flag-en-small

رابطه اندازه باسکول جاده ای با تعداد محورهای وسیله نقلیه حمل بار

باسکول جاده ای

 صفحه باسکول جاده ای باید از نظر فیزیکی متناسب با بزرگترین کامیونی که قصد وزن کردن آن را دارید باشد. اندازه وسایل نقلیه می‌تواند در نقاط مختلف جهان متفاوت باشد؛ اما این سیستم در این سال‌ها یکپارچه شده است و در همین راستا، درصد اشتباه سفارش باسکول های جاده ای نیز، متناسب با اندازه وسیله نقلیه کاهش یافته است.

به همین جهت بهتر است که باسکول های جاده ای را به گونه ای انتخاب کنید که رنج بالایی از کامیون ‌ها را توزین کند و برای هر وسیله حمل بار، نیازمند یک باسکول به صورت جداگانه نباشید. با این انتخاب هوشمندانه می‌توانید بین ۱۰ تا ۲۰ سال از یک باسکول جاده ای برای چندین وسیله نقلیه استفاده کنید.

بسیاری از تولید کنندگان باسکول های جاده ای، ابعاد آنها را به صورت استاندارد ارائه می‌دهند، اما ابعاد این نوع باسکول، قابلیت سفارشی سازی نیز دارد و حتی در مواقعی، ممکن است یک صفحه باسکول جدید را برای فونداسیونی که از قبل نصب شده است نیز، استفاده کنید. البته توصیه ما به شما این است که حتما تمامی ساختار باسکول ۶۰ تنی و باسکول ۵۰ تنی را مجددا سفارش دهید، زیرا باسکولی که تمامی اجزای آن در هماهنگی با هم نصب و راه اندازی می‌شود، دقت و کارکرد بهتری دریافت خواهید کرد.

باسکول جاده ای

طول باسکول جاده ای

در کاربردهایی که باید کل کامیون وزن شود، باید باسکول به اندازه‌ای طویل باشد که بتواند تمام چرخ‌های طولانی‌ترین کامیونی را که می‌خواهید وزن کنید، بر روی خود جا دهد. به طور مثال، برای یک کامیون بایستی از باسکول های جاده ای کامیون کش استفاده کنید که طول صفحه آن ۸ متر است و به منظور توزین وسایل نقلیه ای با طول ۸ متر یا کمتر از آن طراحی شده است. با خرید کامیون کش به طول ۸ متر تمامی وسایل نقلیه کوچکتر از آن از قبیل نیسان کش و خاور کش را نیز می‌توانید توزین کنید.

عرض باسکول جاده ای

عرض باسکول جاده ای کامیون کش معمولی، به طور متوسط ۳ تا ۳.۵ متر است. عرض بیشتر این باسکول ها، می‌تواند قدرت مانور کامیون بر روی ترازو را افزایش دهد. سفارش عرض بیشتر برای این محصول، به محل نصب باسکول بستگی دارد به طوری که اگر فضا به گونه‌ای باشد که کامیون، پیش از ورود و خروج به باسکول، فضای مناسبی برای مانور دادن ندارد، بهتر است عرض باسکول بیشتر در نظر گرفته شود.  

نصب باسکول جاده ای بر اساس محور وسیله نقلیه

برای توزین وسایل نقلیه جاده ای، سه نوع پیکربندی اصلی برای باسکول جاده ای وجود دارد که می‌توان بر اساس کاربردی که از باسکول خریداری، از آنها استفاده کنید. این سه نوع عبارتند از:

·        باسکول جاده ای تک محوری

·        باسکول جاده ای دو محوری

·        باسکول جاده ای چند محوری

باسکول جاده ای تک محوری یا باسکول محور کش

باسکول های جاده ای، معمولا از یک ماژول توزین یا پلتفرم تشکیل شده است. عرض و طول باسکول های جاده ای تک محوره به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی محورهای وسایل نقلیه در حال توزین به راحتی روی آن قرار می‌گیرند. یکی از دلایل انتخاب باسکول های جاده ای تک محوری، کاهش هزینه است زیرا باسکول های جاده ای محور کش، کوچکتر از باسکول جاده ای دو محوره هستند و به طرز قابل توجهی نیز، هزینه فضاسازی نصب باسکول را کاهش می‌دهد و خود باسکول هم در مقایسه با باسکول های دو محوره و چند محوره قیمت تمام شده پایین‌تری دارد.    

باسکول جاده ای

 با توزین جداگانه هر محور، این باسکول ها می‌توانند تخمینی از وزن کل یک کامیون ارائه دهند؛ با این حال، این روش به اندازه کافی دقیق نیست که برای تجارت های بسیار بزرگ قابل اطمینان باشد. این باسکول ها برای محیط هایی با حداکثر محدودیت های جاده ای بسیار مناسب است.  

باسکول جاده ای دو محوری یا کامیون کش

ساختار باسکول کامیون کش، معمولا از چندین لودسل که در نهایت دو محور کش را کنار هم تشکیل می‌دهند ساخته شده است. به دلیل اینکه این مدل از باسکول جاده ای، تمامی امکانات توزین کل کامیون در یک مرتبه را دارد برای صنایع بزرگ قابل اعتماد تر است و به همین دلیل نیز، باسکول کامیون کش، رایج ترین مدل از باسکول جاده ای است که در صنایع مختلف استفاده می شود.

باسکول جاده ای

باسکول جاده ای چند محوری: تریلی کش

باسکول جاده ای تریلی کش چند محوره، بسیار شبیه باسکول های دو محوره است اما یک تفاوت کلیدی با باسکول های دو محوره دارد و این تفاوت، این است که تعداد جانکشن باکس‌هایی که سیگنال های توزین را دریافت می‌کنند، در این مدل بیشتر است. همچنین تعداد صفحات به کار رفته در این مدل از باسکول جاده ای نیز بیشتر از باسکول کامیون کش بوده و دو صفحه با طول ۸ متر در امتداد یکدیگر نصب می‌شوند.

باسکول جاده ای

در این مدل از باسکول جاده ای، امکان اینکه هر جانکشن باکس به صورت جداگانه توسط نمایشگر باسکول خوانش شود وجود دارد و به همین علت، امکان توزین محورها به صورت جداگانه و توزین کل تریلی به صورت یکجا فراهم است. این باسکول ها گران‌تر از باسکول تک محوره و دو محوره هستند و اغلب در صنایع بزرگ ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک