flag-en-small

آشنایی با لودسل دیجیتال و کاربرد آن

لودسل دیجیتال

لودسل دیجیتال یکی از پرکاربردترین انواع لودسل در مدل های مختلف باسکول جاده ای است؛ علت استقبال از به‌ کارگیری این مدل در باسکول های صنعتی، درصد بسیار پایین خطای اندازه گیری در آن است. این ویژگی باعث می شود تا معمولا، مشتریان تقاضای بیشتری را برای نصب این مدل در مقایسه با لودسل های آنالوگ و هیدرولیک در باسکول خود داشته باشند.

مزایا و معایب لودسل دیجیتال در باسکول جاده ای

استفاده از لودسل های دیجیتال در مقایسه با مدل های آنالوگ و هیدرولیک، به دلیل مزایای این مدل از جمله:

·        احتمال پایین ایجاد خطا در سیگنال تولید شده

·        امکان عیب‌یابی سریع و بهینه تر

بسیار بیشتر است و معمولا مشتریان باسکول های جاده ای، تمایل بیشتری نسبت به استفاده از این لودسل در باسکول مورد نظر خود دارند. این مزایا اگرچه بسیار خوب به نظر می رسند اما با این وجود، لودسل دیجیتال دارای معایبی نیز هست که نباید نادیده گرفته شوند. این معایب عبارتند از:

·        هزینه بالاتر از لودسل آنالوگ

·        دارای پروتکل‌های تخصصی

·        صرفا برای برخی از باسکول ها مناسب است.

لودسل دیجیتال

تفاوت سیستم لودسل دیجیتال با لودسل آنالوگ

در یک لودسل دیجیتال، سیگنال های تولید شده در ابتدا به شکل یک ولتاژ الکتریکی آنالوگ تولید می شوند و بلافاصله توسط یک ریزپردازنده در داخل لودسل، به سیگنال های دیجیتال تبدیل خواهند شد. لودسل دیجیتال، سیگنال های خود را معمولا با ولتاژی در بازه بین 2 تا 6 ولت سیگنال تولید می‌ کند که این عدد، در مقایسه با سیگنال های آنالوگ که در محدوده 0.03 قرار دارند؛ به میزان کمتری در معرض اختلال و نوسان است. به عبارت دیگر، سیگنال های تولید شده توسط لودسل دیجیتال، بسیار قوی تر از سیگنال های آنالوگ است. سیستم‌های موجود در انواع لودسل دیجیتال، از سه جنبه مهم شامل قدرت سیگنال، محتوای سیگنال و نرخ نمونه‌گیری داده‌ها با سیستم‌های آنالوگ متفاوت هستند. که در ادامه، به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

محتوای سیگنال

همانطور که در مقالات قبلی به این موضوع اشاره کردیم؛ سیستم‌های آنالوگ برای تعیین وزن محموله، به ولتاژ الکتریکی تولید شده از تمامی لودسل های موجود در باسکول متکی هستند. در مقابل، انواع لودسل دیجیتال، داده ها را از هر لودسل به صورت جداگانه به طرف اندیکاتور یا نمایشگر ارسال می کنند. سیگنال دیجیتال، مانند کامپیوترها شامل اطلاعات باینری (اطلاعاتی در قالب صفر و یک) است. از آنجایی که امکان تداخل در داده‌های باینری در اثر فرکانس‌های رادیویی، الکترومغناطیسی، دما و سایر خطرات وجود ندارد؛ این داده ها بسیار پایدارتر هستند و امکان ایجاد خطای توزین در آنها بسیار کم است. 

نرخ نمونه‌گیری داده

نرخ داده، برابر با سرعت انتقال اطلاعات وزن از لودسل به جعبه اتصال است. در لودسل های آنالوگ، اطلاعات وزن به صورت پیوسته در طول یک بازه زمانی انتقال داده می شود؛ اما در انواع لودسل دیجیتال این روند، متفاوت خواهد بود. در این لودسل ها، اطلاعات وزن بر حسب بیت یا تعداد دفعات انتقال در هر ثانیه ارسال می شوند. به طور مثال، بسیاری از لودسل های دیجیتال دارای نرخ بروز رسانی 15 هرتز هستند این عدد به این معنی است که این لودسل ها در هر ثانیه ۱۵ بار اطلاعات لحظه‌ای را در قالب فرکانس به سمت جعبه اتصال ارسال می‌کند. 

این قابلیت در لودسل دیجیتال برای توزین وزن وسایل نقلیه، یک عملکرد عالی را ایجاد می کند و تمامی حرکت‌های ناگهانی را که ممکن است در ثبت وزن تاثیرگذار باشد، به شکل لحظه ای نمایش می‌دهد. به همین خاطر، این لودسل ها تا جایی که امکان پذیر باشد، گزارش دقیق و لحظه‌ای را ارائه خواهند کرد.

لودسل دیجیتال

در برخی از انواع لودسل دیجیتال قدیمی‌تر، سرعت نمونه‌گیری کندتر است که می‌تواند در برخی از عملیات‌ها مانند پر کردن فله‌ای محموله در وسیله نقلیه، خطاهایی را ایجاد کند. خوشبختانه امروزه در اکثر لودسل های دیجیتال مدرن، این مشکل وجود ندارد و اطلاعات وزنی که به شکل لحظه ای توسط لودسل دیجیتال ثبت می شوند؛ کاملا قابل اعتماد هستند. با این حال، نرخ نمونه‌گیری داده‌ها به طور معمول در مشخصات فنی هر لودسل ذکر شده است و شما می توانید برای انتخاب صحیح لودسل، از تامین کنندگان خود در مورد نرخ نمونه گیری و مقایسه قابلیت های لودسل راهنمایی بگیرید.  

قدرت تشخیص عیوب مختلف در لودسل دیجیتال

 برخی از سیستم‌های موجود در لودسل های دیجیتالی، ویژگی‌های تشخیصی را ارائه می‌دهند که می‌توانند به انجام بهتر خدمات عادی و اضطراری کمک کنند. ممکن است در بسیاری از موارد، تنها یک تکنسین از این ویژگی ها استفاده کند؛ اما مزیت وجود آنها در یک لودسل دیجیتال، برای مالک باسکول جاده ای نیز، قابل توجه خواهد بود. علت این موضوع این است که این ویژگی ها، مدت زمان نیاز به انجام سرویس لودسل را طولانی کرده و هزینه تعمیر و نگهداری این محصول را کاهش می دهند. علاوه بر این مزیت، این قابلیت عیب یابی لودسل باعث افزایش طول عمر لودسل نیز خواهد شد. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک