flag-en-small

لودسل آنالوگ یا دیجیتال؛ کدام یک بهتر است؟

لودسل آنالوگ

هنگام خرید ترازو و باسکول، بسیار مهم است که تمام جنبه های آن را بررسی کنید. از دوام و ساختار مکانیکی گرفته تا ویژگی‌های  نمایشگر و لودسل، همه چیز باید در نظر گرفته شود. یکی از موضوعاتی که در بررسی لودسل مورد توجه خریداران است، مکانیزم عملکردی لودسل است؛ در این مورد لودسل آنالوگ و دیجیتال در مرکز توجه خریداران تجهیزات توزینی است.

لودسل ها وظیفه اندازه گیری وزن یا نیروی اعمال شده بر روی ترازو را بر عهده دارند. آنها ولتاژ را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کنند که سپس برای خواندن بر روی نمایشگر وزن نمایش داده می‌شود. آنها عمدتاً به دو شکل لودسل آنالوگ و لودسل دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند و اساساً دقت ترازو و باسکول را تعیین می‌کنند.

هنگام خرید باسکول جاده ای، بایستی نوع لودسل مورد نظر خود را متناسب با فعالیت های باسکول تعیین کنید. در این مقاله، نگاهی دقیق تر به جنبه های اصلی تفاوت بین این دو لودسل انداخته‌ایم.  

لودسل آنالوگ

قدرت سیگنال

سیگنال های کرنش سنج توسط لودسل های آنالوگ و دیجیتال برای اندازه گیری کرنشی که نیرویی بر روی ترازو اعمال می‌شود استفاده می‌شوند. در هر دو مورد، سیگنال کرنش سنج به صورت یک ولتاژ الکتریکی آنالوگ ظاهر می‌شود. با لودسل های آنالوگ، تبدیل آنالوگ به دیجیتال در نمایشگر توزین انجام می‌شود. اما در لودسل های دیجیتال، تبدیل ولتاژ آنالوگ با استفاده از یک پردازنده A/D به سیگنال های دیجیتال در همان محفظه لودسل صورت می‌گیرد. در این حالت، سیگنال دیجیتال بسیار قوی تر است و نوسانات کمتری نسبت به سیگنال آنالوگ دارد. این بدان معنی است که یک لودسل دیجیتال در مقایسه با سلول آنالوگ، سیگنال های قوی‌تر و دقیق تری تولید می‌کند.

محتوای سیگنال

لودسل‌های آنالوگ سیگنال‌های ولتاژ الکتریکی را پردازش می‌کنند و سپس به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌شوند و به عنوان عدد وزن در نمایشگر نمایش داده می‌شوند. اما لودسل های دیجیتال، داده‌ها را از هر لودسل گرفته و مقادیر را مستقیما به سیگنال‌های دیجیتال در یک زبان باینری تبدیل می‌کنند، مانند رایانه‌ها. انتقال داده ها به صورت باینری می‌تواند در مقابل تداخل عوامل خارجی ناشی از دما، فرکانس رادیویی و غیره مقاوم باشد. این مقاومت در برابر عوامل خارجی به این معنی است که لودسل های دیجیتال وزن قابل اطمینان تری را نسبت به لودسل های آنالوگ نشان می‌دهند.

لودسل آنالوگ

نیازهای کالیبراسیون

برای داشتن یک ترازوی توزین کاملاً کارآمد، باید مطمئن شوید که لودسل آنالوگ یا دیجیتال باسکول به درستی کالیبره شده است. هنگامی که از یک تولید کننده باسکول خرید می‌کنید، لودسل های دیجیتال در حالت از پیش کالیبره شده قرار می‌گیرند. هیچ کالیبراسیونی در محل استفاده از باسکول نیاز نیست، بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی می‌شود. اما در صورت خرید لودسل آنالوگ، باید با کارشناسان تماس بگیرید تا در زمان نصب، کالیبراسیون  لودسل ها انجام شود. بنابراین، اگر می‌خواهید در زمان و هزینه صرفه ‌جویی کنید، لودسل های دیجیتال گزینه هوشمندتری هستند.

مقرون به صرفه بودن

اگر تنها هزینه اولیه و مقرون به صرفه بودن باسکول را در هنگام خرید در نظر بگیریم، باسکول هایی با لودسل آنالوگ گزینه ارزان تری نسبت به باسکول هایی با لودسل دیجیتال هستند. اما باید به طول عمر آنها هم فکر کرد. لودسل های آنالوگ نمی‌توانند عملکرد طولانی مدتی را تضمین کنند. باسکول های دیجیتال اگرچه گران هستند، اما اغلب خراب نمی‌شوند یا خیلی طول می‌کشد تا خراب شوند و خدمات طولانی تری ارائه می‌دهند. از این رو در دراز مدت مقرون به صرفه تر هستند.

نرخ اندازه گیری

نرخ اندازه‌گیری مشخص می‌کند که لودسل با چه سرعتی می‌تواند اطلاعات وزن را به نمایشگر ارسال کند. انواع لودسل آنالوگ اطلاعات وزن را به طور مداوم در زمان واقعی به نمایشگر می‌فرستند. اما لودسل های دیجیتال اطلاعات وزن را بر حسب بیت در ثانیه ارسال می‌کنند.

جدول مقایسه لودسل آنالوگ با لودسل دیجیتال
پارامترآنالوگدیجیتال
قدرت سیگنالپایینبالا
دقت سیگنالپایینبالا
محتوای سیگنالهمراه با عوامل محیطیمقاوم در برابر عوامل محیطی
نیازهای کالیبراسیونداردندارد
مقرون به صرفه بودننیستاست
نرخ اندازه گیریپایینبالا
لودسل آنالوگ

نتیجه گیری

خرید باسکول در تمامی کسب و کار ها یک تصمیم مهم است. و به وضوح در این مقاله بیان شد که انتخاب مناسب لودسل بخش مهمی از کارکرد باسکول است. همانطور که در نکات بالا گفته شد، به نظر می‌رسد نوع دیجیتال بر همتای آنالوگ پیروز می‌شود. اما آنچه که بسیار مهم است خرید از یک تولید کننده معتبر و قابل اعتماد است. ما در شرکت فناوری پند کاسپین با ارائه هر دو لودسل به شما کمک می‌کنیم که متناسب با کسب و کار خود از بین این لودسل انتخاب درستی داشته باشید.

لزوما استفاده از لودسل دیجیتال در تمامی کسب و کار ها امری ضروری نیست. اگر ماهیت فعالیت های صورت گرفته در کسب و کار شما با دقتی که لودسل آنالوگ عدد وزن را نشان می‌دهد سازگار است، نیازی به خرید لودسل دیجیتال ندارید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک