flag-en-small

آشنایی با لودسل باسکول صنعتی

لودسل باسکول صنعتی

لودسل باسکول صنعتی یکی از پرکاربردترین قطعاتی است که به طرز باور نکردنی در تمامی صنایع مورد استفاده است اما ممکن است تمامی افرادی که با ابزارهای توزین (ترازو و باسکول) کار می‌کنند این قطعه الکترومکانیکی را به خوبی نشناسند. در این مقاله، توضیحات کاملی را برای آشنایی شما با لودسل باسکول صنعتی و کاربرد آن در صنایع مختلف ارائه خواهیم کرد.

کاربرد لودسل باسکول صنعتی در توزین نقاله

این تجهیز را با نام ‌هایی از قبیل تسمه نقاله، نوار نقاله، ترازوی دینامیکی و… در بازار می‌شناسند.

صنایع بسیار زیادی از این تجهیز برای توزین اجسام در حال حرکت استفاده می‌کنند. لودسل استفاده شده در این تجهیز از نوع لودسل تک پایه است که وزن مواد را می‌تواند به سیگنال الکتریکی تبدیل کند که در بردهای الکتریکی این سیگنال به اعداد و ارقام تبدیل می‌شوند.

امروزه صنایع بسیار گسترده‌ای از سیستم توزین نوار نقاله با اهداف متنوعی از قبیل بسته بندی استفاده می‌کنند. نوار نقاله اجسام را از بین واحدهای مختلفی عبور می‌دهد و در نهایت به بخش بسته بندی می‌رساند. در این مسیر در چندین نقطه از قبل تعیین شده وزن اجسام توسط لودسل باسکول صنعتی تک پایه اندازه گیری می‌شود و در صورت مغایرت از خط تولید خارج می‌شود.

در برخی از کارخانه ها پیش از جابجایی بار باید وزن مواد به خوبی بررسی شود و سپس آنها را جابجا کنند، در این موقعیت بهترین انتخاب نوار نقاله است.

لودسل باسکول صنعتی برای دستگاه پرکن

همانطور که از نام این تجهیز می‌توان فهمید، پر کن تجهیزی است که برای پر کردن حجم مشخصی از محصولات (جامد مثل پودر و گرانول، مایع مثل نوشابه و مایع ظرفشویی و …) استفاده می‌شود.

به جرات می‌توان گفت پرکن یک تجهیز ضروری در محصولات غذایی است و بدون دستگاه پرکن محصولات به این شکلی که ما تهیه می‌کنیم نبود. تمامی تولید کنندگان صنعت دارویی، غذایی و آرایشی بهداشتی، شیمیایی برای بسته بندی و ارائه محصولات خود به مشتریان از پرکن استفاده می‌کنند و امروزه با توجه به رشد صنعت بسته بندی و جایگاهی که این صنعت در جهان پیدا کرده است، استفاده از این دستگاه ها یک امر ضروری و غیر قابل انکار است.

تمامی این اقدامات تنها به کمک لودسل دیجیتال تک پایه امکان پذیر است. اندازه موادی که بایستی در یک بسته قرار گیرد تا سپس بسته بندی انجام شود با لودسل اندازه گیری می‌شود.

لودسل باسکول صنعتی

استفاده از لودسل باسکول صنعتی خمشی در صنعت دامداری

در دامداری صنعتی تعداد زیادی از دام ها به صورت متمرکز در یک محل قرار می‌گیرند و از روش های استاندارد برای نگهداری آنها استفاده می‌شود. ولی میزان تولید گوشت و فراورده های دامی در این روش بسیار بیشتر از دامداری سنتی می باشد؛ زیرا در این روش با بکارگیری اصول علمی و تغذیه صحیح بسیار سریع می توانید به سرمایه و سود دست یابید. به عنوان مثال در روش صنعتی شیر بالغ روزانه ۸ کیلو گرم شیر می دهد در حالی که در دامداری سنتی همان گاو روزانه حداکثر ۲ لیتر شیر می دهد.

ما به صورت غیر مستقیم با این دامداری‌ها درگیر هستیم، چرا که محصول نهایی آنها به صورت گوشت در سوپر پروتئین ها و شیر آنها در سوپر مارکت‌های محله ها به فروش می‌رسد.

یکی از ابزارهای پر کاربرد در صنعت دامداری، دامکش است. دامکش باسکولی است که وزن دام را برای خرید و فروش اندازه گیری می‌کند. لودسل استفاده شده در این تجهیز از نوع لودسل صنعتی خمشی دیجیتال است. این لودسل‌ها کمک می‌کنند توزین در صنعت دامداری با دقت بالا و برای خرید و فروش تمامی دام‌ها استفاده شود.

استفاده از لودسل باسکول صنعتی در باسکول های آویز

باسکول آویز یکی از محصولات کاربردی صنعت توزین است که با آویز شدن وزن به آن مقدار را گزارش می‌کند. این باسکول محموله و اجسام را با قلاب از بالا گرفته و وزن نهایی را گزارش می‌کند.

باسکول آویز به عنوان باسکول معلق، باسکول توزین سربار و حتی ترازو آویز شناخته می‌شود. استفاده از این باسکول تنوع بسیار بالایی دارد و با توجه به طراحی سالن تولید امکان توزین اجسام سنگین را فراهم می‌‌کند.

لودسل به کار برده شده در این تجهیز از نوع کششی یا همان طرح S انگلیسی است. طراحی این لودسل به گونه‌ای است که محموله به قسمت پایینی آویز می‌شود، اما قسمت بالایی ثابت است. تغییرات شکل حاصل از کشش اجسام به صورت سیگنال به نمایشگر باسکول گزارش داده می‌شود.

لودسل باسکول صنعتی

لودسل باسکول صنعتی در سیستم توزین مخزن

مخازن در جنس‌های مختلفی از قبیل مخازن صنعتی پلی اتیلنی و مخازن صنعتی فایبرگلاس، مخازن صنعتی استیل و با کاربری‌هایی مانند ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بسیاری از موادی که در کارخانه ها به عنوان مواد اولیه، ادیشن ها، مواد کمکی، محصول و غیره استفاده می‌شوند، به صورت محلول هستند که برای ذخیره سازی آنها به مخازن نیاز داریم. اصولا همیشه محصولات تولیدی دقیقا بعد از تولید مصرف نمی‌شوند و در بسیاری از مواقع ذخیره سازی مواد تولیدی بایستی در محفظه های قابل اعتماد صورت گیرد، در این حالت مخازن استاندارد ذخیره سازی بهترین گزینه هستند.

برای اندازه گیری محتویات این مخازن سیستم توزین مخزن راه اندازی می‌کنند. این سیستم به لودسل فشاری مجهز است که با کمک آن وزن محتویات مخزن به صورت لحظه‌ای گزارش می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله مروری بر کاربرد لودسل باسکول صنعتی در صنایع مختلف انجام شد. شاید لودسل‌ها را همه افرادی که با سیستم توزین کار می‌کنند با آن در تماس نباشند، اما یک جز جدایی ناپذیر تمامی تجهیزات توزین که در صنایع مختلفی کاربرد دارند لودسل باسکول صنعتی است.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک