنید.

·        از این قطعه در دمای غير استاندارد استفاده نکنید.

·        از تجمع آب، پسماند و ضایعات مختلف در اطراف محل نصب لودسل اجتناب کنید و همیشه محیط اطراف آن را تمیز و پاکیزه نگه دارید.

کاربرد لودسل

انواع Load Cell برای اندازه‌‌گیری وزن در كارخانجات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه، در باسکول جاده ای نقش کلیدی دارد و برای اندازه گیری وزن تمامی کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع مختلف، کالاهای مختلفی را از وزن یک کامیون حمل بار میوه تا حمل مواد شیمیایی توسط تریلی از یک پتروشیمی را دربر می گیرد. تمامی بارها برای خروج از یک سایت و ورود به سایت دیگر، نیازمند توزین است. مسئولیت توزین صحیح تمامی این اقلام به عهده Load Cell است. از این رو، این قطعه کاربرد بسیار گسترده و نقشی تعیین کننده در صنایع مختلف دارد.

 ساختار و نحوه کارکرد لودسل

Load Cell از یک هسته فلزی (از آلیاژ خاص) و تعدادی استرین گیج (strain gauge) که مجموعه ای از مقاومت های الکتریکی است و توسط چسب مخصوصی بر روی هسته داخلی لودسل نصب شده است، تشکیل می شود. استرین گیج ها به صورت یکسان در جهت تغییر شکل لودسل نصب می شوند و اغلب به صورت چهارتایی، یک پل وتستون (Wheatstone Bridge) کامل را تشکیل می دهند.

Load Cell در اثر اعمال نیرو تغییر شکل و اندازه می دهد اما پس از برداشتن نیرو به حالت اولیه خود بر می‌گردد. میزان برگشت‌پذیری و تغییر شکل این قطعه حساس، تعیین کننده کیفیت و دقت Load Cell است. یکی از عوامل تعیین کننده در دقت و توانایی لودلس ها، بازه تغییر حرکتی است که به وسیله آن وزن محموله مورد نظر را خوانده و به اندیکاتور انتقال می دهد.

لودسل

آیتم های اصلی خرید لودسل

برای خرید هر محصول یا خدمتی بایستی پیش از اقدام به خرید، از ویژگی های آن محصول اطلاع داشته باشید؛ این امر در مورد لودسل هم صدق می کند و باید موارد مهمی را برای خرید آن در نظر داشته باشید که عبارتند از:

·        انتخاب لودسل مناسب بر اساس كاركرد و شرايط محيطي نصب باسکول

·        در نظر گرفتن شرایط محیطی و اقلیمی اثرگذار بر دقت باسکول (مانند وزش باد، اصطكاک، انبساط و انقباض، سيم كشی، شرایط اسیدی و قلیایی و…)

·        انتخاب ظرفيت صحيح مناسب لودسل

·        طراحی مناسب باسکول جهت جلوگیری از اضافه بار

·       استفاده از قطعات هم سايز لودسل به عنوان دامی در هنگام نصب باسکول و جايگزين نمودن این قطعه در زمان استفاده

·        نگهداری و حمل صحيح Load Cell

·        استفاده از پيچ‌های استاندارد و بر اساس مقادیر اعلام شده از سوي شرکت سازنده لودسل

·        اطمينان از تراز بودن و مسطح بودن سطحی كه Load Cell بر روی آن نصب می شود

·        استفاده از جانكشن باكس استاندارد و با كيفيت بالا

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک