flag-en-small

عوامل موثر بر کیفیت صفحات فلزی باسکول جاده ای

صفحات فلزی باسکول جاده ای

صفحات باسکول که به منظور قرار گرفتن وسیله نقلیه بر روی باسکول تولید می‌شوند از دو جنس بتنی و فلزی در دسترس هستند. هر یک از این صفحات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که متناسب با کسب و کار و محلی که باسکول نصب می‌‌شود انتخاب می‌شوند.  

انواع باسکول جاده ای فلزی از برخی ویژگی های فنی و نکاتی در ساخت برخوردارند که در صورت رعایت کردن تمامی نکات فنی بر اساس استانداردهای تعیین شده، طول عمر آنها به شدت افزایش می‌یابد. در این مقاله به عوامل تاثیرگذار بر کیفیت صفحات فلزی باسکول جاده ای اشاره کرده‌ایم و تاثیر هر کدام را به صورت جداگانه شرح داده‌ایم.   

خرید فولاد متناسب با استحکام کششی باسکول جاده ای

خرید مواد اولیه با کیفیت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر تولید تمامی محصولات خدماتی و مصرفی است. برای خرید مواد اولیه آهنی بایستی از قبل با استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی تمامی المان هایی که در محل نصب بر عملکرد باسکول تاثیر می‌گذارند را شبیه سازی کرد و بر اساس فشار وارده بر صفحات فلزی باسکول جاده ای، مشخصات فولاد مناسب برای تولید را تعیین کرد.

تیر آهن ها به عنوان مهمترین عضو سازه که مقاومت  سازه را تامین می‌کنند بیشترین تاثیر را بر صفحات فلزی دارند. بعد از آن، ورق های فلزی و نبشی هایی که این تیر آهن ها را کنار یکدیگر نگه می‌دارند و ورود کامیون بر روی صفحه را ممکن می‌سازند از اهمیت بالایی برخوردارند.

بعد از آن بایستی از میان تامین کنندگان فولاد یک تامین کننده قابل اعتماد را شناسایی کرد. اصولا شرکت های معتبری که به صورت حرفه ای باسکول جاده ای تولید می‌کنند با تامین کنندگان فولاد قراردادهای طولانی مدت دارند و یک گرید فولاد با مشخصات فنی مطابق با سازه و صفحات فلزی باسکول جاده ای خریداری می‌کنند. در ادامه برخی از فولادها به طور خلاصه معرفی شده اند.  

صفحات فلزی باسکول جاده ای

انواع فولاد مورد استفاده در سازه های فلزی

فولادهای کربنی

اصولا به فولادهای ساده کربنی، فولادهای غیر آلیاژی هم می‌گویند. با تغییر درصد کربن، این گروه فولادها به دسته های کوچکتری هم تقسیم بندی می‌شوند:

  • فولاد کم کربن
  • فولاد کربن متوسط
  • فولاد کربن بالا

استانداردهای مختلف برای تعیین فولاد کم کربن و متوسط و کربن بالا معیارهای متفاوتی دارند. به ‌عنوان ‌مثال، طبق استاندارد ASTM، فولاد کم کربن مورد استفاده در صنایع خودروسازی باید حداکثر 0.1% و در صنایع پتروشیمی و نیروگاهی حداکثر 0.3% کربن داشته باشند.

اما به‌ طور تقریبی، فولادهایی که کمتر از 0.3% کربن دارند در دسته فولادهای کم کربن قرار می‌گیرند. فولادهای کربن متوسط حاوی 0.3 تا 0.6 درصد کربن هستند و این مقدار برای فولادهای پر کربن بالاتر از 0.6 درصد است. برای تولید باسکول فلزی از فولادهای کم کربن استفاده می‌شود.

برشکاری و خمکاری دقیق تیرآهن و نبشی مطابق با استاندارد

فروش محصولات آهنی در سایز و ضخامت استاندارد در کارخانه ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای تولید صفحات فلزی باسکول جاده ای در ابتدا بایستی تمامی مواد خام خریداری شده متناسب با سازه باسکول برشکاری و خمکاری شوند.  

برشکاری و خمکاری جزو آن دسته از عملیات اجرایی است که بایستی بر اساس دستورالعمل های از پیش تعیین شده انجام شود تا مقاومت فولاد به دلیل تجمع تنش و ترک ‌های ریز ناشی از خم کاری در برخی نقاط کاهش نیابد.

در ظاهر انجام این امور آسان به نظر می‌رسد اما تمامی این مراحل بایستی با دقت بسیار بالایی انجام شود تا سازه قبل از نصب دچار عیوب مکانیکی نشود. به همین دلیل مرتبا اقدامات اجرایی انجام شده مورد بازرسی ابعادی و چشمی قرار گیرند.

کیفیت اتصالات صفحات فلزی باسکول جاده ای

بعد از اینکه ابعاد تمامی قطعات به کار برده شده در صفحات فلزی باسکول جاده ای متناسب با ابعاد سازه آماده شد، زمان اتصال آنها است. در این مرحله، برخی از سازه های کوچکتر که یک بخشی از سازه باسکول را تشکیل می‌دهند به عنوان یک ماژول جوشکاری می‌شوند؛ مانند ماژول های تقویتی باسکول های پلیس راهی. سپس تمامی این ماژول ها با پیچ و مهره بهم متصل می‌شوند تا سازه اصلی صفحه فلزی تولید شود.

روش جوشکاری استفاده شده در تولید صفحات فلزی باسکول جاده ای قوس الکتریکی یا Arc Welding است. جوشکاری قوسی با الکترود پوشش دار، با پودر محافظ، با گاز محافظ و یا با الکترود کربنی انجام شود. به منظور تولید صفحات فلزی از جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود پوشش دار استفاده می‌شود.

استفاده از الکترودهای با کیفیت و جوشکار هایی آموزش دیده به همراه استفاده از پیچ و مهره‌های با مقاومت بالا، کیفیت این بخش را تضمین می‌کند.

صفحات فلزی باسکول جاده ای

پوشش دهی صفحات فلزی باسکول جاده ای

رنگ ‌ها نقش محافظت از سازه فلزی باسکول را در برابر محیط ایفا می‌کنند. سازه های فلزی از جمله صفحات فلزی باسکول جاده ای در برابر رطوبت و محیط های که به شدت در معرض آفتاب هستند دچار خوردگی می‌شوند. به همین دلیل بایستی به منظور جلوگیری از اکسید شدن فلز از رنگ ها استفاده کرد.

قبل از هر چیز بایستی سطح سازه فلزی به منظور بهبود جذب رنگ آماده سازی شود. آماده سازی سطح به روش‌های دستی، ابزارهای برقی، سند بلاست و به کمک شعله انجام می‌شود. ما در کارخانه خود از روش سند بلاست برای آماده سازی سطح سازه فلزی استفاده می‌کنیم.  

به منظور تامین این هدف اصولا از رنگ سه لایه استفاده می‌شود. این لایه ها عبارتند از رنگ آستر یا پرایمر، رنگ میانی و رنگ رویه یا لایه آخر. آستر یا پرایمر معمولاً به عنوان زیرسازی تعریف می‌شود و بنا به شرایط انتخاب می شود. مقاومت قلیایی و اسیدی محیط اصلی ترین فاکتور در انتخاب رنگ پرایمر است. به طور مثال، پرایمرهایی مانند زینک ریچ و زینک فسفات و کرومات مقاومت رطوبتی و ضد خورندگی در محیط های اسیدی و قلیایی دارند.

انتخاب رنگ صحیح متناسب با محل نصب باسکول از دیگر نکات فنی است که به شدت بر کیفیت ساخت صفحات فلزی باسکول جاده ای تاثیر می‌گذارد.

جمع بندی

تمامی نکاتی که در بخش های مختلف این مقاله بیان شد هر یک به نحوی بر کیفیت صفحات فلزی باسکول جاده ای تاثیر می‌گذارند. رعایت تمامی این نکات در نهایت منجر به تولید محصولی با طول عمر بالا خواهد شد.
گاهی اوقات چشم پوشی از برخی جزئیات در حین تولید ممکن است سالها بعد خسارت های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. اگر شما قصد خرید باسکول جاده ای فلزی دارید و تمامی این نکات برایتان مهم است، بهتر است از تولید کنندگان معتبری که محصولات خود را مطابق با استانداردهای بین المللی و سازمان ملی استاندارد تولید می‌کنند خریداری کنید.

ما در شرکت فناوری پند کاسپین با تجربه بیش از دو دهه تولید انواع باسکول های جاده ای آماده تامین نیاز شما با بهترین کیفیت هستیم. برای اطلاع از مشخصات فنی محصولات و قیمت آنها با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. 

برچسب‌ها
اتاقک باسکول جاده ای انواع لودسل باسکول باسکول باسکول جاده ای تریلی کش باسکول جاده ای ۵۰ تنی باسکول دست دوم باسکول کارکرده تازه‌های صنعت تنوع انسانی جعبه اتصال باسکول جاده ای خرید اندیکاتور باسکول پند خرید باسکول تریلی کش در شیراز خرید باسکول جاده ای در شیراز خرید باسکول جاده ای در قم خرید باسکول دست دوم خرید باسکول کامیون کش در شیراز خرید باسکول ۶۰ تنی خرید نمایشگر باسکول جاده ای خرید نمایشگر باسکول پند راه اندازی اتاقک باسکول رفتار سازمانی ساخت اتاقک باسکول صفحه باسکول صفحه باسکول بتنی صفحه باسکول جاده ای صفحه باسکول فلزی طراحی محل نصب باسکول جاده ای علم مدیریت فونداسیون باسکول جاده ای قیمت باسکول جاده ای لوازم جانبی باسکول جاده ای لودسل لودسل آنالوگ باسکول جاده ای لودسل باسکول جاده ای لودسل توزین در وسیله نقلیه لودسل دیجیتال باسکول جاده ای مقالات تخصصی نصب باسکول جاده ای در قم نصب باسکول ۵۰ تنی نصب باسکول ۸۰ تنی نمایشگاه صنعت معدن زمین شناسی و صنایع وابسته نمایشگاه مشهد نمایشگر باسکول پند چیدمان باسکول جاده ای کیهان کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تنها با چند کلیک