flag-en-small

ترازو جاده ای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترازو جاده ای چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

نحوه نصب و راه اندازی ترازو جاده با باسکول های فروشگاهی و صنعتی دیگر به کلی تفاوت دارد، چرا که ابعاد آن و کارکردش کاملا تفاوت دارد. این محصول یا روی سطح زمین که نصب برجسته هم می‌گویند راه اندازی می‌شود و یا به صورت توکار یا همسطح.

انواع ترازو جاده

ترازو های جاده را با توجه به حداکثر توزین باری که انجام می‌دهند، در چند دسته تقسیم بندی می‌شوند که شامل:

·      باسکول کامیون کش یا ۵۰ تنی

·      باسکول تریلی کش یا ۶۰ تنی

·      باسکول دامپ تراک یا ۳۰۰ تنی

می‌شود که هر یک از این محصولات، ویژگی های خاصی را از نظر نوع نصب و طراحی دارند. البته باسکول دامپ تراک ممکن است از۱۵۰ تن تا ۵۰۰ تن طراحی و تولید شود. و ترازو جاده ای های دیگر هم امکان طراحی و تولید از ۸۰ تن تا ۱۵۰ تن را دارند. در بسیاری از موارد تولید آنها به سفارش مشتری بستگی دارد.

ترازو جاده

نحوه عملکرد ترازو جاده

ترازو جاده، نوعی ترازوی دیجیتال است که از لحاظ طراحی ظاهری، به یک پل شبیه است که وسیله نقلیه روی آن قرار می‌گیرد تا عمل توزین انجام شود. بدنه این باسکول، از موادی مانند بتن، فلز و گاهی نیز ترکیبی از این دو جنس، ساخته می‌شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند و برای کاربردهای متنوعی در نوع خود بهترین انتخاب هستند.

توزین وسایل نقلیه جاده ای توسط این باسکول، یا با استفاده از لودسل‌های آنالوگ انجام می‌شد یا با استفاده از لودسل دیجیتال. در هر دو حالت دقت ترازو جاده بسیار بالا است. دقت آنها به برند لودسل هم بستگی دارد که در حال حاضر برندهای اروپایی و آسیایی به خوبی عمل توزین را با دقت بسیار بالا انجام می‌دهند.

ابعاد باسکول ها بر حسب ظرفیت توزین (کامیون کش، تریلی کش، دامپ تراک) متفاوت است و می‌تواند از ۳*۸ متر برای های کامیون کش ها با ظرفیت توزین ۵۰ تن تا ۳*۱۶ متر در نمونه های تریلی کش با ظرفیت توزین ۶۰ تن متغیر باشد.

ترازو جاده ۵۰ تن

ترازو جاده ۵۰ تن یا باسکول کامیون کش، برای توزین کامیون های ۱۰ چرخ و کوچکتر از آن طراحی شده است. صفحه باسکول کامیون کش، به دو نمونه بتن پیش ساخته یا تمام فلز تقسیم می‌شود. نمونه اول (بتن پیش ساخته) به دلیل قیمت تمام شده پایین‌تر و عملکرد بهتر در تنش های دمایی محیط و همچنین استحکام و مقاومت بالا، طول عمر بیشتر و هزینه نگهداری کمتر، از میزان فروش بیشتری در مقایسه با نوع دوم (تمام فلز) بهره مند است.

از انواع ترازو کامیون کش فلزی به دلیل سبک بودن آن در کسب‌و‌کار هایی که امکان جابجایی و نصب نمونه بتنی وجود ندارد، استفاده می شود که البته به دلیل قیمت بالای فلز این ابزار همیشه جزو سرمایه‌های یک کسب‌و‌کار محسوب می‌شود.

ترازو جاده ۶۰ تن

ترازو جاده ۶۰ تن که برای توزین وسایل نقلیه سنگین وزن تا حداکثر ظرفیت ۶۰ تن به کار می‌رود، ابعاد آن ۳ در ۱۶ متر طراحی می شود که در واقع از دو صفحه ۳ در ۸ متر تشکیل شده است. این باسکول با دو صفحه فلزی یا بتنی، و با استفاده از ۶ یا ۸ لودسل نصب و راه اندازی می‌شود. دلیل طراحی ۱۶ متری آن هم‌اندازه بودن با تریلی است که عمده محموله‌های باری در کشور ما نیز توسط همین تریلی‌ها جابجا می‌شود و بیشتر کارخانجات برای توزین محموله‌های ورودی و خروجی از ترازو جاده ۶۰ تن استفاده می‌کنند.

این ترازو با بهره گیری از نمایشگر دیجیتال و قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات الکترونیک به ویژه کامپیوترها باعث سهولت و دقت بیشتر فرآیندهای تولیدی شده است. ترازو ۶۰ تن با توجه به محل نصب به صورت برجسته و همسطح نصب می‌شود که تشخیص این امر با نظر کارشناسان صورت می‌گیرد، چرا که فضای اشغال شده این دو مدل نصب کاملا متفاوت هستند و کاملا هر نصب با دیگری متفاوت است.

ویژگی های ترازو جاده بتنی

از ویژگی‌های ترازو جاده بتنی می‌توان به نگهداری و نظافت آسان آنها به دلیل طراحی دریچه‌‌‌‌های دسترسی به لودسل به منظور دسترسی به قسمت‌های زیرین باسکول اشاره کرد. از طرفی مونتاژ سریع به واسطه طراحی ماژولار قطعات بتنی پیش ساخته، هزینه پایین حمل با جرثقیل با توجه به وزن مناسب اشاره کرد. البته قابلیت جابجایی سریع و آسان، امکان استفاده از فونداسیون یکپارچه عرضی، دیواره یا رمپ پیش ساخته، قابلیت تغییر طول صفحه در نمونه ۵۰ تن و قابلیت نصب به صورت برجسته یا همسطح از دیگر مزایای این باسکول است. تمامی موارد ذکر شده به شرایط و محل نصب هم بستگی دارد.

ویژگی های ترازو جاده فلزی

ترازو جاده فلزی در مقایسه با نمونه بتنی وزن کمتری دارد، به همین دلیل هزینه حمل آن کمتر و فرآیند ارسال له محل نصب آسان‌تر خواهد بود. به دلیل اینکه باسکول بعد از تولید در کارخانه آماده بهره‌برداری است، سرعت اجرای عملیات نصب و انجام اولین توزین بسیار بالا است. این باسکول‌‌ ها به دلیل رنگ آمیزی دلخواه مشتری قابل زیباسازی و ایجاد هارمونی با دیگر تجهیزات یک واحد صنعتی را دارد که در نوع خود یک مزیت محسوب می‌شود.

این ترازو جاده کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود؛ چرا که وزن آهن قراضه آن پس از سالها استفاده ارزش قابل ملاحظه ای پیدا می‌نماید در صورتی که باسکولهای بتنی فقط در صورت استفاده از باسکول ارزشی نخواهد داشت. بنابراین علاوه بر اینکه در حین استفاده ارزش افزوده بالایی دارد، در زمان فروش هم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای قابل استفاده است. بعلاوه امکان ترمیم سازه در صورت شکستن وجود دارد در صورتی که این امکان در باسکولهای بتنی فقط با تعویض صفحه قابل انجام است. در نهایت سبک بودن سازه منجر به استفاده از جرثقیل سبکتری در حین نصب می‌شود که در نهایت باز بر کاهش هزینه نصب تاثیرگذار است.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک