flag-en-small

نصب باسکول جاده ای در قم

نصب باسکول جاده ای

استفاده از باسکول جاده ای در قم به دلیل مجاورت این استان با تهران و ترجیح خریداران برای خرید باسکول از تهران بسیار زیاد است. در این مقاله، گزارش کوتاهی از نصب باسکول جاده ای در یکی از واحدهای صنعتی این شهر، برای آشنایی با مراحل نصب این نوع باسکول ها ارائه خواهد شد.

آشنایی با صنایع فعال در استان قم 

استان قم در مرکز ایران و جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان قرار دارد. این استان از نظر وسعت، پس از استان البرز در جایگاه دوم از لیست کوچک‌ترین استان های ایران قرار گرفته است و در مجموع، دارای سه شهرستان است. درآمدهای عمومی استان در سال ۱۳۹۰ بالغ بر  ۱۰۳۷ میلیارد ریال بوده ‌ و بر این اساس، استان قم سهم ۰/۷۵ درصدی از کل درآمدهای کشوری را به خود اختصاص داده است. تولید ناخالص داخلی استان (GDPR) حدود ۳۶٬۶۷۲ میلیارد ریال گزارش شده است که حدود ۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.  در ادامه، برخی از صنایع فعال در استان قم معرفی شده و لزوم استفاده از باسکول جاده ای در این استان توضیح داده شده است:

معادن استان قم

استان قم تنوع معدنی بالایی دارد و تا کنون ۱۳ گونه معدن در این استان کشف شده است. مهم ترین مواد معدنی استخراج شده در این استان، سنگ های ساختمان، گچ و نمک هستند که بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین می‌کند. 

نصب باسکول جاده ای

در حال حاضر حدود ۷۰ معدن از مجموع معادن کشف شده در حال فعالیت هستند که تقریبا تمامی آنها باسکول جاده ای دارند و از این محصول برای اندازه گیری میزان استخراج معدن استفاده می‌کنند. سهم قابل توجهی از سنگ مورد نیاز استان قم را مرکز بهره‌برداری ذخایر معدنی سراجه با توان فرآوری ۲ میلیون تن سنگ در سال تامین می‌کند که بخش از تولید این مرکز نیز برای مصارف ساختمانی به تهران انتقال داده می‌شود. 

کشاورزی و دامداری در قم

بالغ بر ۱۰۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در حال کشت، در استان قم واقع شده است که ۱۳ هزار هکتار آن به باغداری اختصاص داده شده است. بر اساس آخرین گزارشات، سالانه بالغ بر ۳۶۰ هزار تن محصول زراعی و ۸۰ هزار تن محصول باغی در استان قم برداشت می شود.معمولا تمامی مراکز کشاورزی که مسئولیت خرید محصولات کشاورزان را بر عهده دارند، برای سرعت بخشیدن به کسب و کار خود از باسکول ۶۰ تنی استفاده می‌کنند. 

شهرک های دام‌ شهر و لبن در استان قم برای بسیاری از دامداران سراسر کشور شناخته شده است. این دو مرکز بالغ بر ۹۰۰ واحد دامداری صنعتی دارد. علاوه بر مراکز صنعتی دامی، نزدیک به ۵۰۰ واحد مرغ داری نیز در استان قم فعال هستند. برای واحدهای صنعتی کوچک مستقر در این مراکز، باسکول دام کش و برای مراکز بزرگتر که دام و یا طیور مختلف مانند مرغ را در مقیاس بزرگتری خرید و فروش می‌کنند، باسکول ۵۰ تنی بهترین گزینه ها برای توزین تولیدات خواهند بود. 

نصب باسکول جاده ای

بازرگانی و تجارت

آخرین آمار گزارش شده حکایت از فعالیت بیش از ۵۰ صنف مختلف در استان قم دارد. این اصناف حدود ۳۰ هزار کسبه را تحت پوشش خود قرار داده‌اند که شبکه بسیار قدرتمندی برای تجارت این استان محسوب می‌شوند. حجم کالای وارد شده در استان قم، حدود ۸۰ هزار تن با ارزشی بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار بوده است و در نقطه مقابل، نزدیک به ۷۰ هزار تن کالا از این استان صادر شده است و در آمدی ۱۸۰ میلیون دلاری برای استان خلق کرده است. تمامی این مبادلات بایستی در گمرک های استان ثبت شود که تنها راه ثبت آن، استفاده از باسکول جاده ای است. 

تا اینجا و با توجه به توضیحات ارائه شده متوجه شدید که چرا نصب باسکول جاده ای در قم امری ضروری است و چگونه به صنایع مختلف کمک می‌کند تا تبادلات کالای خود را به خوبی انجام دهند. در ادامه، مراحل نصب باسکول جاده ای در یکی از واحدهای مرغداری استان قم به صورت خلاصه ذکر شده است تا شما نیز با فرآیند نصب باسکول آشنا شوید. 

نصب باسکول جاده ۵۰ تنی در قم 

برای درک بهتر ممجموعه اتفاقاتی که در نصب باسکول رخ می‌دهد، بهتر است این اتفاقات را به صورت مرحله ای آشرح و بسط دهیم.

باسکول نصب شده در این واحد از نوع باسکول جاده ای ۵۰ تنی همسطح بوده است. این نوع باسکول، برای نصب نیازمند گودال برداری و آماده سازی میزانی ملات سیمانی پیش از شروع فرآیند نصب است.

پیش از هر چیز بایستی محل نصب توسط گود برداری اصولی و هموار سازی محیط اطراف باسکول، آماده سازی شود. بخش قابل توجهی از اقدامات اجرایی در این مرحله، بر عهده کارفرما است. 

پس از این مرحله، باید فونداسیون و صفحه باسکول که به عنوان اجزای مکانیکی باسکول شناخته می‌شوند، نصب شود؛ این کار در یک بازه یک روزه و با حضور پرسنل نصاب متخصص شرکت انجام شد. 

نصب باسکول جاده ای

پس از آن، مرحله مهم نصب الکترونیکی باسکول انجام شد که در این مرحله، ۴ لودسل و کفشک های باسکول نصب شدند و کابل اتصال آنها از لودسل ها به نمایشگر نیز متصل گردید. نحوه کابل کشی، یکی دیگر از موضوعاتی است که بایستی با دقت و ظرافت بالایی انجام شود. نصب الکترونیک باسکول جاده ای نیازمند تمرکز و دقت بسیار بالایی است. 

و در آخر نیز، مرحله تست عملکرد باسکو جاده ای برای اطمینان از این موضوع که آیا تمامی اجزا به درستی در کنار یکدیگر کار می‌کنند یا نه، بایستی انجام شود. این کار با توزین محموله ها در چند مرحله و سنجش کارکرد بهینه تمامی اجزا انجام می‌شود. 

جمع بندی

استان قم به دلیل دارا بودن واحدهای صنعتی فعال در زمینه های مختلف، نیاز مبرمی به باسکول جاده ای دارد.  در این مقاله، در کنار معرفی برخی از صنایع فعال در این شهر، گزارشی نیز از یک نمونه نصب باسکول جاده ای در قم را بررسی کردیم. اگر کسب و کار شما در استان قم قرار دارد و تمایل به خرید باسکول جاده ای دارید، می توانید از طریق تماس با متخصصان ما در شرکت فناوری پند کاسپین تماس، مشاوره خرید باسکول متناسب با کسب و کار خودتان را دریافت کنید.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک