flag-en-small

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع مختلف

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

بدون اغراق می‌توان گفت تمامی صنایع و کارخانجات به ابزارهای توزین نیاز مبرم دارند. از بین آنها، باسکول جاده ای جزو کالاهای پر تقاضا است. درست است که صنایع مختلف باسکول جاده ای را با اهداف مختلفی به کار می‌گیرند، اما نکته حائز اهمیت این است که تقریبا تمامی صنایع از باسکول جاده ای استفاده می‌کنند.

باسکول جاده ای وسیله ای است که مانند یک پل از جنس فلز یا بتن طراحی می‌شود. وسایل نقلیه مختلفی از کامیون تا دامپ تراک با ظرفیت ‌های مختلف از ۵۰ تن تا ۵۰۰ تن بر روی پل قرار می‌گیرند تا وزن آنها توزین می‌شود.  

باسکول جاده ای برای اندازه گیری و کنترل پارامترهای مختلفی در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شود. ممکن است هر صنعتی تنها از برخی اطلاعات به دست آمده از باسکول استفاده کند. در این مقاله بر کاربرد باسکول جاده ای در صنایع مختلف تمرکز کرده ایم تا شما با مطالعه آن شناخت بهتری در مورد دامنه تنوع کاربردی آن پیدا کنید.

باسکول جاده ای در صنعت کشاورزی

عمده محصولات کشاورزی را می‌توان به‌طور گسترده در گروه‌های غذایی، الیاف، سوخت و مواد اولیه (مانند لاستیک) دسته‌بندی کرد. کلاس‌های غذایی عبارتند از: غلات، سبزیجات، میوه‌ها، روغن‌ها، گوشت، شیر، قارچ‌ها و تخم مرغ. بنابراین هر کجا که کارخانه یا واحد کوچک تولیدی محصولات مرتبط به این گروه را تولید می‌کنند در زیرشاخه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

به این مورد توجه داشته باشد که بخش زیادی از فعالیت های کشاورزی در مناطق مختلف در قالب مشاغل فصلی قرار می‌گیرند. در هر منطقه برداشت محصولات تنها در بازه کوتاهی در سال انجام می‌شود. در این مشاغل باسکول جاده ای به صورت فصلی به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نگاه اول برخی فرض می‌کنند به دلیل فصلی بودن استفاده از باسکول، خرید آن مقرون به صرفه نیست، اما نقش باسکول جاده ای در مزارع و باغات به قدری زیاد است و تاثیر آن بر سود و ضرر کشاورزان به گونه ای ثابت شده است که در حال حاضر درصد بالایی از کشاورزان از باسکول جاده ای استفاده می‌کنند.

باسکول جاده ای در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان (ساخت ساختمان) در مقوله «توسعه» نقش پایه ای و اساسی داشته است. در همین راستا حکومت ها و دولت ها توانمند ترین و به روزترین سیستم خود را بر این بخش متمرکز کرده اند.

در بسیاری از مواقع، متخصصان صنعت ساختمان سازی را به عنوان صنعت شماره یک جهان و جزو صنایع پرقدرت با قدمت بالا معرفی می‌کنند.  بر کسی پوشیده نیست که مسکن نیاز اصلی همه انسان‌ها در تمام نقاط دنیا است؛ بشر از ابتدا تا کنون، برای ساخت و داشتن سرپناهی  برای زندگی و بقا، همیشه در تلاش بوده است. البته میزان رشد صنعت ساختمان سازی در گذشته بسیار کند بوده اما چند دهه‌ای است که این صنعت به اوج خود رسیده و با ورود فناوری های نوین، مدام در حال پیشرفت چشمگیر و خارق العاده است. از ساخت ویلا‌ها، ساختمان‌های مسکونی، آپارتمان‌ها گرفته تا آسمان خراش‌ها همگی با رشد عجیبی، اما پیش بینی شده مواجه شده است. از نظر ایجاد شغل، این صنعت با به کار گیری بیشترین تعداد نیروی کار به شدت به بازار کار کمک کرده است.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

شرکت های بزرگ ساختمان سازی اصولا از چندین باسکول فلزی که جابجایی آنها آسان باشد استفاده می‌کنند. بهترین گزینه برای این صنعت باسکول جاده ای فلزی است، دلیل این امر سبکی و جابجایی آسان آن است، چرا که یک پروژه عمرانی برای همیشه در یک مکان مستقر نیست و شرکت‌های بزرگ دائما در مکان های مختلف برای اجرای پروژه های خود جابجا می‌شوند.

باسکول جاده ای در معادن

نقش معدن و صنایع معدنی تنها به مشارکت در افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی برنمی‌گردد بلکه سهم بسیار زیادی نیز در ایجاد شغل و کاهش فقر در کشورها دارد. معادن یکی از موتورهای های مهم اقتصاد جهانی است و جایگاه یک را در زنجیره تامین منابع مورد نياز بسياری از صنايع به خود اختصاص داده است.

نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشورها می‌تواند در تامین اهداف توسعه پایدار جهان نیز تاثیر گذار باشد. توجه داشته باشید که اگرچه توسعه مواد معدنی عامل مهمی برای رشد اقتصادی است، اما بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون انجام شود و خطاهای محاسباتی در آن به حداقل و حتی به صفر برسد. 

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

باسکول جاده ای نوع دامپ تراک یکی از ابزارهای توزین بسیار مهم و ضروری در صنعت معدن است. این باسکول با ظرفیت توزین ۱۵۰ تن تا ۵۰۰ تن در تمامی معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند. دقت در توزین وزن مواد استخراج شده و کنترل خروج آنها به برنامه ریزی اقتصادی و محیط زیستی کمک شایانی می‌کند.

گزارش های روزانه، هفتگی و ماهانه میزان برداشت از معدن، به برنامه ریزی و تعیین سقف مجاز برداشت از معدن بسیار کمک می‌کند.

باسکول جاده ای در دامپروری

قبل از اینکه به تاثیر باسکول جاده ای بر صنعت دامپروری اشاره کنیم، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که دامداری و دامپروری با یکدیگر متفاوت هستند. دامداری شاخه‌ای از کشاورزی است که با پرورش دام سروکار دارد. تفاوت دامداری با دامپروری این است که در دامداری بیشتر از چراگاه‌های تازه و منابع آب طبیعی استفاده می‌شود اما در دامپروری تلاش بر این است که با بهره‌گیری از علوم نوین دام به صورت ثابت در یک مرکز نگهداری شود تا بهره‌وری افزایش یابد.

امروزه فناوری و تکنولوژی های جدید در زمینه دامداری صنعتی (دامپروری) به سرعت در حال توسعه است. در این مسیر توسعه، با توجه به اهمیت این صنعت و روند افزایشی نیاز جامعه به غذا، انتقال سیستم های رایانه ای و نرم افزاری به صنعت دامپروری نقش مهمی را برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت در مناطق روستایی و عشایری ایفا می‌کند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

باسکول جاده ای یکی از ابزارهایی است که با راه اندازی یک مرکز دامپروری به آن نیاز پیدا خواهید کرد. باسکول جاده ای با ثبت  تمامی نهاده‌های دامی خریداری شده مانند دانه ذرت،

دانه سویا، جو، گندم، کنجاله سویا، سبوس گندم، گلوتن ذرت، آرد دامی، پوسته جی پلاس، (پوسته ذرت غنی شده) و جوش شیرین آمار و ارقام دقیقی از مصرف آنها در اختیار شما می‌گذارد.

از طرفی باسکول جاده ای خروجی محصولاتی پروتئینی و لبنی را از مرکز دامپروری ثبت و ضبط می‌کند. کنترل این موارد به مدیریت و برنامه ریزی تولید در یک دامپروری کمک بزرگی می‌کند.

باسکول جاده ای در کارخانجات

در تعریف کارخانه آماده است که این محل ساختمانی بزرگ یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها است که در آن به تولید صنعتی می‌پردازند. خروجی این تولید صنعتی ممکن است هر چیزی باشد اما در ساختار اصولا تمامی آنها به یکدیگر مشابه هستند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

کارخانه ها به منظور تولید، انبار و ارسال یک کالا به بخش هایی از قبیل اتاق یا بخش مدیریت، سالن تولید، نگهبانی، حمل و نقل، حسابداری و حتی بخش فروش نیاز دارد. هر کارخانه به منظور دستیابی به تولیدات به تعدادی دستگاه، ابزار و تجهیزات نیازمند است که در کنار نیروی انسانی بتواند از آنها بهره ببرد.  بنابراین می‌توان گفت تجهیزات و نیروی انسانی مهمترین پارامترهای پیاده سازی فرآیند تولید بر مواد خام به منظور تولید محصول است. 

باسکول های متنوعی بر اساس ظرفیت تولید کارخانجات در آنها به کار گرفته می‌شوند. در این میان، باسکول ۵۰ تنی و باسکول ۶۰ تنی بیشترین کاربرد را دارند. باسکول جاده ای با ثبت ورود و خروج تمامی مواد و محصولات به سیستم انبارداری و حسابداری کارخانجات کمک شایانی می‌کند. انبار گردانی و سیستم حسابداری دائما از اطلاعات دریافتی از باسکول جاده ای در تهیه گزارشات خود استفاده می‌کنند. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک