flag-en-small

آشنایی با صفحه باسکول

صفحه باسکول

صفحه باسکول یکی از اجزای حیاتی باسکول جاده ای است که حتی برخی مواقع نامگذاری باسکول را هم بر اساس آن انجام می‌دهند؛ مثل باسکول فلزی و باسکول بتنی. صفحه باسکول به شدت در قیمت نهایی باسکول تاثیر گذار است چرا که بیشترین مواد مصرفی تولید باسکول به صفحه اختصاص داده می‌شود. 

صفحات به صورت بتنی یا فلزی تولید می‌شود و در دو حالت همسطح و برجسته نصب می‌شوند. 

قیمت صفحه باسکول

قیمت صفحه باسکول کاملا به جنس صفحه و حداکثر ظرفیت توزین آن بستگی دارد. صفحات فلزی باسکول اصولا قیمت بالاتری از صفحات بتنی دارند و هر چه ظرفیت توزین باسکول افزایش یابد، تعداد صفحات بیشتر می‌شود. مثلا باسکول ۵۰ تنی بتنی ابعاد ۸*۳ دارد اما باسکول ۶۰ تنی بتنی ابعاد ۱۶*۳ دارد.  

خرید صفحه باسکول

خرید صفحه باسکول بایستی متناسب با محل نصب و کاربردی که از آن انتظار دارید انجام شود. اگر قرار است باسکول در محیط های مرطوب و خیس کار کند، بهترین گزینه برای شما استفاده از باسکول بتنی است. اگر محل نصب باسکول کوچک باشد، بهتر است باسکول به صورت همسطح نصب شود تا رمپ سازی باسکول برجسته فضای زیادی اشغال نکند. 

صفحه باسکول

انواع صفحه باسکول

در بالا ذکر شد که صفحه باسکول به دو صورت فلزی و بتنی تولید می‌شود. در این بخش توضیحات بیشتری برای هر یک از این صفحات ارائه شده است که به شما کمک می‌کند شناخت بهتری نسبت به آنها داشته باشید. 

صفحه باسکول فلزی 

صفحات فلزی فقط در محل کارخانه تولید کننده باسکول ساخته می‌شود و با ترکیبی از تیرها و صفحه فولادی تشکیل شده است. یکی از ویژگی های مثبت صفحات فلزی راه اندازی و بکارگیری سریع آنها است. این صفحات نیاز به صرف زمان زیاد برای راه اندازی نیستند و در همان روز نصب هم می‌توان از آنها استفاده کرد. 

این صفحات فلزی هم به صورت صفحات صاف و هم به صورت صفحات آجدار (به صورت آج های الماسی) تولید می‌شوند، آجدار بودن صفحات فلزی کمک می‌کند وسایل نقلیه در روزهای بارانی بدون سر خوردن به راحتی روی صفحه باسکول قرار گیرند.

اکثر صفحات فولادی روی سطح خود آج‌های الماسی دارند. این آج‌ها در زمان خیس بودن باسکول جاده ای به تعادل وسایل نقلیه کمک می‌کند. 

صفحات فلزی به دلیل ارزشی که فلزات آهنی دارند برای کسب و کار شما ماهیت سرمایه‌ای هم دارند. از طرفی جابجایی صفحات فلزی در مقایسه با صفحات بتنی آسان تر است. 

صفحه باسکول بتنی

صفحات باسکول بتنی با استفاده از یک صفحه میلگردی در هم تنیده و بتن آماده می‌شود. این صفحات بیشترین مصرف را در بین باسکول های ۶۰ تنی و باسکول های ۵۰ تنی دارند. امکان ساخت صفحه بتنی باسکول در کارخانه به صورت پیش ساخته شناژ دار و تولید در محل نصب امکان پذیر است. این قابلیت کمک می‌کند نصب باسکول در مناطق دور افتاده امکان پذیر شود تا هزینه های حمل و نقل کاهش یابد. 

صفحه باسکول

تمامی بتن‌های استفاده شده در صفحات باسکول مورد تست مقاومت بتن قرار می‌گیرند تا میزان تاب آوری آنها در برابر تحمل بارهای استاتیک ارزیابی شود. 

صفحه باسکول کامیون کش

اندازه صفحات باسکول بر اساس وسیله نقلیه ای که قرار است توزین کند تعیین می‌شود. صفحات باسکول کامیون کش در ابعاد ۸*۳ با چهار پایه نصب می‌شوند، تعیین این ابعاد بر اساس بزرگترین طول و عرض کامیونی است که در جاده های ایران تردد می‌کنند.  

ظرفیت توزین صفحات باسکول کامیون کش حداکثر ۵۰ تن است که توسط ۴ لودسل دیجیتال فشاری وزن را اندازه گیری می‌کند. جنس صفحات می‌تواند بتنی یا فلزی باشد و امکان نصب آن به صورت همسطح و برجسته هم وجود دارد. 

کسب‌ و ‌کارهای متوسط مانند کارگاه ها و کارخانجات به همراه باغداری ها و مزارع از باسکول کامیون کش برای توزین کالا و محصولات در بازه ۷ تا ۵۰ تن استفاده می‌کنند.

صفحه باسکول تریلی کش 

صفحه باسکول تریلی کش در ابعاد و اندازه ای طراحی می‌شود تا یک تریلی به صورت کامل بر روی آن قرار گیرد. این صفحات با ابعاد ۱۶*۳ متر که متشکل از دو صفحه باسکول ۸*۳ متر است تولید می‌شوند. 

این صفحات باز هم ممکن است به صورت دو صفحه فلزی یا بتنی در کنار یکدیگر قرار گیرند. دقت داشته باشید که جنس صفحه در تعیین تعداد لودسل های صفحه تاثیری ندارد و همیشه پایه های صفحات تعیین کننده تعداد لودسل است. اگر دو صفحه ای که در کنار یکدیگر اند بر ۶ پایه قرار گرفته باشند، ۶ عدد لودسل فشاری و اگر بر ۸ پایه قرار گرفته باشند، ۸ لودسل فشاری در زیر این صفحات کار گذاشته می‌شود. فراموش نکنید حداکثر ظرفیت توزین صفحات باسکول کامیون کش ۶۰ تن است. 

صفحه باسکول

تفاوت صفحات فلزی و بتنی  باسکول جاده ای

قبل از اینکه مقاله را به اتمام برسانیم بهتر است یک توضیح اجمالی در مورد تفاوت این دو صفحه باسکول انجام دهیم تا ذهنیت شفاف تری نسبت به این موضوع پیدا کنید. 

اصولا زمان نصب صفحه فلزی در مقایسه با صفحه بتنی کمتر است و زودتر به بهره‌برداری می‌رسد. حمل و نقل صفحات بتنی به مراتب سخت تر از صفحات فلزی است چرا که وزن آنها بسیار بالا است. 

در اقلیم های تر که باسکول در محیط های مرطوب و خیس کار می‌کند تعادل وسایل نقلیه بر صفحه باسکول بتنی در مقایسه با صفحه باسکول فلزی بیشتر است. بعلاوه تمایل به خوردگی صفحات فلزی حتی با پوشش رنگ های مقاوم به خوردگی در محیط های مرطوب و خیس بالاتر است. 

طول عمر هر دو صفحه بالا است اما شرایط محیطی بر آن تاثیرگذار است.  

جمع بندی 

از آنجایی که صفحه باسکول یک بخش حیاتی در باسکول جاده ای است، بهتر است قبل از انتخاب آن حتما اطلاعات دقیق و مفیدی در مورد انواع و شرایط نصب آنها داشته باشید. 

همانطور که در این مقاله ذکر شد، جنس صفحات باسکول می‌تواند فلزی یا بتنی باشد. مدل نصب باسکول هم بسته به محل نصب و جنس صفحه در هر دو حالت همسطح و برجسته قابل اجرا است. 

اینکه شما صفحه باسکول را با جنس فلزی یا بتنی خریداری کنید به محل نصب و شرایط محیطی و حتی به حداکثر ظرفیت توزین باسکول بستگی دارد. 

اگر شما پارامترهای مختلف و تاثیر آنها را بر صفحه باسکول بشناسید، تصمیم آگاهانه ای خواهید گرفت. ما در شرکت پند کاسپین با تولید هزاران صفحه باسکول در بازه فعالیت ۱۷ ساله خود در صنعت توزین می‌توانیم شما را در انتخاب صفحه باسکول مورد نظر خود راهنمایی کنیم. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک