flag-en-small

تاثیر باسکول جاده ای در صنعت معدن

باسکول جاده ای در معدن

صنایع متعددی در سراسر جهان به تامین کالاهای معدنی از زیرزمین وابسته هستند. وابستگی صنایع مختلف در فناوری‌های پیشرفته به منابع کمیاب مانند لیتیوم و اورانیوم موضوعاتی جدید در صنعت معدن هستند. اما استخراج از معادن سال‌ها است که زندگی بشر را دچار تحولات عظیمی کرده است.

در نتیجه، بخش معدن برای اقتصاد جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. درآمد ۴۰ شرکت معدنی برتر جهان که اکثریت بزرگی از کل این صنعت را تشکیل می‌دهند، در سال ۲۰۲۱ به ارزش ۹۲۵ میلیارد دلار آمریکا بوده است.

در حال حاضر معادن در ایران در حال توسعه هستند، اما کشور ما ایران یکی از مهم ترین تولیدکنندگان مواد معدنی در جهان است که با داشتن حدود ۶۸ نوع ماده معدنی، ۳۷ میلیارد تن ذخایر قطعی و بیش از ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه به ارزش ۷۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ در رده ۱۵ ام کشورهای بزرگ غنی از مواد معدنی قرار گرفته است.

یکی از ابزارهایی که برای به حداکثر رساندن بازده و افزایش بهره وری سایت‌های معدن اغلب از آن استفاده می‌شود باسکول جاده ای دامپ تراک است.

انواع باسکول های جاده ای در معدن

انواع مختلفی از باسکول های جاده ای در صنعت معدن مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند:

باسکول محور کش قابل حمل

این باسکول ها سبک و انعطاف پذیر بوده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دقت بالایی ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند به راحتی در سایت یک معدن یا بین چند سایت جابجا شوند و در هر بار یکی از محورهای دامپ تراک را توزین کنند. قابل حمل بودن آنها یکی از مهمترین مزایای استفاده از آنها است.

خرید باسکول دامپ تراک

کامیون کش و تریلی کش

این باسکول ها محموله های کامیون و تریلی را وزن می‌کنند و نیاز به سیستم توزین خارجی را از بین می‌برند. این باسکول ها مقرون به صرفه و همه کاره هستند و همچنین قابلیت توزین بسیاری از کامیون ها را دارند. دیجیتال بودن آنها دقت توزین را در تناژ بالا به طرز چشمگیری افزایش داده است.

باسکول جاده ای دامپ تراک

این باسکول ها به عنوان باسکول مخصوص صنعت معدن شناخته می‌شوند. ابعاد و وزن این باسکول‌ها بسیار بزرگتر از باسکول جاده ای کامیون کش و تریلی کش است که اغلب در سایت‌هایی با ذخایر بالا، مانند گل‌گهر سیرجان نصب می‌شوند. جنس صفحه و سازه باسکول دامپ تراک با هدف تحمل وزن‌های شدید و کار در محیط های خشن از فولاد و بتن مقاوم و مستحکم ساخته می‌شود.

مزایای استفاده از باسکول جاده ای در معدن

استفاده از باسکول جاده ای در معدن از مزایای زیر برخوردار است:

1. افزایش دقت: باسکول جاده ای ها می‌توانند مقدار دقیق مواد بارگیری شده و همچنین نوسانات جزئی در وزن خالص یک وسیله نقلیه را با دقت اندازه گیری کنند.

2. بهبود راندمان: نصب باسکول ها در سایت معادن، زمان توزین را با کاهش زمان رفت و آمد وسایل نقلیه خارج از معدن کاهش می‌دهند.

3. بهینه‌سازی: باسکول ها با بهینه‌سازی میزان بار وسیله نقلیه، هزینه‌های جانبی آسیب وسایل نقلیه را کاهش می‌دهند، و می‌توانند مقدار دقیق تولید محموله (در حال حرکت) را تعیین کنند.

خرید باسکول جاده ای دامپ تراک

4. تطبیق پذیری: باسکول ها با تجهیزات معدنی حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد ارتباط برقرار می‌کنند. این تطبیق پذیری باعث متمرکز شدن اطلاعات و استفاده از آن در گزارشات خواهد شد. 

5. طول عمر وسیله نقلیه: باسکول ها به اپراتورهای کامیون معدن اجازه می‌دهند تا بارهای خودرو را بهینه نگه دارند، که به بهبود عملکرد و طول عمر باسکول و خودرو کمک می‌کند.

سخن پایانی

باسکول های جاده ای با افزایش کارایی، کاهش ضایعات و حصول اطمینان از اندازه‌گیری‌های دقیق، نقش مهمی در صنعت معدن ایفا می‌کنند. تطبیق پذیری، ایمنی و راحتی کار آنها را به یک تجهیز ضروری در صنعت معدن تبدیل کرده است.

همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، این احتمال وجود دارد که ما شاهد پیشرفت های بیشتری در باسکول جاده ای باشیم که کاربرد آنها را در صنعت معدن افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک