flag-en-small

انواع باسکول‌ جاده ای کامیون و تریلی

انواع باسکول جاده ای

اندازه گیری وزن کامیون و تریلی با استفاده از انواع باسکول جاده ای یکی از ابزارهای ضروری کنترل و ارزیابی در صنایع مختلف است. اصولا جابجایی بار در کارخانجات و صنایع توسط وسایل نقلیه صورت می‌گیرد و تنها در موارد خاص مانند صنایع فولاد از واگن استفاده می‌شود. لذا به کار گیری ابزاری برای اندازه گیری بار جابجا شده امری الزامی است. در این مقاله به انواع باسکول های توزین وسایل نقلیه اشاره شده است.

وسایل نقلیه قابل توزین با انواع باسکول جاده ای

کامیون وسایل نقلیه موتوری است که بخش بارگیر آن به ‌صورت پیوسته به آن متصل است. کامیون ها انواع گوناگونی هستند که معمولاً بر اساس محور و وزن طبقه‌ بندی می‌شوند. در ایران به کامیونهای ۶ چرخ اصطلاحا تک و به کامیونهای ۱۰ چرخ جفت گفته می‌شود. برخلاف کامیون ها، تریلر یا تریلی متصل شده به کشنده توسط یک گیره بکسل، قابل جدا شدن است، بنابراین طول تریلی‌ها می‌تواند مقادیر مختلفی داشته باشد.

استاندارد ابعاد و وزن تریلی‌ها در نقاط مختلف جهان، از ضوابط و مقادیر مشخصی پیروی می‌کند، در اروپا، حداکثر وزن یک تریلی تنها می‌تواند ۴۰ تن باشد و طول آن کمتر از ۱۹ متر. در ایالات متحده آمریکا، با توجه به امکان یدک کشیدن چندین تریلر توسط بخش کشنده (کلگی تریلی)، محدودیت طولی توسط دولت فدرال تدوین نشده ولی بر اساس قوانین داخلی ایالت‌ها، حداکثر وزن تریلی‌ها از ۳۶ تا ۷۸ تن متغیر است. در استرالیا، حداکثر طول تریلی‌ها به ۲۶ و وزن آنها به ۶۲/۵ تن محدود می‌شود.

انواع باسکول جاده ای

پس طبیعی است که ابعاد و حداکثر ظرفیت توزین باسکول جاده ای ثابت در نقاط مختلف جغرافیایی متفاوت باشد. در ایران اصولا انواع باسکول جاده ای ویژه این وسایل نقلیه در دو نوع باسکول کامیون کش با ظرفیت توزین ۵۰ تن و ابعاد ۳*۸ متر و باسکول تریلی کش با ظرفیت توزین ۶۰ تن و ابعاد ۳*۱۶ متر طراحی و تولید می‌شوند.

انواع باسکول جاده ای ویژه کامیون و تریلی

این باسکول ها ممکن است بر اساس شرایط و صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

۱. باسکول جاده ای ثابت: این باسکول ها صنعتی هستند و برای توزین وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون، نیمه تریلرها، تانکرها و سایر وسایل نقلیه سنگین طراحی شده‌اند. این ابزار توزین حجیم معمولاً در حمل و نقل، کشاورزی و صنایع معدنی استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که انواع باسکول جاده ای ثابت در یک مکان مشخص نصب می‌شوند و بعد از آن قابلیت جابجایی آسانی

ندارند.

۲. باسکول های کامیون قابل حمل: این باسکول ها را می‌توان از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد و برای شرکت های حمل و نقلی که نیاز به توزین وسایل نقلیه در مکان های مختلف دارند، بسیار ایده آل است.

انواع باسکول جاده ای

۳. باسکول های محوری: این باسکول ها برای توزین محورهای یک وسیله نقلیه طراحی شده‌اند. این مدل باسکول معمولاً در صنایع تولیدی، حمل و نقل و معدن استفاده می‌شود. باسکول های محوری به اطمینان از توزیع یکنواخت وزن در وسایل نقلیه کمک می‌کنند.

۴. باسکول های توزین چرخ: این باسکول امکان توزین وسایل نقلیه بدون نیاز به توقف وزن را فراهم کرده است. باسکول زیر چرخ های وسیله نقلیه قرار می‌گیرد و وزن نهایی آن را با در نظر گرفتن جمع وزن هر چرخ توسط لودسل اندازه گیری می‌کنند.

جمع بندی

توزین وسایل نقلیه به دلیل نقش تاثیرگذار آنها در لجستیک و صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی و تولید انواع باسکول جاده ای کمک می‌کند در هر بخش از باسکول های مناسب استفاده کرد. در این مقاله انواع باسکول هایی که برای توزین کامیون و تریلی استفاده می‌شود معرفی شدند، هر یک از آنها برای یک کسب و کار خاص مناسب بوده و نیاز آنها را برطرف می‌کند. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک